Spring naar bijdragen

Postcode <-> coordinaten


Gast StNick

Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels begrepen dat de files onderweg zijn. Dus dat gaat helemaal goed komen.

Op de hoofdpagina staat nu een invul veldje. Daar kun je een plaatsnaam intypen. Als je vervolgens op de knop drukt zijn er 2 mogelijkheden: Of je krijgt een ingezoomde kaart met in het midden de plaats die je ingegeven hebt. Of je plaats is niet gevonden. dan krijg je een keuze van plaatsnamen die er op lijken.

Antwoorden op de vragen die gaan komen:

1) Werkt het ook in België? Nee, bijna.

2) Hoe zit het met Luxemburg? Nog niet zo best. als iemand een bestandje heeft et plaatsnamen: graag.

3) Werkt het ook op iMode? Nee, maar dat is een goed idee, dat gaan we maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik krijg de indruk dat de kunstmatige intelligentie(AI) wat op hol slaat. Ik type 'lei' in en verwacht dan een lijst met Leiden, Leimuiden, Leidschendam Leiderdorp Leie etc. Maar wat zie ik? Een enorme lijst (waarin ook Leie staat) die begint met de uitspraak : "De onderstaande plaatsnamen lijken wel een beetje op lei"

Helaas Leiden. leiderdorp etc. zijn er niet bij.

Wel anderen die blijk geven van een grote fantasie bij onze AI.

Met intypen van Leiden krijg ik wel een kaart. ;)

 

Reintje, ik heb al even in mijn bron gekeken (arrghhhh, er zitten dubbelle in):

Legert 51.50000 6.13300

Leggelo 52.85000 6.36700

Leggeloo 52.85000 6.36700

Leggeloo 52.85000 6.36700

Leiden 52.15000 4.50000

Leiden 52.15000 4.50000

Leiderdorp 52.15000 4.53300

Leidschendam 52.08300 4.40000

Leie 53.30000 5.73300

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg de indruk dat de kunstmatige intelligentie(AI) wat op hol slaat. Ik type 'lei' in en verwacht dan een lijst met Leiden, Leimuiden, Leidschendam Leiderdorp Leie etc. Maar wat zie ik? Een enorme lijst (waarin ook Leie staat) die begint met de uitspraak : "De onderstaande plaatsnamen lijken wel een beetje op lei"

Helaas Leiden. leiderdorp etc. zijn er niet bij.

Wel anderen die blijk geven van een grote fantasie bij onze AI.

Met intypen van Leiden krijg ik wel een kaart. ;)

Ik heb de boel zo gemaakt dat je maximaal 3 verwisselingen, gemiste letters, teveel letters, verkeerde letters etc. mag hebben voor een hit. Die 3 is arbitrair, mogelijk moet dat wat groter. Als je dus Lei intoetst zou hij niet met Leimuiden moeten komen denk ik. Tijdens het testen heb ik ook de suggestie "Apeldoorn" voorbij zien komen op "Amesfoort", maar toen stond het aantal toegestane fouten veel hoger.

Reintje, ik heb al even in mijn bron gekeken (arrghhhh, er zitten dubbele in)
Dat was me al opgevallen. ik moet even een scriptje maken om ze eruit te filteren. Gaat goedkomen.

Dat was ik nog vergeten te vertellen: Het bestand met plaatsnamen is van hem afkomstig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nog een bobbel: als je de Belgen met de Nederlanders mixt dan kan je weer dubbel aanwezige namen krijgen. Maar die hebben verschillende coords.

Toch dan maar apartheid voor beide sets?

Zat ik me net te bedenken toen ik in een ander draadje het voorbeeld van Bergen en Mons uit de doeken deed. Voorlopig denk ik dat de plaatsen in België maar een ander type moeten krijgen dan de plaatsen in Nederland. Dan kan ik bij keuze NL en BE toevoegen aan de keuze mogelijkheid. Dat is geen enkel probleem. Nu zitten de plaatsnamen al samen met de SBB locaties en de stations.

Maar zo wordt een op het eerste gezicht eenvoudig probleem steeds ingewikkelder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat het allemaal nog ingewikkelder gaat worden.

We krijgen bij Ned+Belg plaatsnamen samen het probleem van gelijke plaatsnamen in beide landen. Maar ook binnen ons land zijn er zat dubbele.

Er zijn echt 5 Westeinde -s op verschillende geografische posities.

Dit zal ook wel zo voor België zijn.

Dat wordt even nadenken hoe we dat naar de gebruiker moeten interfacen.

Misschien (dit geeft de consument meer keuzes (die die dan moet maken)) een paar extra keuze/invulvelden erbij. Ruimte zat op de page nog ;-)

 

Ik snap nu wel de wijze waarop gezocht wordt en die is best geschikt maar als we net zoals op de zoek-page van dit forum zoiets kunnen zeggen als 'naam begint met' 'naam bevat' 'naam precies' 'naam lijkt op'.

En een ander keus met 'in belgie' 'in ned' 'in benelux' .

 

Maar wat nu met de 5 Westeindes e.d. .

 

Misschien een verdere zoek op coordinaten (ach het kan niet op:-) met als resultaten diverse 'in de buurt van' plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben we in Nederland drie Rijswijk-en. In Brabant, tussen Woudrichem en Giessen, in Gelderland, tussen Tiel en Wijk bij Duurstede, en de minst belangrijke Rijswijk, de buitenwijk van Groot-Den Haag. :D:dribble: Nu net die laatste word getoont na een zoekactie. Is iets van een onderverdeling van Rijswijk (ZH), Rijswijk (NB) en Rijswijk (G) te maken? Ik vrees dat deze prachtige zoekoptie erg ingewikkeld gaat worden.

 

tot cache,

team Wij Drie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht eerst ook van: kunnen we bij aanvraag van Rijswijk niet alle drie de Rijswijken geven in een lijstje en dan met toevoeging de provincie er achter bij ieder.

Maar je zal zien dat er bij 8000+ plaatsnamen er ook wel 2 zullen zijn met gelijke namen in dezelfde provincie.

En daar komt bij: in de database zitten geen provincie aanduidingen aan de namen vast. Dat wordt een hoop geklus.

Ik denk dat een keuze 'Rijswijk bij Woudrichem' e.d . wel kan. maar wie weet geeft een zoek naar dichtstbijzijnde andere plaats een resultaat van 'Rijswijk bij Uitwijk'. :D

 

Maar laten we het simpel houden: de kaarten die je voor je neus krijgt hebben een tamelijk grote schaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht eerst ook van: kunnen we bij aanvraag van Rijswijk niet alle drie de Rijswijken geven in een lijstje en dan met toevoeging de provincie er achter bij ieder.

Aan dit alles heb ik vandaag ook lopen denken op m'n werk. Ik ben een collega van Loper, en die woont in Scherpenzeel. Scherpenzeel (Gl) wel te verstaan. Ik denk dat het het handigst is als we kijken of we zinnige toevoegingen kunnen bedenken bij dubbele plaatsnamen. Bij de meeste zal dat lukken, bij een enkeling moeten we gewoon creatief zijn. Als er meer dan een wordt gevonden krijg je een beleefde vraag: Ik heb meer dan een plaats gevonden op "Scherpenzeel". Kies de goede. Dat is een variatie op zoeken op "Schepenzeel" en dan in het linkje van de twee opties meeloeren welke het meest noordelijkst ligt en die dan niet kiezen. Wel een goede oefening voor de topografie van Nederland overigens.

 

Ik vrees dat deze prachtige zoekoptie erg ingewikkeld gaat worden.

Het is inderdaad door die dubbele plaatsnamen wat lastiger dan ik gisteren dacht. Maar daar komen we wel uit (hoop ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de hoofdpagina staat nu een invul veldje. Daar kun je een plaatsnaam intypen. Als je vervolgens op de knop drukt zijn er 2 mogelijkheden: Of je krijgt een ingezoomde kaart met in het midden de plaats die je ingegeven hebt. Of je plaats is niet gevonden. dan krijg je een keuze van plaatsnamen die er op lijken.

En bij mij is daar opeens een derde mogelijkheid. Willekeurig op welke plaast ik zoek, al is het Amsterdam, dan verschijnt er bij mij een vervolgpagina met daarop alleen het invulveldje. Ligt dit ergens aan een instelling in mijn computer? ;)

 

Verder vind ik het prachtig hoe tegenwoordig de kaarten op mijn beeldscherm verschijnen en dan ook nog eens met steeds meer mogelijkheden. :D

 

Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Oeps, het ligt aan mij! Ik tik een plaats in en gebruik dan de enter-toets, dat werkt niet. Ik moet gewoon de knop aanklikken en daar verschijnt de kaart.

Mijn motto is: "Doet de gebruiker het verkeerd, dan is het hem verkeerd geleerd."

Ofwel, de enter-toets moet het ook gewoon doen. Kijken of ik dat kan regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...