Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoe kan in meerdere geocaches tegelijk inladen?

Via de cache pagina kan ik wel 1 geocache tegelijk inladen. Deze komt dan als GCxxx.GPX op de Oregon te staan.

Ik kan ook een hele pocket query GPX-file kopieeren naar de Oregon, maar dan wordt alles als 'waypoints' gezien in plaats van als 'geocaches'. Daar zit toch een verschil in. Allereerst via welke knop je ze op kan zoeken in het menu, maar ook de cache-beschrijving is alleen zichtbaar bij geocaches en vziw noet bij waypoints.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de inhoud van een pocket query gpx als geocaches wordt gezien en niet als waypoints? Of moet ik ze toch gaan opsplitsen in aparte files per cache. (Ik kan wel een programmaatje maken die dat doet, als het moet. Maar het lijkt me niet de meest handige manier).

Geplaatst
Ik kan ook een hele pocket query GPX-file kopieeren naar de Oregon, maar dan wordt alles als 'waypoints' gezien in plaats van als 'geocaches'. Daar zit toch een verschil in. Allereerst via welke knop je ze op kan zoeken in het menu, maar ook de cache-beschrijving is alleen zichtbaar bij geocaches en vziw noet bij waypoints.

Klopt. De child waypoints worden als waypoints ingelezen, en het hoofd/start-coordinaat als geocache. Op de Oregon wiki is ook de wens geuit dat child waypoints 'slim' aan de geocache gekoppeld worden - een child waypoint als found kunnen markeren en dan automatisch de volgende wp als bestemming.

Afwachten maar of er ooit hieraan wordt gewerkt in een van de volgende updates.

Geplaatst

Met deze macro voor GSAK kan je de childwaypoints uit een PQ als POI inladen in je Oregon (of Colorado).

Zolang Garmin er zelf nog niets aan doet is dit een goede oplossing.

Geplaatst

Het lijkt er op dat het helpt om de file te hernoemen naar iets als GC0000.GPX. Moet het nog eens precies onderzoeken, maar het lijkt er op dat de oregon naar de naam van de file kijkt om te zien wat hij er mee moet doen.

Geplaatst

Hm, de Oregon blijkt met ongeveer 1000 waypoints al vol te zitten. Dat valt me een beetje tegen. Op de PDA had ik alle caches uit de regio en dat waren er toch heel wat meer.

En het truukje met de filenaam blijkt toch niet altijd te werken.

Geplaatst
Hm, de Oregon blijkt met ongeveer 1000 waypoints al vol te zitten. Dat valt me een beetje tegen.

Ook dit probleem heb je niet meer als je die GSAK-macro gebruikt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...