Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Er is momenteel (voor mij althans) een nieuw soort cachebeschrijving, de striproute.

Nu ben ik wel bekend met de rechte lijn van deze techniek maar de cirkel is mij (nog) niet duidelijk. :)

Mischien klinkt het allemaal wat criptisch maar voor een voorbeeld kijk eens op:

Stripcache

Heeft iemand ervaring met dergelijke beschrijvingen en die mij kan vertellen hoe een en ander werkt. :thumbup:

Geplaatst

Dank voor je reactie, ik heb natuurlijk al veelvuldig gegoogled waardoor ik inmiddels weet hoe

de rechte lijn werkt, maar tot op heden heb ik nergens informatie kunnen vinden over de cirkel.

Maar ik zal zeker verder gaan zoeken maar hoop eventueel op aanvullende informatie.

Geplaatst
De cirkel kun je ook als een rechte lijn uittekenen: maakt het wat makkelijker...

Ja, zoiets had ik ook gedacht al weet je bij een cirkel niet waar je moet beginnen :)

En er sttan allemaal kleine cirkels omheen met soms een plusteken.

Ook is de cirkel op sommige plekken breder danwel dikker wat toch ook het een en ander zal betekenen neem ik aan. :thumbup:

Dus alleen maar in een rechte tekenen kom ik er niet ben ik bang.

Geplaatst

ga gewoon eens op het startpunt kijken, misschien dat het dan duidelijk wordt?

imho is het raar om hier de oplossing van een cache te gaan bespreken, als je er niet uitkomt dan zoek je gewoon een andere cache uit of vraagt de maker om een hint

Geplaatst
De cirkel kun je ook als een rechte lijn uittekenen: maakt het wat makkelijker...

Ja, zoiets had ik ook gedacht al weet je bij een cirkel niet waar je moet beginnen :thumbup:

En er sttan allemaal kleine cirkels omheen met soms een plusteken.

Ook is de cirkel op sommige plekken breder danwel dikker wat toch ook het een en ander zal betekenen neem ik aan. :lol1:

Dus alleen maar in een rechte tekenen kom ik er niet ben ik bang.

Tja! Dat is iets wat je zelf even moet uitvinden :) !

Geplaatst
ga gewoon eens op het startpunt kijken, misschien dat het dan duidelijk wordt?

imho is het raar om hier de oplossing van een cache te gaan bespreken, als je er niet uitkomt dan zoek je gewoon een andere cache uit of vraagt de maker om een hint

Ik zoek dacht ik niet naar een oplossing voor een cache maar naar een wijze hoe deze cache gelezen of Geïnterpreteerd moet worden.

Aangezien deze cache voor mij niet naast de deur ligt is er zomaar even langs rijden niet meteen een optie.

Ik wil alles best zelf uitpuzzelen maar dan moet je wel een houvast hebben, de rest kan en doe ik zelf wel.

En tot de tijd dat ik er nog geen oplossing voor heb zoek ik inderdaad wel een andere cache maar dat wil niet zeggen dat het niet blijft knagen.

Geplaatst

goh, maar dan lijkt het wel erg veel op een puzzelcache.

Kruimel, werk aan de winkel,of moet ik dat dan ook weer in een ander draatje zetten

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Geplaatst

goh, maar dan lijkt het wel erg veel op een puzzelcache.

Kruimel, werk aan de winkel,of moet ik dat dan ook weer in een ander draatje zetten

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Jaja: soms moet je er ook wat voor doen!

Geplaatst
Toch vreemd om zoveel dingen te vragen over een cache die pas uit is. Je krijgt toch aanknopingspunten te lezen die de cachemaker vermoedelijk liever niet op het forum ziet.

Of snap ik er niks meer van?

Nee hoor, ik vind dit ook een spoilerdraadje!

Het geheim van de cirkel is nu allang geen geheim meer :)

Verwijderen zou ik zeggen.

Geplaatst
Toch vreemd om zoveel dingen te vragen over een cache die pas uit is. Je krijgt toch aanknopingspunten te lezen die de cachemaker vermoedelijk liever niet op het forum ziet.

Of snap ik er niks meer van?

Nee hoor, ik vind dit ook een spoilerdraadje!

Het geheim van de cirkel is nu allang geen geheim meer :blink:

Verwijderen zou ik zeggen.

Wanneer iemand vraagt naar hoe hij/zij een projectie moet uitvoeren omdat dit in een cache wordt gevraagd is er niets aan de hand, maar als je vraagt hoe een dergelijke cirkel gelopen moet worden is dat een spoilerdraadje?

In beide gevallen gaat hem om uitleg van een cachetechniek verder niets maar blijkbaar begrijp ik er niets van, het zij zo........... :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Wanneer iemand vraagt naar hoe hij/zij een projectie moet uitvoeren omdat dit in een cache wordt gevraagd is er niets aan de hand, maar als je vraagt hoe een dergelijke cirkel gelopen moet worden is dat een spoilerdraadje?

In beide gevallen gaat hem om uitleg van een cachetechniek verder niets maar blijkbaar begrijp ik er niets van, het zij zo........... :)

Hoe je moet projecteren is ook een hardwarekwestie vind ik, een techniekje waarbij niet iedereen begrijpt hoe dat moet met zijn gps. Voor mij niet anders dan de vraag hoe je een wp moet invoeren op je gps bij newbies.

Ik zie dat cirkellopen meer als een puzzel, dat moet je maar per PM gaan vragen als je dat wil, of je vraagt een hint aan de cachelegger, of je stuurt wat je tot nu toe hebt naar de cachelegger en vraagt om een stapje verder.

Maar goed, dit is wel een forum waar we verschrikkelijk van mening verschillen over zo'n klein onderwerpje als geocachen ;) Werkelijk waar, ik had geen idee dat daar nog zoveel discussies over zijn LOL

bewerkt door Venniper Cache-zoekers
Geplaatst

In beide gevallen gaat hem om uitleg van een cachetechniek verder niets maar blijkbaar begrijp ik er niets van, het zij zo........... :thumbup:

Hoe je moet projecteren is ook een hardwarekwestie vind ik, een techniekje waarbij niet iedereen begrijpt hoe dat moet met zijn gps. Voor mij niet anders dan de vraag hoe je een wp moet invoeren op je gps bij newbies.

Ik zie dat cirkellopen meer als een puzzel, dat moet je maar per PM gaan vragen als je dat wil, of je vraagt een hint aan de cachelegger, of je stuurt wat je tot nu toe hebt naar de cachelegger en vraagt om een stapje verder.

Maar goed, dit is wel een forum waar we verschrikkelijk van mening verschillen over zo'n klein onderwerpje als geocachen :yes: Werkelijk waar, ik had geen idee dat daar nog zoveel discussies over zijn LOL

Het cirkellopen is op zich ook een puzzel, maar dan moet je mijns inziens wel eerst weten hoe een en ander werkt. De puzzel is het lopen volgens een bepaalde door de cache maker gemaakte kaart. Het is volgens mij niet de bedoeling eerst uit te puzzelen hoe het werkt en vervolgens puzzelen hoe je moet lopen volgens deze kaart. Je verraad toch niets als je weet hoe je deze kaart moet interpreteren? :blush: Ik vergelijk het maar met een spel in een doos waar je toch een beschrijving bij krijgt hoe je het spel moet spelen, en waar de maker toch ook niet zegt dat je het zelf maar moet uitzoeken.

Zelfs op de startpagina van geocaching.nl worden veel van deze technieken besproken en uitgelegd, dat zou dan ook niet kunnen/mogen.

Cachetechnieken

Ik ben de laatste die zal vragen naar een oplossing van een puzzel als ik deze niet begrijp , maar in mijn ogen is dit hier niet van toepassing ook al denkt men daar verschillend over.

Desalniettemin ben ik vanmiddag naar deze cache gereden en heb hem gewandeld en heb uiteindelijk ook de cache kunnen loggen :yes: , dus wat dat betreft is er niets meer aan de hand, maar mijn nieuwsgierigheid is nog steeds van dien aard dat ik graag wil weten hoe een en ander werkt, want dat weet ik ondanks het kunnen loggen nog steeds niet. :lol1:

Toch maar eens een logje naar de cache eigenaar om meer informatie.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...