*BaJo* Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 nog een ideetje. heb alleen nog geen leuke voorkant bedacht
Jansen&Janssen Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 De ontwerpen van Jansen en Jansen (post 49 en 50) lijken wel erg op onze eerder ingediende ontwerpen (zie post 2). Dus wellicht vinden toch meer mensen het leuk. Maar ja, dat zullen we zien tijdens de stemronde na 28 februari. Hoe lang kunnen we dan trouwens stemmen? Hehe, na dit bericht zie ik plots dat er een paar dingen erg lijken.. Het idee van nederland met elke provincievlag is ook een erg leuke en tot nu toe onze favoriet..
smeule Geplaatst 25 januari 2009 Auteur Geplaatst 25 januari 2009 Alle ontwerpen staan weer op de site. Volgens mij kon je vorig jaar 2 weken stemmen, en dat was wel lang genoeg gezien het feit er op het laatste niks meer aan de stand is veranderd.
Lepman Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Op basis van wat er nu is ingezonden vind ik het al lastiger dan vorig jaar. Vorig jaar had ik er 2 of 3 die ik echt mooi vond. Nu bijna allemaal!
GPSiegurd Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Las net dat de Keukenhof in Lisse 60 jaar bestaat. Dat kent iedere buitenlander wel! Helaas ben een slechte tekenaar dus geen ontwerp voor een coin op papier kunnen krijgen. Iets doen met keukenhof/tulpen vind ik een leuk idee. Ik ben even met dit idee aan de slag gegaan en dit is het resultaat: Ik zie dat ik er per ongeluk 50 jaar ipv 60 jaar van heb gemaakt ;-) En ik moet nog even uitzoeken hoe ik tekst mooi in de rand kan krijgen...... Grafisch gezien qua uitvoering ziet deze coin er zeer professioneel uit (de enige eigenlijk). Qua idee vind ik het Delfs blauw, de Elfstedentocht en de schaats ook erg leuk!
Li-Z Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Hierbij een verbeterde versie van mijn ontwerp: Toelichting: Wat mij betreft mag de Dutch Geocoin wel een of meer van oudsher typisch Nederlandse iconen bevatten. Het is tenslotte een Dutch Geocoin! Ik vind het juist leuk als een Nederlandse coin die ik op reis stuur in het buitenland of ruil ook typisch Nederlands is. Tulpen, bollenvelden en molens zijn voor mij typisch Nederlands. Van oudsher, maar ook nu nog. De 'typisch Nederlandse' gele klompen zie je niet veel meer gezien in Nederland (behalve in de souvenisrshop dan). Tulpen, bollenvelden en molens nog wel! Ik ben opgegroeid in de bollenstreek en fietste jarenlang door de bollenvelden naar school. Dat de Keukenhof dit jaat 60 jaar bestaat maakt bloemen/bollenvelden een leuk onderwerp (idee van Adrike). De tulp is bovendien de nationale bloem van Nederland! Alternatieve ontwerpen: Groetjes, Li-Z
Jansen&Janssen Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Hmm, ik heb weer een leuk ideetje voor een coin.. (Een vierkante..) Maar ik denk niet dat ik weet welke spreuk erop moet komen..: Een tegeltje van delfstblauw met op de voorkant een boer die door de bollenvelden naar zijn molen fietst met achterop een mooie spreuk en het tracking nummer.. Kijken of ik in iedergeval de voorkant kan maken.. dan volgt de spreuk maar wat later..
Jansen&Janssen Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Uhm.. Ik hoop dat het legaal is delen van al bestaande producten te kopiëren? Aangezien dit een product is van 'De Drietand' en hier ook een GC ontwerp op gebaseerd is.. Overigens het ontwerp is wel mooi http://images.google.nl/imgres?imgurl=http...l%3Dnl%26sa%3DX (Ik heb de afbeelding nog niet groter gezien, link werkt namelijk niet)
Jansen&Janssen Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Waarbij de spreuk kan worden vervangen door iets wat de cacher wil.. Nu gekozen voor de spreuk: I'm not lost, I'm geocaching. Omdat ik even niets anders wist.. Dus de 3de inzending namens tim J&J
tejoos Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Hierbij een verbeterde versie van mijn ontwerp: Hoi Li-Z, Zowel de voor als achterkant van jouw ontwerp spreekt ons het meeste aan. Vooral je bewerking van de Hemelse tulpen vinden wij mooi... Groetjes,
adrike Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Dat is wat ik in gedachte had Li-Z. Typisch hollands en de keukenhof en niet omdat ik er bijna naast woon maar omdat dit bloemenpark over de hele wereld bekend is Bedankt voor het idee in plaatje omzetten. Team Adrike
technetium Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Hierbij een verbeterde versie van mijn ontwerp: In de vorige ontwerpen herkende ik de waterwegen in Nederland nog terug. Dat vind ik ook iets typisch Nederlands. Waarom heb je die in het uiteindelijke ontwerp weggelaten? Tc
Li-Z Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Hoi Li-Z, Zowel de voor als achterkant van jouw ontwerp spreekt ons het meeste aan. Vooral je bewerking van de Hemelse tulpen vinden wij mooi... Groetjes, Dank je! Grappig dat je het schilderij 'de hemelse tulpen' erin herkent! Wat dat betreft is de opmerking hierboven van Janssen en Janssen wat betreft copywright een goede. Alhoewel de tulpen er op het coinontwerp anders uitzien en andere kleuren hebben is het schilderij wel als uitgangspunt gebruikt.... Natuurlijk kan ik altijd nog een compleet eigen versie van de tulpen maken.
Li-Z Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 Dat is wat ik in gedachte had Li-Z. Typisch hollands en de keukenhof en niet omdat ik er bijna naast woon maar omdat dit bloemenpark over de hele wereld bekend is Bedankt voor het idee in plaatje omzetten. Team Adrike Graag gedaan, ik vind het leuk om te doen! Als ik tijd heb neem ik nog eens een kijkje op de ideeen thread of er nog meer ideeen omgezet kunnen worden :-)
Li-Z Geplaatst 25 januari 2009 Geplaatst 25 januari 2009 (bewerkt) In de vorige ontwerpen herkende ik de waterwegen in Nederland nog terug. Dat vind ik ook iets typisch Nederlands. Waarom heb je die in het uiteindelijke ontwerp weggelaten? Tc Ik weet eigenlijk niet zeker of dat wel waterwegen waren. Doordat de kleuren rood, wit en blauw er doorheen te zien waren, vond ik het geheel een beetje te druk worden en heb ik de kaart van Nederland effen gemaakt. Maar het is inderdaad typisch Nederlands en zou leuk zijn als ze toch te zien zijn. Misschien door gebruik te maken van meerdere 'hoogtelagen' metaal en de rivieren en watertjes als 'geultjes' erin te zetten. Ik ga er nog eens mee aan de slag :-) Edit om resultaat toe te voegen. Zo kan het natuurlijk ook: Alleen moet ik dan nog een goede kaart van nl met de echte waterwegen rop zien te vinden en die gebruiken! 25 januari 2009 bewerkt door Li-Z
Aanbevolen berichten