De Dolfijntjes Geplaatst 12 februari 2009 Geplaatst 12 februari 2009 Ik ben op zoek naar een datakabel voor mijn Etrex H, maar ik vind op internet alleen seriële kabels. Ik heb geen seriële ingang meer op mijn laptop. Nou kan ik natuurlijk ook nog een convertor erbij kopen, maar ik vroeg me af of er geen usb-kabels voor de Etrex zijn, of dat ik misschien een andere kabel ook kan gebruiken?
deBruineBeren Geplaatst 12 februari 2009 Geplaatst 12 februari 2009 Ik ben op zoek naar een datakabel voor mijn Etrex H, maar ik vind op internet alleen seriële kabels. Ik heb geen seriële ingang meer op mijn laptop. Nou kan ik natuurlijk ook nog een convertor erbij kopen, maar ik vroeg me af of er geen usb-kabels voor de Etrex zijn, of dat ik misschien een andere kabel ook kan gebruiken? Helaas zal je gebruikt moeten maken van een seriële kabel en een USB-RS232 converter. USB kabel met een Garmin eTrex stekker zijn er zover ik weet niet. Een USB naar RS232 kabel kopen en de seriële stekker vervangen voor een eTrex stekker werk (meestal) niet omdat de benodigde elektronica in de seriële stekker zit.
iersesetter Geplaatst 12 februari 2009 Geplaatst 12 februari 2009 Kijk ook eens bij de datakabels voor de geko serie. Ik gebruik al jaren de usb kabel van de geko 201 op mijn Etrex H. De kabel staat omschreven als USB-Eplug kabel bij een bekende GPS winkel. Let op hij is wel prijzig , maar werkt perfect.
deBruineBeren Geplaatst 12 februari 2009 Geplaatst 12 februari 2009 (bewerkt) Kijk ook eens bij de datakabels voor de geko serie.Ik gebruik al jaren de usb kabel van de geko 201 op mijn Etrex H. De kabel staat omschreven als USB-Eplug kabel bij een bekende GPS winkel. Let op hij is wel prijzig , maar werkt perfect. 2e hands kost hij daar "maar" € 45 12 februari 2009 bewerkt door deBruineBeren
deklarinettist Geplaatst 12 februari 2009 Geplaatst 12 februari 2009 op ebay.com is een usb kabel leverbaar voor je Etrex, inclusief verzending kost deze ongeveer euro 20. Deze wordt inclusief driver geleverd en het werkt perfect. De verkoper is kawagps, objectomschrijving NEW USB PC data Cable for Garmin & Etrex GPS
De Dolfijntjes Geplaatst 13 februari 2009 Auteur Geplaatst 13 februari 2009 op ebay.com is een usb kabel leverbaar voor je Etrex, inclusief verzending kost deze ongeveer euro 20. Deze wordt inclusief driver geleverd en het werkt perfect.De verkoper is kawagps, objectomschrijving NEW USB PC data Cable for Garmin & Etrex GPS Bedankt voor de tip! Dankzij de lage dollarkoers zijn we nu voor 17euro klaar, hebben het kabeltje dus meteen gekocht.
Tarim Geplaatst 17 mei 2009 Geplaatst 17 mei 2009 op ebay.com is een usb kabel leverbaar voor je Etrex, inclusief verzending kost deze ongeveer euro 20. Deze wordt inclusief driver geleverd en het werkt perfect.De verkoper is kawagps, objectomschrijving NEW USB PC data Cable for Garmin & Etrex GPS Beste Dolfijntjes, Ik ben ook op zoek naar deze kabel voor een Etrex. Wat is jouw ervaring met de levering via kawagps? En werkt de kabel inderdaad? Tarim
gy1020 Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 (bewerkt) op ebay.com is een usb kabel leverbaar voor je Etrex, inclusief verzending kost deze ongeveer euro 20. Deze wordt inclusief driver geleverd en het werkt perfect.De verkoper is kawagps, objectomschrijving NEW USB PC data Cable for Garmin & Etrex GPS Beste Dolfijntjes, Ik ben ook op zoek naar deze kabel voor een Etrex. Wat is jouw ervaring met de levering via kawagps? En werkt de kabel inderdaad? Tarim heb je al reactie gekregen op uw vraag,ik heb ook interesse voor dat kabeltje gy1020 24 juli 2009 bewerkt door gy1020
veldmaat Geplaatst 2 september 2009 Geplaatst 2 september 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb de desbetreffende kabel via Kawa, vandaag binnengekregen, is een week onderweg geweest (27e besteld en betaald). Nog geen 16 euro (en dan vragen ze in mijn familie zich ook nog af waarom ik zoveel uit het buitenland bestel ) De installatie was een beetje problematisch in vista ( uiteindelijk de driver voor XP geinstalleerd) Tevens de communicator software van Garmin geinstalleerd (gebeurt als je de eerste keer op "send to GPS" klikt) De kabel werkt perfect, de caches worden netjes met de cache code (GCXXXX) in de etrex gezet. 2 september 2009 bewerkt door veldmaat
wirholt Geplaatst 2 september 2009 Geplaatst 2 september 2009 Hallo, Ik heb de desbetreffende kabel via Kawa, vandaag binnengekregen, is een week onderweg geweest (27e besteld en betaald).Nog geen 16 euro (en dan vragen ze in mijn familie zich ook nog af waarom ik zoveel uit het buitenland bestel ) De installatie was een beetje problematisch in vista ( uiteindelijk de driver voor XP geinstalleerd) Tevens de communicator software van Garmin geinstalleerd (gebeurt als je de eerste keer op "send to GPS" klikt) De kabel werkt perfect, de caches worden netjes met de cache code (GCXXXX) in de etrex gezet. Kijk uit! Tegenwoordig krijgen caches namen met zeven tekens. De Etrex H gebruikt er maar zes. Je kunt geen twee caches opslaan waarvan de namen in de eerste zes tekens gelijk zijn. Dan verdwijnt de eerste.
veldmaat Geplaatst 2 september 2009 Geplaatst 2 september 2009 Hallo, Ik heb de desbetreffende kabel via Kawa, vandaag binnengekregen, is een week onderweg geweest (27e besteld en betaald).Nog geen 16 euro (en dan vragen ze in mijn familie zich ook nog af waarom ik zoveel uit het buitenland bestel ) De installatie was een beetje problematisch in vista ( uiteindelijk de driver voor XP geinstalleerd) Tevens de communicator software van Garmin geinstalleerd (gebeurt als je de eerste keer op "send to GPS" klikt) De kabel werkt perfect, de caches worden netjes met de cache code (GCXXXX) in de etrex gezet. Kijk uit! Tegenwoordig krijgen caches namen met zeven tekens. De Etrex H gebruikt er maar zes. Je kunt geen twee caches opslaan waarvan de namen in de eerste zes tekens gelijk zijn. Dan verdwijnt de eerste. Bedankt voor de tip!!
Marco de Klerk Geplaatst 9 september 2009 Geplaatst 9 september 2009 Hallo, Ik heb de desbetreffende kabel via Kawa, vandaag binnengekregen, is een week onderweg geweest (27e besteld en betaald).Nog geen 16 euro (en dan vragen ze in mijn familie zich ook nog af waarom ik zoveel uit het buitenland bestel ) De installatie was een beetje problematisch in vista ( uiteindelijk de driver voor XP geinstalleerd) Tevens de communicator software van Garmin geinstalleerd (gebeurt als je de eerste keer op "send to GPS" klikt) De kabel werkt perfect, de caches worden netjes met de cache code (GCXXXX) in de etrex gezet. Ik heb inmiddels het kabeltje ook binnen. Geprobeerd te instaleren onder vista, lukt niet! Waar kan ik die driver voor xp vinden? groet
snerty53 Geplaatst 9 september 2009 Geplaatst 9 september 2009 Enige tijd geleden ook een Etrex H op een USB poort aangesloten dmv een verloopsnoertje. Om het draaiend te krijgen heb ik een PCI naar USB controler (driver) geinstalleerd. Volgens mij heb ikhet volgennde gedaan: Download de nieuwste drivers van http://www.windowsdriversupdate.com/driver...key=USB+Drivers. Nadat je deze geinstalleerd hebt je GPS met kabel aansluiten op de PC en dan de PCzelf laten zoeken naar de juiste driver. Succes. Frans
Icemen4 Geplaatst 9 september 2009 Geplaatst 9 september 2009 Enige tijd geleden ook een Etrex H op een USB poort aangesloten dmv een verloopsnoertje. Om het draaiend te krijgen heb ik een PCI naar USB controler (driver) geinstalleerd. Volgens mij heb ikhet volgennde gedaan: Download de nieuwste drivers van http://www.windowsdriversupdate.com/driver...key=USB+Drivers. Nadat je deze geinstalleerd hebt je GPS met kabel aansluiten op de PC en dan de PCzelf laten zoeken naar de juiste driver. Succes. Frans bij mij wordt er om een registration key gevraagd ???
Marco de Klerk Geplaatst 10 september 2009 Geplaatst 10 september 2009 Ja daar heb ik helemaal nix aan, ik ga toch niet betalen voor drivers die ik bij een kabeltje hoor te krijgen?
Aanbevolen berichten