Dolf74 Geplaatst 15 juli 2009 Share Geplaatst 15 juli 2009 Hollo, Ik ben bezig met een cache te maken en nu vroeg ik mij af of de plaats waar de cache komt te liggen ook te bepalen is met Google Maps Of Google Earth. Weet iemand hoe nauwkeurig die zijn? Mijn GPS heeft altijd een afwijking maar hoe zit het met de afwijking van deze programma's? Alvst bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Gelaen Geplaatst 15 juli 2009 Share Geplaatst 15 juli 2009 Je GPS blijft toch echt de beste manier. Alleen, niet in 1 keer. Om een locatie vrij exact uit te peilen, moet je dat op verschillende dagen op verschillende tijden doen. Dus steeds weer naar de cachelocatie en je GPS een tijdje laten liggen liggen. Als je een gps hebt die zelf al kan middelen, nog beter. Van al de zo verkregen coordinaten bepaal je het gemiddelde, dan krijg je een vrij nauwkeurige meting. Je hoeft uiteraard alleen de laatste 3 cijfers van elk N/E coordinaat te middelen (rekent ook wat makkelijker). Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dolf74 Geplaatst 15 juli 2009 Auteur Share Geplaatst 15 juli 2009 Ik kwam op het idee omdat ik momenteel mijn GPS vergeten ben en dus helemaal geen meting kan doen. Omdat Google maps en Google ear op sataliet fotos gebaseerd zijn, dacht ik ... Vandaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KoeKoeLooKoe Geplaatst 15 juli 2009 Share Geplaatst 15 juli 2009 Als je op basis van Online Maps wil werken kun je beter die van Microsoft nemen, die heeft een kleinere afwijking. http://www.bing.com/maps/ Gr. KoeKoeLooKoeeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Gelaen Geplaatst 15 juli 2009 Share Geplaatst 15 juli 2009 (bewerkt) Waar leid je uit af dat Google earth/maps een afwijking heeft? Edit: laat maar, voor we de discussie uit dit draadje herhalen 15 juli 2009 bewerkt door Team Gelaen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hneel Geplaatst 16 juli 2009 Share Geplaatst 16 juli 2009 Kan je met die microsoft maps (bing) een aanwijzer op het scherm krijgen? Toen het nog Virtual Earth heette heb ik dat eens geprobeerd en toen kreeg ik dat niet voor elkaar. Google Maps heeft daar momenteel trouwens ook problemen mee. Als je een query met "q=lat+lon" opgeeft dan zoomt hij tegenwoordig in op de meest nabij gelegen dorps- of stadskern in plaats van op het opgegeven coordinaat. Tsja, nieuwe feature.... Er schijnt aan gewerkt te worden om het weer goed te krijgen. Tot dan is er een workaround door ook een "ll=lat,lon" in dezelfde query mee te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iersesetter Geplaatst 16 juli 2009 Share Geplaatst 16 juli 2009 Misschien heb je wat aan de site : www.gpscoordinaten.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De GEO Ridders Geplaatst 16 juli 2009 Share Geplaatst 16 juli 2009 Misschien heb je wat aan de site : www.gpscoordinaten.nl Die is mooi! Ik heb een iPod met MAPS (Kaarten) en als ik daar nu een GPS coordinaat van 1 van mijn caches invul, dan kom ik een paar honderd meter verder terecht. En dat was toch voor kort (een maandje geleden ofzo) nog prima in orde. Volgens mij is er een aanpassing in google maps/earth gedaan waardoor de iPod/iPhone MAPS/Kaarten applicatie niet meer goed functioneert. En dan is dit een heel mooi alternatief. -Marco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hneel Geplaatst 16 juli 2009 Share Geplaatst 16 juli 2009 (bewerkt) Tja, ik zoek eigenlijk een sofwarematige oplossing. Om het vanuit een eigen programma te lanceren. Zoiets dus: char_ string[400]; sprintf( string, "http://maps.google.com/maps?q=%f+%f&ll=%f,%f&z=%u&t=%c", NorthVal, EastVal, NorthVal, EastVal, googlemap_zoomlevel, googlemap_type ); ShellExecute( NULL, "Open", string, "", "", SW_SHOWNORMAL ); (PS, zonder die underscore achter de char_. Die heeft het forum er achter geplakt) 16 juli 2009 bewerkt door hneel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden