Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Een eerste schets van mij

coin.jpg

Das dan geen dutch geocoin 2009 :)

Edit: lees nu dat je het WWFM gedeelte wilt vervangen

bewerkt door BaJo
Geplaatst (bewerkt)

inderdaad zie het nu ook, maar het is slechts een schets. Dat WWFM moet ook nog weg.

bewerkt door Ervani
Geplaatst
inderdaad zie het nu ook, maar het is slechts een schets. Dat WWFM moet ook nog weg.

alleen jammer dat zeeuws vlaanderen en zuid-limburg niet meedoen :)

Geplaatst
Is er ergens een overzicht van Dutch-geocoins die in het verleden zijn uitgebracht?

groeten René

2005

246.gif

2006

1816.gif

Geplaatst

Dat geeft een goed beeld van wat er in de jaren is gemaakt, en van welk niveau het moet zijn. Mooi hoor.

Groeten René

Geplaatst (bewerkt)

COIN2.jpg

De tekst op de achterzijde van de coin is de eerste regel van de grondwet, deze moet in reliëf gedrukt worden. Reliëf is in het ontwerp moeilijk weer te geven want ook de kaart van Nederland moet in reliëf gezien worden. Bewust geen beelden zoals schaatsen gebruikt om de coin 'tijdloos' te houden. Belangrijkste onderwerp is deel van de grondwet die in tekst wordt weergegeven. Alle grijstinten zijn zilverkleurig (kleur van de munt) in reliëf.

bewerkt door Ervani
Geplaatst
COIN2.jpg

De tekst op de achterzijde van de coin is de eerste regel van de grondwet, deze moet in reliëf gedrukt worden. Reliëf is in het ontwerp moeilijk weer te geven want ook de kaart van Nederland moet in reliëf gezien worden. Bewust geen beelden zoals schaatsen gebruikt om de coin 'tijdloos' te houden. Belangrijkste onderwerp is deel van de grondwet die in tekst wordt weergegeven. Alle grijstinten zijn zilverkleurig (kleur van de munt) in reliëf.

Ook best een leuke.

Is het trouwens de bedoeling dat als je de "taartpunt" uit zou zagen die de "taartpunten" op beide kanten bevat? Als dat zo is, zou de "taartpunt" op 1 van de 2 plaatjes gespiegeld moeten worden, want als je ze nu op elkaar plakt spiegelen ze niet (zou je bij uitzagen dus 2 verschillende "taartpunten" hebben).

Noot: voor het geval iemand het nog niet begrijpt: ik zou nooit een munt kapotzagen, maar wist even geen andere manier om duidelijk te maken wat ik bedoel. :yes:

Geplaatst (bewerkt)

Kleine opmerking, voor de perfectionist: Op de rand moet dan wel MMIX staan in plaats van MMIIX mijns inziens? :)

EDIT: Lepman was me voor :yes:

bewerkt door kroonjuwelen
Geplaatst
Omdat Crocs en Uggs niet meer kunnen in 2009 en Delfs blauw 't helemaal wordt :

geocoin2009.gif

Heel cool!! Ik heb niks met die borden voor aan de muur, maar zo'n bordje wil ik wel!! :D:dribble:

Geplaatst

Nou vooruit dan maar.

Een paar oude ontwerpen van stal gehaald omdat de nadruk (door de winter) wel erg op schaatsen en Friesland (niet negatief) worden gelegd.

Drie ontwerpen en onderwerpen waar we als Nederlander best wel trots op mogen zijn.

de laatste is misschien wel de mooiste cq leukste. 75 jaar naar dato.

Ger@ld

Het betreft alleen een voorkant, De achterkant komt dan vanzelf.

Coin_DAFv2.gif

Coin_HappyHunterv2.gif

Coin_Uiverv2.gif

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...