Team.parc-lathum Geplaatst 21 juni 2009 Geplaatst 21 juni 2009 Beste allemaal, ben dus in het bezit van een Garmin Etrex-HCX met een sd-card van 2 GB. Nu wil ik navigeren naar een plaats in Duitsland ( bijv: Eisfeld met een straatnaam ) waarna de route wordt berekend. Bij 100 % blijft het apparaat haperen en geeft de foutmelding dat er te weinig geheugen is. Ligt dan aan het interne geheugen van de HCX of kom ik gewoon tekort op de SD-card? Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en wat ik er eventueel aan kan doen. p.s. ik weet dat Garmin de SD-card heeft gegarandeerd en getest voor 2 GB cards.
wirholt Geplaatst 22 juni 2009 Geplaatst 22 juni 2009 Beste allemaal, ben dus in het bezit van een Garmin Etrex-HCX met een sd-card van 2 GB. Nu wil ik navigeren naar een plaats in Duitsland ( bijv: Eisfeld met een straatnaam ) waarna de route wordt berekend. Bij 100 % blijft het apparaat haperen en geeft de foutmelding dat er te weinig geheugen is. Ligt dan aan het interne geheugen van de HCX of kom ik gewoon tekort op de SD-card? Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en wat ik er eventueel aan kan doen. p.s. ik weet dat Garmin de SD-card heeft gegarandeerd en getest voor 2 GB cards. Gaat het om een Vista Hcx? Ik heb dat ook wel eens met een dichtbij gelegen plaats in Nederland. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met de gebruikte kaart, of met het routerings algoritme, dan met de hoeveelheid geheugen. Heb je de niet laatste firmware update van je GPSr geïnstalleerd? Probeer dan eens een update. Gebruik je meerdere overlappende kaarten tegelijkertijd? Probeer dan eens zonder overlap. Overigens denk ik dat voor het berekenen van de route het interne geheugen gebruikt wordt, niet het SD-kaartje.
Team.parc-lathum Geplaatst 22 juni 2009 Auteur Geplaatst 22 juni 2009 Beste allemaal, ben dus in het bezit van een Garmin Etrex-HCX met een sd-card van 2 GB. Nu wil ik navigeren naar een plaats in Duitsland ( bijv: Eisfeld met een straatnaam ) waarna de route wordt berekend. Bij 100 % blijft het apparaat haperen en geeft de foutmelding dat er te weinig geheugen is. Ligt dan aan het interne geheugen van de HCX of kom ik gewoon tekort op de SD-card? Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is en wat ik er eventueel aan kan doen. p.s. ik weet dat Garmin de SD-card heeft gegarandeerd en getest voor 2 GB cards. Gaat het om een Vista Hcx? Ik heb dat ook wel eens met een dichtbij gelegen plaats in Nederland. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met de gebruikte kaart, of met het routerings algoritme, dan met de hoeveelheid geheugen. Heb je de niet laatste firmware update van je GPSr geïnstalleerd? Probeer dan eens een update. Gebruik je meerdere overlappende kaarten tegelijkertijd? Probeer dan eens zonder overlap. Overigens denk ik dat voor het berekenen van de route het interne geheugen gebruikt wordt, niet het SD-kaartje. Hallo Wirholt, het gaat om een Legend HCX. De meest recente softwaren zit erin en ik gebruik city Navigator Europe NT 2009. Je voorstel om zonder overlap te navigeren werkt ook niet dus zal het wel liggen aan het intern geheugen van de Legend zelf. Ik ga maar eens met Garmin contact opnemen of zij een oplossing weten. Bedankt voor je reactie. Grtz, Jos
HereIsTom Geplaatst 23 juli 2009 Geplaatst 23 juli 2009 (bewerkt) Heb je al een oplossing gekregen van Garmin? Volgens mij ligt het niet aan het geheugen, maar aan het feit dat er maar 500 waypoints of via-punten per route kunnen worden opgeslagen. Ik heb hetzelfde met fietsroutes, als deze te lang worden. Als ik die routes dan split in meerdere routes van maximaal 499 waypoints of via-punten dan doet hij het wel. Ik sla de routes dan op als 1, 2, 3 enz. Je moet dan wel steeds aan het einde van een route de volgende route openen. Maar als je een betere oplossing van Garmin hebt, horen we dat graag! 23 juli 2009 bewerkt door HereIsTom
CCWAM Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 Ik zit met dezelfde vraag als die in de titel gesteld wordt: Is de Micro SD 4GB compatible met de Garmin Etrex Vista HCx? Kan iemand helpen?
wirholt Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 Ik zit met dezelfde vraag als die in de titel gesteld wordt: Is de Micro SD 4GB compatible met de Garmin Etrex Vista HCx? Kan iemand helpen? Klik hier
handleiding Geplaatst 9 augustus 2009 Geplaatst 9 augustus 2009 (bewerkt) Van de Knowledgebase van Garmin: Laatste softwareupdate 3.00 via webupdater installeren Maximaal een 4 Gb en dan mag het geen Ultra of SDHC kaartje wezen Heeft iemand ervaring met een 4Gb kaartje please geef dan ff aan welke het is, ben naarstig op zoek Edit: Na een PB van Mr.Atari ben ik tot de conclusie gekomen dat HC kaartjes ook werken 10 augustus 2009 bewerkt door handleiding
Mr.Atari Geplaatst 9 augustus 2009 Geplaatst 9 augustus 2009 Ik heb een garmin extrex vista hcx, en gebruik een 4gb kaartje waarop de kaarten staan. Hij herkende deze zonder problemen. Gewoon een kaartje van 9 euro gekocht bij mediamarkt (nu vast wel goedkoper, is alweer ruim een half jaar geleden)
HereIsTom Geplaatst 10 augustus 2009 Geplaatst 10 augustus 2009 Ik heb een garmin extrex vista hcx, en gebruik een 4gb kaartje waarop de kaarten staan. Hij herkende deze zonder problemen. Gewoon een kaartje van 9 euro gekocht bij mediamarkt (nu vast wel goedkoper, is alweer ruim een half jaar geleden) Iedere keer als ik de kaarten op het kaartje zet met MapSource dan zijn alle kaarten die al op het kaartje stonden verwijderd! Zo heb ik dus geen 4GB kaartje nodig, of doe ik iets verkeerd?
Cernunnos Geplaatst 10 augustus 2009 Geplaatst 10 augustus 2009 (bewerkt) @ HerelsTom Goeie morgen, Ik begrijp dat je met mapsource je kaarten op de geheugenkaart zet. Je geeft aan dat steeds als je dat doet de kaarten die er op staan zijn verdwenen. In mapsource is het zo dat je een kaartenset aanmaakt. Vervolgens selecteer je je kaartelementen die je vervolgens dan dus op de kaart kopieerd. Dat klopt dan dus wel. Je hebt zover ik je probleem begrijp twee mogelijkheden: 1- je selecteert meer kaarten en set die dan over als mapset 2- je maakt een 2e, 3e etc mapset aan en set die dan over. In je gps kun je deze dan selecteren als ik mij niet vergis. Als het goed is kun je deze info ook wel in de helpfile van mapsource terugvinden. Ik hoop dat je probleem nu is opgelost. Anders zul je het toch wat duidelijker moeten omschrijven. vr gr 10 augustus 2009 bewerkt door Cernunnos
HereIsTom Geplaatst 11 augustus 2009 Geplaatst 11 augustus 2009 @ HerelsTom Goeie morgen, Ik begrijp dat je met mapsource je kaarten op de geheugenkaart zet. Je geeft aan dat steeds als je dat doet de kaarten die er op staan zijn verdwenen. In mapsource is het zo dat je een kaartenset aanmaakt. Vervolgens selecteer je je kaartelementen die je vervolgens dan dus op de kaart kopieerd. Dat klopt dan dus wel. Je hebt zover ik je probleem begrijp twee mogelijkheden: 1- je selecteert meer kaarten en set die dan over als mapset 2- je maakt een 2e, 3e etc mapset aan en set die dan over. In je gps kun je deze dan selecteren als ik mij niet vergis. Als het goed is kun je deze info ook wel in de helpfile van mapsource terugvinden. Ik hoop dat je probleem nu is opgelost. Anders zul je het toch wat duidelijker moeten omschrijven. vr gr Dank je voor de uitleg, maar dit is precies wat ik doe. Maar als ik later dus een ander mapset overzet op de GPS, dan zijn die er al op stonden dus verdwenen.
Remunj Geplaatst 11 augustus 2009 Geplaatst 11 augustus 2009 Dat de kaarten overschreven worden is juist. Je zult alle kaarten die je op je kaartje wilt hebben in een keer op je kaartje moeten zetten. Zelf heb ik Nederland, Belgie en Duitsland er op staan, alles in een keer overgezet. Het duurt dan wel even, maar je hebt dan ook wat.
handleiding Geplaatst 11 augustus 2009 Geplaatst 11 augustus 2009 wat je ook kan doen... ik heb b.v. NL + topo op een 2Gb kaartje dan kan je als je op vakantie gaat een 2e kaartje maken met andere kaartdelen b.v. frankrijk+topo heb het volgende nog niet geprobeerd: ik denk dat als je 4Gb aan data op het kaartje propt de GPS harder moet werken en dus misschien trager wordt (iemand hier ervaring mee ?? )
HereIsTom Geplaatst 12 augustus 2009 Geplaatst 12 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb dus de Onroute Fietskaart Nederland en de Topo kaart Nederland, kan ik dan al die kaarten in een keer op mijn GPS kaartje zettten en heeft dat verder geen nadelige gevolgen, voor bijv. het laden e.d.? . 12 augustus 2009 bewerkt door HereIsTom
Aanbevolen berichten