Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn Colorado 300 is net terug uit Egypte (cache gelogd door mijn dochter!) maar nu ik de Nederlandse kaart weer selecteer heb ik meteen een afwijking van een meter of 30. Hoe kan dat nou? Moet ik iets doen? Kan ik iets kalibereren?

Ik heb hem voorlopig maar een poosje buiten op de tuintafel gelegd.

Geplaatst

Ik heb begrepen dat bij zo'n flinke verplaatsing het wel een tijdje kan duren voor hij weer zijn positie heeft maar dat lijkt me hier niet van toepassing.

Hij staat nog wel op WGS84 ingesteld of is hier (per ongeluk) een wijziging in gemaakt?

Geplaatst
Je kunt voor de zekerheid hier even langs gaan.

Doe ik wekelijks en mijn gps blijft heel nauwkeurig.

Hmm daar moeten wij ook weer eens heen, kunnen jullie het MZLE niet 2X per jaar organiseren? Dan komen wij er vaker langs.

Geplaatst

Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar ik heb de Garmin aangesloten op mijn Mac en gesynchroniseerd met RoadTrip. Toen de tuin in gelopen om te kijken of het iets uitmaakte en tot mijn eigen verbazing was het meteen spot on. Maar dat kan eerlijk gezegd ook toeval zijn geweest (?).

Ik las met interesse de post over dat referentiepunt. Maar hoe werkt dat dan? Bij welke instelling kan je je GPS dan kalibreren? Heb ik daar dan altijd overheen gekeken?

Geplaatst
Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar ik heb de Garmin aangesloten op mijn Mac en gesynchroniseerd met RoadTrip. Toen de tuin in gelopen om te kijken of het iets uitmaakte en tot mijn eigen verbazing was het meteen spot on. Maar dat kan eerlijk gezegd ook toeval zijn geweest (?).

Ik las met interesse de post over dat referentiepunt. Maar hoe werkt dat dan? Bij welke instelling kan je je GPS dan kalibreren? Heb ik daar dan altijd overheen gekeken?

Door het aansluiten op je computer is de GPS herstart. Denk dat het daardoor komt. Colorado's zijn wel vaker een paar tientallen meters in de war, wat weer goed komt door hem te herstarten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...