Spring naar bijdragen
  • 0

Vlaamse kaarten in OziExplorer

Vraag

Geplaatst

Hallo medecachers,

Weet iemand of er ook vlaamse stafkaarten zijn die te gebruiken zijn in Oziexplorer?

tot cache,

Team Wij Drie :xmas:

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Dit wil nu eens lukken zie,

Ik heb me vandaag (01/10/03) stafkaart 22 (groot Gent) schaal 1/50.000 (ISBN 9059340051)aangeschaft omdat ze in WGS84 opgesteld is.

Deze avond wou ik eens testen of gekende coordinaten kloppen met gemeten (op kaart) coords.

Om ze (later) uiteraard te gebruiken in Ozie.

update:(niet tegen mijne baas vertellen hé :xmas: )

Ik heb mijn GPS-gekende punten en de kaart eens vergeleken:

ik kan niet anders dan melden dat deze kaart perfekt bruikbaar is in Ozie : daar ze al in WGS-84 staat is ze enkel te scannen en op de kruisingen van de netlijnen te callibreren en voila, klaar.

Christiaan

• 0
Geplaatst

Ja hoor, ook Belgie is op digitale/Ozi kaarten verkrijgbaar...

Waar NL op 3 cd's staat is heeft ***Edit bytheway: Zie DIT draadje*** het op 1 cd gezet, wel op schaal 1:50.000 ipv de NL 1:25.000

• 0
Geplaatst

Anders dan bij ons zijn er in België digitale topografische kaarten te koop op schaal 1:50.000. Een disks voor Vlaanderen en een tweede disk voor de rest.

De prijs is nu bijna 50 euro per stuk. Mij staat een lagere prijs (vorig jaar zomer) voor de geest.

De bijgeleverde software is slechts marginaal bruikbaar.

Meer informatie bij het N.G.I.

• 0
Geplaatst

Ik heb de kaarten omgezet om in oziCE te gebruiken op de pocket en dat werkt perfekt.

1:50000 is voldoende om mee te cachen.

• 0
Geplaatst
Ik heb de kaarten omgezet om in oziCE te gebruiken op de pocket en dat werkt perfekt.

1:50000 is voldoende om mee te cachen.

Zijn dat de kaarten van de NGI-CD?

Indien ja, graag een hint hoe je dit gedaan hebt, heb hier de originele NGI-cd liggen maar zie niet onmiddellijk hoe ik die kaarten in OziCe kan gaan gebruiken

• 0
Geplaatst

Ik heb even een zoek gedaan op het Belgische forum en daar kom ik in het draadje aankoop gps systeem vermeldingen tegen (effe goed zoeken tussen alle tekst) over gepuntmutste mannetjes met korte beentjes ;)

Voor vragen over Belgische kaarten kan je prima daar terecht: zijn wonen er per slot van rekening!

• 0
Geplaatst

Ik heb deze kaarten in OZI in gebruik.

Morgen ga ik kijken of ook alles klopt in de praktijk want ik wil deze kaart gebruiken op het Geocache event van 5 maart.

Ik heb ook een versie van het Memory Map programma op een PPC staan en dat wil ik morgen ook proberen. Is misschien iets gemakkelijker dan OZI want dit programma gebruikt gewoon JPG of PNG files.

Secosi

• 0
Geplaatst

Excusé moi, maar ik snap even niet die 'Is misschien iets gemakkelijker dan OZI want dit programma gebruikt gewoon JPG of PNG files. '

De KB België disk zit vol met png files die Ozi zonder meer kan gebruiken want ze zijn geijkt voor Ozi (elke kaart heeft zijn speciale ijkfile erbij). Hoe moet ik mij voorstellen dat Memory Map eenvoudiger te gebruiken is als de kaartbeelden niet geijkt zijn?

• 0
Geplaatst

De Belgische tak van de beroemde K-bond heeft ook dit probleem weer gefixed ;) . Via via heb ik vernomen dat ze hun handelswaar op de gebruikelijke plaatsen verstoppen. De kwaliteit is top! Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat heel belgië schaal 1:50.000 op 1 cd past. En met de gebruikelijke software van Desmond is dt dus ook geschikt voor de ppc. :unsure:

• 0
Geplaatst
Is misschien iets gemakkelijker dan OZI want dit programma gebruikt gewoon JPG of PNG files.

In tegen stelling tot OziCE welke alleen maar .ozf2 bestanden slikt.

Maar of dat nu zo'n groot probleem is.

FF met img2ozf om zetten, en klaar is kees.

Kan je gelijkt het voormaat en de kleuren aanpassen.

Zo dat je PPC niet na een kaart al vol zit.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...