Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb recent een 8GB microSD kaartje gekocht in de veronderstelling dat ik dan eindelijk wat meer kaarten kwijt kan op de Oregon. Maar wat blijkt nu: MapSource gaat niet verder dan een kaartset met een omvang van 4GB :(

Nu vraag ik me dus af of de Oregon überhaupt wel grotere kaartsets aankan en zo ja, hoe ik die er dan op krijg. Of komt het er op neer dat ik nu gewoon 4GB te veel heb?

MapSend is trouwens geen alternatief, die gaat maar tot 2GB...

Geplaatst
Ik heb recent een 8GB microSD kaartje gekocht in de veronderstelling dat ik dan eindelijk wat meer kaarten kwijt kan op de Oregon. Maar wat blijkt nu: MapSource gaat niet verder dan een kaartset met een omvang van 4GB :(

Nu vraag ik me dus af of de Oregon überhaupt wel grotere kaartsets aankan en zo ja, hoe ik die er dan op krijg. Of komt het er op neer dat ik nu gewoon 4GB te veel heb?

MapSend is trouwens geen alternatief, die gaat maar tot 2GB...

Ach, teveel...

Geheugen kun je nooit teveel hebben; je kunt hem altijd nog gebruiken als grote USB-stick

Idd kan de kaartset maar maximaal 4 Gb zijn, en mag ook maar uit maximaal ca 4000 segmenten bestaan. Overigens is er ook een techniek waardoor je meer kaartimages tegelijk op de CO kunt zetten door het veranderen van de bestandsnamen. Zie de Oregon Wiki

Geplaatst (bewerkt)

Volgens dit draadje op de Oregon wiki zou 8 Gb flash wel moeten werken als het FAT32 geformatteerd is

En volgens punt 17 in dit deel van de wiki kan je eerst een eerste set kaarten van 4 Gb uploaden, het bestand gmapsupp.img renamen in gmapprom.img en dan het tweede setje van 4 Gb uploaden.

Hopelijk kan je hier wat mee. Succes!

edit: kalk was me voor :(

bewerkt door TuuronTour
Geplaatst
Idd kan de kaartset maar maximaal 4 Gb zijn, en mag ook maar uit maximaal ca 4000 segmenten bestaan. Overigens is er ook een techniek waardoor je meer kaartimages tegelijk op de CO kunt zetten door het veranderen van de bestandsnamen. Zie de Oregon Wiki
En volgens punt 17 in dit deel van de wiki kan je eerst een eerste set kaarten van 4 Gb uploaden, het bestand gmapsupp.img renamen in gmapprom.img en dan het tweede setje van 4 Gb uploaden.

Hier was ik wel van op de hoogte, maar dat werkt toch alleen voor het apparaat zelf en niet voor de SD kaart? Ik had begrepen dat op het kaartje alleen een gmapsupp.img bestand kan staan.

Volgens dit draadje op de Oregon wiki zou 8 Gb flash wel moeten werken als het FAT32 geformatteerd is

Dat is ook geen probleem. Het kaartje wordt gewoon gelezen. Het is alleen een beetje zonde van het geld dat ik eraan besteed heb, want er zat al een 4GB kaartje in.

Ik heb overigens helemaal niet stilgestaan bij het bestandssysteem :( FAT32 kan natuurlijk ook gewoon geen bestanden aan die groter zijn dan 4GB.

Geplaatst
Hier was ik wel van op de hoogte, maar dat werkt toch alleen voor het apparaat zelf en niet voor de SD kaart? Ik had begrepen dat op het kaartje alleen een gmapsupp.img bestand kan staan.

Zojuist de hele wiki nog even doorgenomen, het ziet er naar uit dat je gelijk hebt :(

De Oregon 300 heeft 850 MB intern geheugen. Dat is wat je nog op het apparaat zelf kwijt kunt naast de maximale 4 Gb op een SD-kaart.

Waarschijnlijk gebruiken de mensen die nu een 8 Gb kaartje in hun gps hebben de resterende ruimte dan voor foto's, wherigo's e.d.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...