Spring naar bijdragen

Need Maintance Loggen


platjes

Aanbevolen berichten

knip

 

De cacheeigenaar wil meer info en overleg.

 

Geopatra.

 

Klopt. En of dat komt door een note, ene pb of een need maintenance,maakt me eigenlijk niet zo veel uit.

Ik bepaal zelf wel of mijn cache onderhoud nodig heeft.

Ik bedoel, ik zal de melding controleren en op basis daarvan actie ondernemen.

 

En als ik het voor het uitkiezen heb, dan het liefst een needs maintenance, dan is het voor de rest ook duidelijker, als ik ga cachen zal ik die logs eerder lezen.

 

En ik ben het wel met Beukenootje eens, dat ik een PB wel meer opdringerig vind van een needs maintenance. Ik denk zelfs dat ik het voor elkaar zou krijgen om die PB min of meer te negeren totdat er een andere melding op de cachepagina komt. Dit natuurlijk wel afhankelijk van het bericht.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als er al meerdere notes zijn met een opmerking over een (deel van een) cache waarin vermeld wordt dat er iets niet klopt, dan is volgens mij een Need Maintenance logje op zijn plaats.

Zo heb ik wel eens een NM geplaats bij caches waar al 5 keer vermeld stond dat het wel eens tijd was voor het vervangen van het logrolletje. Als je als owner daar niet aan toe komt, plaats dan even een note op de pagina met een reactie, of disable de cache tijdelijk. Dan is het voor de cachers duidelijk en is een NM niet nodig.

 

Wat ik als owner trouwens wel doe, is het onderhoud of controle van een melding dat er iets niet goed zou zijn, altijd loggen als "owner maintenance". Ik zie ook nog wel eens dat een NM niet beantwoord wordt met een OM, zodat de NM notitie blijft staan bij de attributes, dus ook als het onderhoud al gepleegd is. Dus voor owners zou het ook handiger zijn om onderhoud niet met slechts een note te melden. Dit kan natuurlijk wel met een cachecontrole. Als het goed is, is daar dan ook geen NM aan vooraf gegaan.

 

Als mensen een probleem constateren bij een cache van mij, dan zou ik er overigens geen probleem van maken als ze een NM loggen. Als er iets aan de hand is met een cache wil ik dat graag weten, dan kan ik het probleem oplossen. Hoewel ik de notes en de logs ook lees, dus ook opmerkingen daarin komen wel over. Alleen is het natuurlijk wel zo, dat een NM meer opvalt dan een "oh ja het rolletje is nat" in een log van 20 regels... (want dat kan natuurlijk ook).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is de vraag van platjes al beantwoord ("Hoe kunnen je need maintance loggen (die met dat kruisje)?") door Peetee! :crybaby:

En wordt er nu steeds meer gesproken of het al dan niet opdringering en/of storend overkomt naar de cache-eigenaar als je een Needs Maintenance plaatst in je log.

 

Als er behoefte aan is om hier verder over door te discusiëren, dan zou ik het draadje kunnen splitsen.

Roept u maar!

 

 

Nog even naar de letter gesproken / geschreven:

Als je kijkt in de Knowledge Base van Groundspeak (onze richtlijn), zie je hier het volgende over staan:

 

EDIT: Dat staat hier

 

Caches That Need Maintenance

Solution FINDERS:

 

If you find a geocache that is in need of some help (e.g. container is cracked, logbook is almost full or is damp), please post a "Needs Maintenance" log on the cache page so the cache owner is notified. This log adds an attribute to the page (looks like a colored cross) to alert other geocachers of the needed repairs.

 

 

OWNERS:

 

If you have made all repairs, always remember to post an "Owner Maintenance" log on the cache page. This log restores the cache to its fully-functional state and allows your cache to be shown in the search results of Pocket Queries. Don't let your cache be filtered out unnecessarily in Pocket Queries by forgetting to re-set the attribute!

 

Here are some important things to keep in mind:

 

 

* Make sure that that your container is watertight and that the contents are free from debris.

* Replace the container if the current one is not holding up in its environment.

* If any of the cache contents are wet, dry them off or replace them.

* If winter is approaching, make sure you include a pencil in your cache since pens can freeze up.

* Check your logbook and verify that there is enough space left for signatures.

* If your cache will not be accessible due to seasonal weather conditions, note this on the cache page.

* Verify any travel bugs that are listed in your cache, mark those that have been listed in there for a while and aren't in the cache as "missing."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caches That Need Maintenance

Solution FINDERS:

 

If you find a geocache that is in need of some help (e.g. container is cracked, logbook is almost full or is damp), please post a "Needs Maintenance" log on the cache page so the cache owner is notified. This log adds an attribute to the page (looks like a colored cross) to alert other geocachers of the needed repairs.

Dus kort vertaald en samengevat. Als er iets mis is met de cache, wilt u dan alstublieft een Need Maintenance aanmaken, zodat de Cache eigenaar op de hoogte wordt gesteld.

 

Dus eigenlijk dienen de cache eigenaren een "Needs maintenance" niet als een belediging, of wat dan ook op te vatten, maar als extra hulpmiddel bij het onderhoud van hun cache. Dus volgens de regels van geocaching.com is het ook de juiste manier om het aan te geven. Mij lijkt het dan ook een goede zaak als we dit gewoon blijven doen.

 

Uit de berichtjes die ik heb ontvangen van sommige cache eigenaren, bleek ook dat een aantal van hun het zeer op prijs stellen als we dit doen. Ook lees ik hier dat dat voor sommige niet geld.

 

Het is als "vinder" ondoenlijk om van iedere cache legger te weten wat hij of zij wel of niet wilt. Dus lijkt het me dan het meest logisch om het volgens de regels te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...