Spring naar bijdragen

Oplader


w.vdsnoek

Aanbevolen berichten

Ik kwam op de Garmin site de volgende link tegen...

Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit ook op een Garmin 12?!

 

++

Het kleinste zonnepaneel voor gebruik met uw kleine elektronische apparatuur, bijvoorbeeld een GPS!

 

Met vele mogelijkheden, laag gewicht en makkelijk op te bergen is dit paneel ideaal voor outdoorfanaten, kampeerders en vakantiegangers. U koppelt het zonnepaneel gemakkelijk aan uw GPS of mobiele telefoon en de stroomvoorziening is gereed.

 

ICP Global Technologies, sinds 1988 fabrikant van diverse artikelen op het gebied van zonne-energie, heeft onlangs het allernieuwste op het gebied van milieuvriendelijke energieopwekking geïntroduceerd. Deze allernieuwste ontwikkeling is genaamd de I-Sun™ en is een weersbestendige lader die op zonne-energie werkt. Door middel van deze lader kunnen buitensporters overal hun mobiele telefoon, GPS, portofoon, fototoestel of andere oplaadbare apparaten voorzien van stroom.

De I-Sun™ bestaat uit twee zonnepanelen, die opengeklapt worden voor het opwekken van energie. Door gebruik te maken van (zon) licht levert de I-Sun™ een laadvermogen van 2,2W, met een schakelaar kunt u kiezen tussen 6 of 12 volt. Door de meegeleverde zuignappen is de I-Sun™, tijdens de reis, makkelijk te bevestigen aan bus-, trein- of autoraam.

 

Tevens is het mogelijk om twee I-Sun™ laders aan elkaar te koppelen, waardoor het laadvermogen wordt verdubbeld. Doordat de I-Sun™ is voorzien van een diode wordt de batterij van uw telefoon niet ontladen.

 

Verdere gegevens

o De I-Sun™ wordt geleverd met

 

kabel met sigarettenadapter

2 stuks zuignap voor raambevestiging

voedingskabel met 7 verloop adapters

o Afgifte spanning/voltage:

290mA bij 7,6V of 145mA bij 15,2V

o Afmetingen: 184x114x32mm

o Gewicht: 311 gram

o Temperatuurwerkgebied: -40°C tot 80°C

o Behuizing van ABS plastic geel of zilver

 

Garmin

++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

bijna goed, het is niet de Garmin site :-)

meer een site van een garmin verkopende winkel.

 

heb het gezien, maar niet al te veel goede gevoelens..

denk dat je je accu's niet in de gps kan opladen. De meeste gps-en hebben namelijk geen laadlogica aan boord...

 

gebruiken op een zo'n geval lukt wel.....

 

groets,

 

Michiel

:xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik sinds lange tijd een kabel voor in de sigaretten aansteker om naar de verschillende cache lokaties te rijden. :xmas:

 

Dit werkt op zich ideaal. Gebruikt, tijdens de rit naar het startpunt van de cache, stroom van de auto en kost me dus geen batterijen. Aangekomen op de lokatie plug ik deze uit de batterijen van de gps zijn weer in gebruik.

 

Het lijkt mij een zelfde soort systeem en ideaal om bij b.v. bij gebrek aan batterijen toch nog verder te kunnen.

 

Het hoeft voor mij ook geen oplader te zijn, dat is de kabel in mijn auto ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met al deze dingen is het zö dat als er geen direct zonlicht is, de energie opbrengst lager is dan aangegeven.

Een GPS12 zuipt 1800 mAh accuus leeg in 8 uur continu gebruik. En krijg je uit je zonnepaneel voldoende energie om overdag die accuu's op te laden?

En opladen in de GPS12 gaat niet; het is geen mobieltje alhoewel je tijdens zoektochten er leuk 'ik loop gewoon te telefoneren' mee kan doen.

Er zijn tegenwordig wel kleine dynamo's met een hoop veer eraan. Die draaien ruim een half uur na opwinding en zou je ipv. accuu's kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hear hear..

 

ik heb nog niet al te goede resulaten gehoord van deze paneeltjes..

eigenlijk moet je er minimaal twee koppelen..

dat is dan gelijk weer relatief prijzig..

 

groets,

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft onlangs het allernieuwste op het gebied van milieuvriendelijke energieopwekking geïntroduceerd.

Dit apparaatje is misschien een goede hulp als je geen electriciteitsaansluiting tot je beschikking hebt en ook geen oplaadmogelijkheid zo nu en dan. Bedenk daarbij wel dat hij de volle zon nodig heeft, en daar ook permanent op gericht moet zijn, zodat mobiel gebruik wel erg problematisch is.

 

Maar de suggestie wekken dat het milieuvriendelijk zou zijn is een schande. Waarschijnlijk wordt er meer electrische energie voor de fabricage gebruikt dan hij in zijn hele levensduur zal opleveren, en dan ben je dus juist milieuonvriendelijk bezig.

En zelfs als we dit buiten beschouwing laten, dan bespaar je wel tegen een waanzinnig hoge prijs per kWh. Stel dat je hem 4000 uur zult gebruiken, en dat is lang hoor. Hij levert dan maximaal 8,8 kWh. Daar betaal je dan wel € 85 voor i.p.v. € 1,60.

Er zijn wel effectievere methoden te bedenken om milieuvriendelijk te zijn als je bereid bent 50x de gewone prijs te betalen!

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zonnepaneeltjes zijn aardig en meer ook niet.

 

Vind ze ook wel wat prijzig. 175 euro is niet niks

 

zonnecelgroot.jpg

 

 

Ik heb in de auto, ff nadenken, 10 aansluitingen voor sigarettenaanstekers en er wordt in de auto niet gerookt. Daar zitten in de adapters voor stroomvoorziening onderweg van de GPS76S, De Etrex Venture, de carkit, nog een mobiele telefoon, de Pocket PC, de lader voor de Bluetooth GPS. Dan heb ik er nog 3 over en die kunnen direct gebruikt worden voor een zaklamp, laadapparatuur oor foto en video, Laptop, maar vooral..... mijn GP Powerbank Smart, de snellader voor of 4 AA of 4 AAA batterijen. Deze lader laadt 4 2000 mAh GP batterijen (NiMH, zonder geheugeneffect) volledig op binnen een uur, maar als je ze een kwartier laadt of een half uur, heeft dat geen nadelige gevolgen voor die dingen. Als ik aan het cachen ben heb ik er altijd 4 tot 6 extra en vol bij me. Maar. ben ze zelfs na een hele dag cachen en compasgebruik, niet nodig geweest. Dat komt waarschijnlijk weer doordat ik de GPSen in de auto dus op de autoaccu aansluit. Tja, verder heb ik voor beide PMR's ook altijd nog 6 reserve AAA's bij me en die heb ik ook nog nooit nodig gehad.

 

SMART2000geel.gif

 

caradaptor.gif

 

210aahcc4.gif

 

 

Ik moet er nog een aansluiting bij hebben en een speciale, zwaardere accu in de auto laten inbouwen. Dit is toch leuk voor een onderwatercache?

 

SSCOOTgroot.jpg

 

 

Snappen jullie nu dat ik het in de rug heb? Ik laat nooit wat van dat spul in de auto achter tijdens het cachen :xmas:

 

GRTZ

 

Kruimeldief, die ondanks al dat mooi spul na 24 uur nog steeds die verrekte IP ban niet kwijt is bij Groundspeak, en zich afvraagt hoelang ze nog liggen te pitten aan de andere kant van de oceaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

da's mooi verdrietig..

en ik ben het helemaal met je eens.. een gp powebank smart is een goeie koop.. niet goedkoop maar wel erg prettig in het gebruik!

 

groets,

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Om dit draadje maar eens op te pikken.

 

Ik heb bij Conrad een Voltcraft Solar aangeschaft voor €29,95. Ik moeten als backup en ondersteuning bij bewolkt weer 5 AAA Ni.Mh in (niet bijgeleverd). Ik heb hem dit weekend goed uit geprobeerd. De 5 AAA waren binnen 2 uur volgeladen, hierna heb ik een batterijlader aangesloten, binnen 1 uur 2 AA 2100 mA volgeladen. Er zitten aansluitingen bij voor alle mogelijke GSM maar ook voor PDA, BT GPS e.a.

Dit voor ongeveer een derde van de iSun!

 

Een aanrader.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...