Spring naar bijdragen

Cache Loggen Zonder Op Cacheplek Te Zijn Geweest


jowi

Aanbevolen berichten

[

 

Tja, wat ik me dan wel afvraag, is....... wie o wie van de cache leggers legt een logboekje of logrolletje naast de enorme lijst van online logs op GC.com om vervolgens onterechte internet logjes te verwijderen.

 

Ik !!!!!

Ik absoluut niet!!! Logrolletjes gaan linea recta de prullenbak in. Dus cachend Nederland, wil je Malyenki belazeren, log maar op internet, ik controleer het toch niet.

(Als je maar weet dat je mij niet maar jezelf voor de gek houdt)

 

Logboekjes ook?

Sloof ik me daar voor uit bij het krabbelen van een leuke tekst op een logpapiertje uit een cache...?

 

Ik bewaar de logboekjes en rolletjes wel, toch leuk om de soms originele teksten na te lezen, en zal niet snel iets verwijderen op de site.

Echte logboekjes wil ik nog wel eens doorbladeren, maar ook niet meer dan dat. Of ik nou een logrol of een logboek vind, ik zet alleen datum, tijd en nickname op het papier. Wel lees ik alle logs op internet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat alle kanten op, maar ik het niet over virtueele caches of over het loggen op internet zonder in het boekje te krabbelen.

 

Ik heb het over een Traditional cache waarbij wel in het boekje geschreven is maar de cacher niet op de plek van de cache is geweest.

De cacher is dus niet naar de cache geweest, maar de cache kwam naar de cacher. Bijvoorbeeld: Dobberen Ik heb de indruk dat een paar dappere helden de cache gedaan hebben, de kist verwijderd hebben van de verstopplek en de rest gewoon een drive-in met krabbel hadden.

 

Is dat dus "done" ?

 

 

Tja, stel je bent met meerdere teams een multi aan het lopen en een teamlid van een van de teams vindt de cache- mag die rest dan niet loggen omdat zij 'm niet "gevonden" hebben? Beetje academische discussie lijkt mij. Ik zie dat het Comomeer ook vaak groepsgewijs wordt bezocht, je maakt mij niet wijs dat iedereen een duikerspak aantrekt.

 

Ik heb er ook geen problemen mee in zo'n geval. Maar de kist meenemen naar huis en daar anderen laten loggen is not done in mijn opinie.

 

Hoewel... een bevriend team bij ons thuis wel eens een cache van ons heeft gelogd die op dat moment even in de reparatie was. Lag op de keukentafel tijdens een kopje koffie. Maar ja, toch eerlijk gevonden? :thumbup: Ach en anders waren we wel samen naar de cachelocatie gewandeld, waarbij het altijd leuk is mensen even te laten zoeken.

 

Nou, juist bij dit soort caches heb ik wel moeite met meute loggen.

De bedoeling van de maker en de cache is, is dat je een soort inspanning levert of moeite doet om de cache te mogen loggen. Waarom leg je hem anders op een eiland of onder water? Of in een boom, of diep in een grot waar je 6 tot 8 uur mee bezig bent! Of een lange multi.....?

Dus heb je geen boot of kan je niet zwemmen, eilandcache....pech gehad.

Boomcache en hoogtevrees....pech gehad.

Modderpad en lakschoentjes....pech gehad.

Puzzelcache te moeilijk...pech gehad (ja, jij ook Mister B. :thumbup:).

Lange multi en je kunt niet zo ver lopen.....pech gehad!

Afwijking van 15 meter bij het eindpunt............niet zeuren, dat was voor 2005 gewoon standaard. Nu wil haast iedereen precies uitkomen.

Waar is de spanning en het avontuur?

Het klinkt hard, maar niet iedere cache MOET gevonden worden. En dat schijnt toch langzaam de maatstaf te moeten worden.

Maar goed, iedereen speelt het op zijn of haar wijze.......en zoals ik al eerder aangaf, ja ik heb wel eens gesjoemeld met een simpele oppikker. Lekker belangrijk!

 

Volgens mij heb je dan zelf ook nog wat graaf werk te doen ergens in de buurt van Apeldoorn. :kisss::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geldt dit dan ook voor de hitchhikkers, die langere tijd "op de keukentafel" blijven liggen?

OK je hebt hem wel gevonden, maar niet in de cahe.

Dat vind ik dus "not done" :rolleyes:

Wanneer je bedoeld, de ouderwetse hitchhiker, die geen vaste woon of verblijfplaats heeft, en die zelf van cache naar cache, van cacher naar cacher gaat, ja, die mag je mijns inziens overal loggen waar je hem tegen komt. Dus ook op de keukentafel. Dat is eigen aan een hitchhiker, die kan en mag overal zijn.

Voor de duidelijkheid, dat mag dus tegenwoordig niet meer. De cache zelf moet op een vaste plek liggen/hangen/etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...