Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een aantal waypoints aangemaakt en wil deze uitlezen. Zowel gsak als mapsource herkennen de Oregon maar zeggen geen waypoints te kunnen vinden.

Als ik via de verkenner kijk blijkt de map Garmin\GPX\Current leeg te zijn :rolleyes:

Ik heb nog geprobeerd een nieuw leeg bestand current.gpx aan te maken, in de hoop dat het bestand dan bij een nieuwe aansluiting op de pc gevuld zou worden. Helaas werkt dat niet, het bestandje wordt juist verwijderd. Ik kan de aangemaakte waypoints wel gewoon zien in de Oregon, hoe kan dat?

Kan iemand een tip geven hoe ik deze kan uitlezen? Ik wil graag voorkomen dat ik de coordinaten van zo'n 30 punten handmatig moet overtypen.

Geplaatst

Het bestandje wordt aangemaakt op het moment dat je de PC aansluit. Dan zie je ook een melding op het scherm staat "converting ... to gpx" hierbij zal het percentage van 0 tot 100% oplopen.

Mogelijk gaat er tijdens dit converteren iets mis, en stopt het maken van het current.gpx bestand. Mogelijk staat er een vreemd teken of een ongeldige coordinaat in een van de waypoints; of is de tracklog stuk.

Je zou de track kunnen archiveren en daarna leegmaken, dan weet je in elk geval dat het daar niet in fout gaat.

Ook zou je nog een andere firmware kunnen proberen.

Geplaatst

Tracks verwijderen hielp iig niet. Ik zie inderdaad dat het percentage de 100% niet haalt.

Als ik een oudere firmware (2.85) erop wil zetten krijg ik de vraag of de userdata verwijderd mag worden. Dat wil ik nu juist niet, omdat de waypoints dan wrs ook foetsie zijn. Ik denk dat ik het toch maar handmatig zal moeten overnemen in Mapsource, dan kan ik daarna altijd nog observeren wat er gebeurt.

Ik vraag me af of het aantal waypoints in het geheugen de aanmaak van een current.gpx kan blokkeren?

• 1 month later...
Geplaatst

Grappig (nou ja...), bij mij zijn het juist de tracks die niet in mapsource aankomen.

Nieuwere software op de Oregon gezet, hielp niet.

Uiteindelijk heb ik in de verkenner van de Mac de gpx files uit de Oregon versleept naar de PC. Toen kon ik ze in Mapsource openen.

Maar dit is niet normaal natuurlijk.

De Oregon software is duidelijk nog niet goed.

ook zoiets: al die Engelstalige brokjes tekst op je Oregon, als je Oregon toch echt op Nederlands staat...

Geplaatst

In de beta-updates zitten wrs nog geen vertalingen voor toegevoegde menukeuzes (bv show logs).

Enniewee, na verwijderen van alle wps werd current.gpx inderdaad weer aangemaakt op mijn oregon.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...