Greatwhitexxl Geplaatst 12 april 2009 Geplaatst 12 april 2009 Bij het plaatsen van onze cache Sporen van vroeger #2 (Haarlem) hebben we heel nauwkeurig de locatie proberen vast te stellen. Twee keer naar toe geweest, steeds een tijdje gewacht. Maar als ik op Google Earth naar het coördinaat kijk ligt het exact midden op straat... Nou weet ik dat GE soms een stukje af kan wijken maar het rare is dat als ik op de ingebouwde kaart van de Oregon kijk dat ik dan heel goed kan volgen waar ik ben en dat lijkt echt op de meter te kloppen. Ik zie op een gegeven moment als ik bij de hoek van een gebouw ben en dat klopt echt exact. Toch zag ik in een log dat iemand meldde dat hij/zij een afwijking van 20 (!) meter had maar dankzij de hint toch op de goede plek ging zoeken. Ligt dat nou aan mij? Ik zou het coördinaat wel aan willen passen maar ik heb geen idee hoe dan...
De Roode Loper Geplaatst 12 april 2009 Geplaatst 12 april 2009 Hoe heb je een gemiddelde berekend? De Oregon kan niet middelen. De 60-serie kan dat wel. Bij onze 1e cache heb ik het gemiddelde als volgt bepaald met een Etrex Venture, die ook niet kan middelen. Gedurende 3 sessies op verschillende tijdstippen en dagen heb ik ongeveer 10 minuten lang per keer de laatste 3 cijfers van N en E genoteerd zodra die verandereden. Daarna in Excel het gemiddelde berekend. Misschien heb je er wat aan.
Greatwhitexxl Geplaatst 13 april 2009 Auteur Geplaatst 13 april 2009 Maar mijn punt is dat hij op de ingebouwde kaart werkelijk exact lijkt te weten waar hij is. Bijvoorbeeld bij de hoek van een gebouw. Dat lijkt tot op de meter nauwkeurig. Dan moet het coördinaat toch ook kloppen? Je hebt het over 'het coördinaat zien veranderen'. Ik bepaal een coördinaat door 'Make waypoint' te doen en dan bij 'Verander locatie' te kijken wat het coördinaat is. Of mis ik iets en is er een stand van de GPS waar je 'live' kan zien wat je exacte coördinaat is? Hoe heb je een gemiddelde berekend? De Oregon kan niet middelen. De 60-serie kan dat wel. Bij onze 1e cache heb ik het gemiddelde als volgt bepaald met een Etrex Venture, die ook niet kan middelen. Gedurende 3 sessies op verschillende tijdstippen en dagen heb ik ongeveer 10 minuten lang per keer de laatste 3 cijfers van N en E genoteerd zodra die verandereden. Daarna in Excel het gemiddelde berekend. Misschien heb je er wat aan.
geo_taz Geplaatst 13 april 2009 Geplaatst 13 april 2009 Hoe heb je een gemiddelde berekend? De Oregon kan niet middelen. De 60-serie kan dat wel. Er is een Wherigo voor de Oregon waarmee hij kan middelen.... Jammer dat het nodig is, maar als er is in ieder geval een oplossing... Hier vind je de cartridge.
Le Comte Geplaatst 13 april 2009 Geplaatst 13 april 2009 iemand meldde dat hij/zij een afwijking van 20 (!) meter had Maar ligt dat dan aan jouw meting of de meting van die andere persoon? Of een combinatie van beiden? Je weet op basis van één me;ding neit of de afwijking in jouw waypoint zit. Ik heb met mijn eXplorist ook wel eens een afwijking van 20 meter. Dat komt gelukkig niet zo veel voor, maar toch...
Greatwhitexxl Geplaatst 13 april 2009 Auteur Geplaatst 13 april 2009 Neem me niet kwalijk als ik er over doorzeur, maar ik snap het gewoon niet. Als ik er naar mijn huis naar toe loop dan kan ik exact volgen waar ik ben. Ik zie bochten in de weg, splitsingen en dergelijke. Ik zou bij wijze van spreken zonder op te kijken naar het station kunnen lopen (als er geen verkeer was dan). De Colorado weet kennelijk precies waar ik ben. Dat doet hij toch door zijn metingen te relateren aan de kaart? Dan weet hij toch exact waar ik op ieder moment ben? Dan kan hij toch geen grote afwijking hebben?
Vasc0 Geplaatst 13 april 2009 Geplaatst 13 april 2009 Hoe heb je een gemiddelde berekend? De Oregon kan niet middelen. De 60-serie kan dat wel. Bij onze 1e cache heb ik het gemiddelde als volgt bepaald met een Etrex Venture, die ook niet kan middelen. Gedurende 3 sessies op verschillende tijdstippen en dagen heb ik ongeveer 10 minuten lang per keer de laatste 3 cijfers van N en E genoteerd zodra die verandereden. Daarna in Excel het gemiddelde berekend. Misschien heb je er wat aan. Je kan tegenwoordig wel met ene Oregon en een Colerado het gemiddelde meten. Er is daar een speciale Wherigo cartdridge voor gemaakt.
Greatwhitexxl Geplaatst 19 april 2009 Auteur Geplaatst 19 april 2009 Ik zal het proberen met de Wherigo. Maar de Colorado is op het moment met de grote witte dochterhaai in Egypte om ook daar een cache te loggen en dat land op de lijst te kunnen zetten. Gelukkig blijkt de hint goed te werken. Wordt vervolgd.
geo_taz Geplaatst 2 mei 2009 Geplaatst 2 mei 2009 (bewerkt) De nieuwste software voor de Oregon kan wel middelen .... , gewoon direct, zonder de Whereigo cartridge 2 mei 2009 bewerkt door geo_taz
Aanbevolen berichten