Spring naar bijdragen

Oregon, Caches Verdwijnen Uit Lijst

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb al enorm veel op dit forum gelezen, maar kan niet vinden waar ik tegen aan loop. Sinds enkele weken in het bezit van een Oregon 300. We zijn er mee aan het geocachen geslagen. Via de site lees ik rechtstreeks de caches in de Oregon in. Als ik op de knop Geocaching druk verschijnt er een lijst met caches met daarbij de afstand vanaf waar ik me bevind. Helemaal geweldig, dit is erg handig. Steeds de dichtstbijzijnde cache staat bovenaan in de lijst. Als ik een mystery opgelost heb, pas ik via Mapsource de coordinaten aan naar de werkelijke positie. Ik sla hem dan op als *.gpx op mijn SD-kaartje, waar ook de overige caches opgeslagen zijn. Als ik nu naar de lijst met caches ga, is deze opgeloste mystery verdwenen en vind ik hem alleen nog terug bij de Waypoints. Dat wil ik niet. Wie weet er een simpele oplossing, zodat ik ook een opgeloste mystery in de lijst met dichtstbijzijnde caches terug kan vinden?

Groetjes, Miza

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik heb al enorm veel op dit forum gelezen, maar kan niet vinden waar ik tegen aan loop. Sinds enkele weken in het bezit van een Oregon 300. We zijn er mee aan het geocachen geslagen. Via de site lees ik rechtstreeks de caches in de Oregon in. Als ik op de knop Geocaching druk verschijnt er een lijst met caches met daarbij de afstand vanaf waar ik me bevind. Helemaal geweldig, dit is erg handig. Steeds de dichtstbijzijnde cache staat bovenaan in de lijst. Als ik een mystery opgelost heb, pas ik via Mapsource de coordinaten aan naar de werkelijke positie. Ik sla hem dan op als *.gpx op mijn SD-kaartje, waar ook de overige caches opgeslagen zijn. Als ik nu naar de lijst met caches ga, is deze opgeloste mystery verdwenen en vind ik hem alleen nog terug bij de Waypoints. Dat wil ik niet. Wie weet er een simpele oplossing, zodat ik ook een opgeloste mystery in de lijst met dichtstbijzijnde caches terug kan vinden?

Groetjes, Miza

GSAK gaan gebruiken

Geplaatst
GSAK gaan gebruiken

Ik zoek in eerste instantie een eenvoudigere oplossing. Is er een andere manier van opslaan mogelijk?

Ben nog de mogelijkheden van de Oregon aan het ontdekken.

Om daar nu ook meteen GSAK bij te gaan leren. Dat lijkt me voor nu even iets te veel.

Mogelijk is er toch een andere oplossing?

Miza

Geplaatst

GSAK is een heel makkelijke gebruiksvriendelijk tool, en ik kon er vrij snel goed mee werken. Het is het zeker waard om er een avondje aan te spenderen... Enne... je kunt er gratis gebruik van (blijven) maken, je krijgt alleen na 21 dagen (geloof ik) een banner in beeld als je opstart. Zeker de corrected coordinates (die onthouden worden als je een nieuwe querie uploadt) en de krachtige filters zijn ideaal.

Als je wilt blijven geocachen en het uiterste uit je Oregon wilt halen, kun je bijna niet zonder!

Geplaatst

Zo ver ik weet zijn daar geen andere (handige) manieren voor. Ook ik gebruik GSAK daarvoor, en dat is inderdaad erg handig. Maar ik zou hem als ik jou was wel nadat je er een beetje in hebt gerommeld en het een handgi programma vindt regestreren, want anders moet je steeds langer wachten... :lol1:

Geplaatst

Hallo!

ook ik ben een Oregon gebruiker en ook ik gebruik GSAK NIET :) . persoonlijk geen behoefte aan ookal weet ik dat het inderdaad een handige tool kan zijn. Ik zou gewoon in je oregon de locatie aanpassen van je mystery, heel simpel. no worries :lol1:

groeten

Geowolfje

Geplaatst
Ik zou gewoon in je oregon de locatie aanpassen van je mystery, heel simpel. no worries :D

groeten

Geowolfje

Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik ga in de toekomst zeker GSAK onderzoeken, maar alles op zijn tijd. Voor nu ben ik geholpen met dit antwoord. Alleen......hoe pas ik de locatie aan, zodat de mystery toch blijft voorkomen in de lijst met caches. (Dus niet in de Waypointlijst, deze kan ik wel aanpassen).

Miza

Geplaatst
Ik zou gewoon in je oregon de locatie aanpassen van je mystery, heel simpel. no worries :thumbdown:

groeten

Geowolfje

Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik ga in de toekomst zeker GSAK onderzoeken, maar alles op zijn tijd. Voor nu ben ik geholpen met dit antwoord. Alleen......hoe pas ik de locatie aan, zodat de mystery toch blijft voorkomen in de lijst met caches. (Dus niet in de Waypointlijst, deze kan ik wel aanpassen).

Miza

Is er misschien iemand die hier een antwoord op weet?

Miza

Geplaatst

het enig wat ik even zo snel kan bedenken is de gpx openen in kladblok en vervolgens de coordinaten in het gpx bestand aanpassen.

ze staan we in de notatie graden.decimale graden

zie: <wpt lat="51.857867" lon="4.36885">

Geplaatst
het enig wat ik even zo snel kan bedenken is de gpx openen in kladblok en vervolgens de coordinaten in het gpx bestand aanpassen.

ze staan we in de notatie graden.decimale graden

zie: <wpt lat="51.857867" lon="4.36885">

Dit was het Bajo. Nu is het wel gelukt, ik heb de coordinaten omgerekend, in kladblok veranderd en de caches blijven in de overzichtslijst staan. Hartelijk dank voor je antwoord.

Btw de link hierboven werkt niet.

Gr. Miza

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...