Spring naar bijdragen

Zowel Topo Belgie áls Topo Nl??


Woezel & Pip

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich bij mij voor: wonende in het grensgebied Zeeuws Vlaanderen, doen we hier caches in beide landen. Daarvoor wil ik dus zowel (delen van) kaarten van NL als Belgie in gps60CSx laden. De ruimte is geen probleem, maar (ook op de laptop) is er slechts één van de twee landen te laden.

Kan dit andes? En zo ja (hoophoophoop), hoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus eerst alle kaarten selecteren in beide landen en dan pas versturen. Niet na elkaar.

 

Inderdaad, want bij elke laad-actie overschrijf je de vorige laadactie! Resultaat: alleen de laatste in aanwezig op je GPS.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de vlotte reactie, máár:

 

Zoals ik -dacht ik- duidelijk aangaf: ook op de computer krijg ik slechts óf, óf erop.... En dan is er weinig naar de gps te laden. Dus eerst moet ik beide topo's op de computer krijgen. :dribble:

Dát is dus eigenlijk de échte vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in Mapsource kan je eerst de ene kaart selecteren, en daar dan je over te laden kaarten in aanklikken, vervolgens selecteer je je andere kaart en ook daar klik je de stukken van de kaart aan die je naar je GPS wilt hebben.

Als je daarna je gegevens naar de GPS stuurt gaan alle geselecteerde kaartdelen naar je GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Mapsource kun je meerder landen hebben staan, ze zijn (indien) niet geselecteerd afzonderlijk te zien.

Maar je kunt eerst de kaartdelen van Topo Ned selecteren met de kaartknop, daarna ga je naar het deel van Topo Bel en doe je het zelfde. De geselecteerde kaartdelen staan dan in het rechter venster, deze kaarten moet je dan als een geheel naar de gps zenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lukt ten dele. Inderdaad krijg ik nu zowel kaarten van NL als Belgie op de gps. Alleen blijft een probleem van de overlappende kaartdelen, die van de grens Zeeuws Vlaanderen/Belgie.

 

Volgens mij zijn de overlappende delen transparant te maken, alleen dat zal iemand anders moeten uitleggen, dat weet ik niet. Zelf schakel ik altijd over van kaart als ik over de landsgrenzen ga, zowel van Ned naar Duits als van Ned naar Belgie.

Dan heb ik er geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lukt ten dele. Inderdaad krijg ik nu zowel kaarten van NL als Belgie op de gps. Alleen blijft een probleem van de overlappende kaartdelen, die van de grens Zeeuws Vlaanderen/Belgie.

 

Volgens mij zijn de overlappende delen transparant te maken, alleen dat zal iemand anders moeten uitleggen, dat weet ik niet. Zelf schakel ik altijd over van kaart als ik over de landsgrenzen ga, zowel van Ned naar Duits als van Ned naar Belgie.

Dan heb ik er geen last van.

Dat zou ik ook geen enkel probleem vinden om te doen. Blijft het probleem dat er nu zowel Walcheren áls Belgie keurig als kaart in gps staat. Dat is dus iets dat ik wel door de hulp hier voor elkaar krijg. :dribble:

Maar Zeeuws Vlaanderen (dat zijn dus de kaarten waar de landsgrens doorheen loopt) blijft blanco. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de tigste x geprobeerd. Nu blijft er één kaart blanco (rechts van Knokke). :blink::hug:

Ik blijf proberen, bruikbare tips blijven welkom. Ook al een aanbod gehad voor persoonlijke uitleg te Terneuzen dus ook dat is een mogelijkheid indien ik er niet uit kom. In ieder geval allen dank voor het meedenken. :lol1::dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.... :thumbdown: Die link van Geoflowers ziet er erg moeilijk uit voor een digibeet ala Dwarreltje... :thumbup: Inderdaad moet je dan 4 programma´s downloaden en geheid dat er minimaal één ding fout gaat bij dit mens..

Maar in die van Ringeling geeft LTeunis aan dat je slechts één progje nodig hebt.... Voorzichtig maar eens proberen.... Kaarten dus maar eerst kopieren, voor ik straks alles opnieuw kan installeren :dribble: Ik ga aant werk en ben benieuwd.

Overigens was ik er van overtuigd dat niemand zo onnozel is dat dit een probleem zou zijn, vandaar zonder draadje te zoeken gelijk een nieuw topic geopend :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...