Spring naar bijdragen

Wanneer kan ik een Geo D'Or uitdelen?


leonorehofstee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als je 60 founds hebt (60x een cache gelogd) krijg je die functie automatisch.

Vervolgens mag je per 20 logs (founds), 1 Geo d'Or uitreiken.

 

Kijk ook maar eens hier: GeoWiki

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik helemaal geen binding heb met het geodoor gedoe en ook al helemaal geen binding heb met het geowiki gedoe ben ik er in een ander draadje misschien wel terecht op gewezen om in plaats te zeggen tegen vraagstellers dat ze zelf wel wat kunnen zoeken voordat er een vraag gesteld word ze te helpen en oplossing aan te dragen.

 

 

En het is altijd beter om de vragende te helpen hoe ze hun vraag zelf hadden kunnen vinden, zodat de volgende keer en alle andere vraagstellers het had kunnen weten waar alles antwoorden op hun vragen zich verbergen., dan elke keer maar weer opnieuw zo vriendelijk mogelijk de pasklare antwoorden voor te lepelen en de vraagsteller hulpbehoevend laat blijven, zelfstandigheid geven is voor iedereen beter dan te blijven stuuren

 

Het antwoord van de vraag van de geodoor is te vinden in het zoekmenu, het zoek menu kan gevonden worden rechts boven elke forum pagina ,zoek daar op geodoor en er zijn duizenden draadjes te vinden, die op een of andere manier te maken hebben met de geodoor, niet echt handig maar geeft wel uren leesplezier.

 

Het volgende en overzichtelijker is het geowikkie, die kan je vinden 4 knoppen links naast het zoek menu.

Zet daar een zoekwoord en je krijgt bijna alles duidelijk, voutloos en overzichtelijk voorgeschoteld.

 

Hopende zo genoeg van dienst geweest te zijn, mochten er meer vragen zijn stel ze gerust

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik helemaal geen binding heb met het geodoor gedoe en ook al helemaal geen binding heb met het geowiki gedoe ben ik er in een ander draadje misschien wel terecht op gewezen om in plaats te zeggen tegen vraagstellers dat ze zelf wel wat kunnen zoeken voordat er een vraag gesteld word ze te helpen en oplossing aan te dragen.

 

 

En het is altijd beter om de vragende te helpen hoe ze hun vraag zelf hadden kunnen vinden, zodat de volgende keer en alle andere vraagstellers het had kunnen weten waar alles antwoorden op hun vragen zich verbergen., dan elke keer maar weer opnieuw zo vriendelijk mogelijk de pasklare antwoorden voor te lepelen en de vraagsteller hulpbehoevend laat blijven, zelfstandigheid geven is voor iedereen beter dan te blijven stuuren

 

Het antwoord van de vraag van de geodoor is te vinden in het zoekmenu, het zoek menu kan gevonden worden rechts boven elke forum pagina ,zoek daar op geodoor en er zijn duizenden draadjes te vinden, die op een of andere manier te maken hebben met de geodoor, niet echt handig maar geeft wel uren leesplezier.

 

Het volgende en overzichtelijker is het geowikkie, die kan je vinden 4 knoppen links naast het zoek menu.

Zet daar een zoekwoord en je krijgt bijna alles duidelijk, voutloos en overzichtelijk voorgeschoteld.

 

Hopende zo genoeg van dienst geweest te zijn, mochten er meer vragen zijn stel ze gerust

Perfect! :thumbup:

 

Het is inderdaad een feit dat niet alle nieuwe forumbezoekers de zoekfunctie gebruiken of de Geo Wiki raadplegen.

De laatste maanden zijn er verschillende 'vaste' bezoekers die daar een mening over hebben.

En in elk topic dat een newbee start moet die mening even duidelijk kenbaar worden gemaakt.

 

Dat de volgende newbee totaal geen weet heeft van wat hier speelt op dat gebied speelt geen rol op dat moment.

Daardoor kom je in een vieze neuzen cirkel en wordt de volgende newbee-vraag zo mogelijk nog meer onderuit gehaald.

 

Kunnen we aantal dingen doen:

1. Alle newbee-vragen die al eens gesteld zijn flink onder vuur nemen en zorgen dat de vraagsteller zo snel mogelijk het toneel verlaat.

2. Elke newbee-vraag normaal beantwoorden en dat resulteert soms in dezelfde antwoorden en gelijke topics. Maar de newbee wordt normaal behandeld.

3. Oplossingen verzinnen hoe we het zoeken op het forum en in de Wiki door newbees meer in goede banen kunnen leiden.

 

Optie 1 vind ik persoonlijk niks.

En zolang optie 3 nog geen duidelijk resultaat heeft, kies ik voor optie 2.

 

Het zou namelijk ook zo maar kunnen dat een newbee contact leuk vindt.

Misschien weet hij wel dat hij kan zoeken en dat er een Wiki is, maar als net-beginnende cacher het leuker vindt persoonlijk reactie's te krijgen in zijn eigen topic?

Geen idee hoor, ik roep maar wat.

 

Bovenstaande is wellicht redelijk off-topic maar volgens mij is de vraag toch al beantwoord en kan dit draadje (bijna) dicht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna dicht; maar zo haastig zijn we nou ook weer niet :thumbup: . We wachten even of de topicstarter of iemand anders nog een vraag heeft n.a.v. de antwoorden.

Vanwege het "hoge voorlichtende" gehalte heb ik het topic wel even naar "newbie" vragen verplaatst.

Misschien komt iemand er bij het lezen dan zomaar langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha ha goedzo Marit, een ezel............ oke offtopick, mag ik ook een keer:)

 

 

Helemaal met je eens Lep,en daardoor probeerde ik ook aan te dragen hoe en waar het meeste gevraagde is te vinden is, in plaats van een koude link, of het in zijn geheel geheel voor te schotelen, hoe leuk zou het zijn voor een onbekende op dit forum om de volgende keer zelf een antwoord op een vraag te kunnen vinden.

 

Goh het lijkt wel een pusselcache daar schijn je ook een kick van te krijgen.

 

Het bericht tijpen koste me even tijd zodat ik het niet in de gaten had dat jij ondertussen je in de haast getijpete incomplete bericht compleet had verandert, sorry voor mijn lakzigheid.

 

Hopende nu wat duidelijke geweest te zijn,

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...