Greatwhitexxl Geplaatst 1 januari 2009 Geplaatst 1 januari 2009 Hallo, Daarnet sloot in mijn Colorado aan op mijn computer om mijn laatste caches in te laden. Ik zag een teller lopen maar toen ik op 100% was stond er niks in het programma en hing de Colorado. Als ik opstart blijft het scherm zwart en staat er 'Loading maps' aan de onderkant. Iemand een idee hoe ik hem weer normaal kan krijgen? Ik heb het al geprobeerd met en zonder aansluiting op de computer, nieuwe batterijen, een paar minuten geen batterijen er in maar niks helpt...
marieholm Geplaatst 1 januari 2009 Geplaatst 1 januari 2009 Probeer eens 15 minuten zonder voeding(batterijen). succes
Mars Express Geplaatst 1 januari 2009 Geplaatst 1 januari 2009 Hallo, Daarnet sloot in mijn Colorado aan op mijn computer om mijn laatste caches in te laden. Ik zag een teller lopen maar toen ik op 100% was stond er niks in het programma en hing de Colorado. Als ik opstart blijft het scherm zwart en staat er 'Loading maps' aan de onderkant. Iemand een idee hoe ik hem weer normaal kan krijgen? Ik heb het al geprobeerd met en zonder aansluiting op de computer, nieuwe batterijen, een paar minuten geen batterijen er in maar niks helpt... probeer een master reset, of de optie daaronder (zie link) http://garmincolorado.wikispaces.com/Miscellaneous#toc10
Greatwhitexxl Geplaatst 1 januari 2009 Auteur Geplaatst 1 januari 2009 Zoiets als een master reset is inderdaad waar ik naar zocht. Maar helaas... het werkt niet. Morgen de onderste optie maar eens proberen. Zucht! In ieder geval bedankt voor de hulp. Groeten - Henk
marieholm Geplaatst 1 januari 2009 Geplaatst 1 januari 2009 Is opstarten of harde reset zonder geheugenkaart al geprobeerd? succes.
Greatwhitexxl Geplaatst 2 januari 2009 Auteur Geplaatst 2 januari 2009 Er zit geen geheugenkaart in dus die kan ik er ook niet uithalen. Nog eens een reset gedaan en daarna even vergeten en toen ik weer keek deed hij het weer. De opstart duurt nu dus zes minuten maar daarna lijkt hij het weer te doen... Ik heb een mail aan Garmin Nederland gestuurd. Benieuwd of ik zondag kan gaan cachen
Team Grasspy Geplaatst 2 januari 2009 Geplaatst 2 januari 2009 Is hij vast gelopen bij het laden van een GPX bestand. Wat ik gemerkt heb bij het laden van een groot GPX bestand dat dit vrij lang kan duren. En als hij te groot is start hij helemaal niet op. Anders het aantal caches in het GPX bestand verkleinen. Misschien heb je hier wat aan.
Greatwhitexxl Geplaatst 2 januari 2009 Auteur Geplaatst 2 januari 2009 Het gebeurde toen ik verbinding aan het leggen was met Road Trip. Dat is de Mac versie van GSAK (zo ongeveer). In Road Trip staat heel weinig. Maar zou het helpen als ik alles weggooi?
Mars Express Geplaatst 3 januari 2009 Geplaatst 3 januari 2009 (bewerkt) Het gebeurde toen ik verbinding aan het leggen was met Road Trip. Dat is de Mac versie van GSAK (zo ongeveer). In Road Trip staat heel weinig. Maar zou het helpen als ik alles weggooi? Als er een verminkt .gpx bestand in je Colorado staat kan je dit gedrag inderdaad verwachten. even de .gpx bestanden deleten of de extensie veranderen en dan kijken wat er gebeurd... succes in elk geval. 4 januari 2009 bewerkt door Mars Express
Greatwhitexxl Geplaatst 4 januari 2009 Auteur Geplaatst 4 januari 2009 Op de een of andere manier was 'wachten' het sleutelbegrip. Eerst heel lang wachten en toen kwam hij toch weet tot leven. Toen heel lang wachten (en 10 x proberen) en toen was hij ook op de computer te zien. Daar rücksichtlos alle bestanden weggegooid die met een .g begonnen et voila: de opstarttijd is weer tien seconden. Iedereen die heeft meegeholpen en gereageerd: heel erg bedankt! Greatwhitexxl kan zondag tóch gaan cachen!
Greatwhitexxl Geplaatst 31 januari 2009 Auteur Geplaatst 31 januari 2009 Ik kreeg later nog een reactie van Garmin: wij raden u aan om de interne software te updaten en dit doet u door het volgende programma te installeren op uw computer. http://www8.garmin.com/support/collection....ct=999-99999-27 Als u dit heeft gedaan dan zal het vervolgens opstarten en dient u de instructies op het scherm te volgen. Aan het einde van de update krijgt u de vraag of u wilt zoeken naar meerdere toepassingen. kies hier voor ja en vervolgens zal er een lijst verschijnen waarvan u alles dient te selecteren met uitzondering van de vreemde talen en teksten. Als dit alles is afgerond kunt u het toestel loskoppelen zodra het programma dit aangeeft. Ik stuur dit maar even door voor het geval iemand later nog eens in dit topic terecht komt en er iets aan heeft.
Bytheway Geplaatst 15 april 2010 Geplaatst 15 april 2010 (bewerkt) Hoi allemaal, Tijdens mijn vakantie in Sri Lanka kreeg mijn Garmin Colorado 300 dezelfde problemen. Oorzaak (zoals hier en op de diverse Garmin forums staat) baterijen leeg terwijl hij aan de sigarettenaansteker was aangesloten. De auto koppelde automatisch de stroomtoevoer uit naar de sigarettenaansteker en de Garmin is dus terwijl hij aanstond helemaal zonder stroom geraakt. Alles heb ik geprobeerd, inclusief de reset (waarbij ik wel in het schermpje Yes/No kom maar daar geen Yes kan kiezen). Nieuwe SD-kaart erin met back-up, geen resultaat. Updaten kan ik niet meer want hij blijft alleen maar op het Garmin logo hangen. De pc herkent hem ook niet. Met de updater "oplossing" kan ik wel even de GPS benaderen maar nadat hij in de "loader" modus komt niet meer. De pc herkent de GPS maar heeft geen toegang. Dus kan ik ook geen update erop zetten :-( Heeft iemand hier nog een idee voor een oplossing? Groetjes, Bytheway 15 april 2010 bewerkt door Bytheway
Bytheway Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Mijn probleem is opgelost. De leverancier (dus niet Garmin) heeft de defecte Colorado direct omgeruild voor een nieuwe Oregon 450! Zonder enige kosten of gezeur, sterker nog, het was hun voorstel. De Colorado was al bijna 2 jaar oud, dat is pas service!
paienne Geplaatst 16 mei 2010 Geplaatst 16 mei 2010 Mijn probleem is opgelost. De leverancier (dus niet Garmin) heeft de defecte Colorado direct omgeruild voor een nieuwe Oregon 450! Zonder enige kosten of gezeur, sterker nog, het was hun voorstel. De Colorado was al bijna 2 jaar oud, dat is pas service! Welke leverancier heb je deze colorado gekocht? Je mag die leverancier wel eens een warme douche geven via tros radar. Groeten Paienne.
Tornado Bram Geplaatst 17 mei 2010 Geplaatst 17 mei 2010 Mijn probleem is opgelost. De leverancier (dus niet Garmin) heeft de defecte Colorado direct omgeruild voor een nieuwe Oregon 450! Zonder enige kosten of gezeur, sterker nog, het was hun voorstel. De Colorado was al bijna 2 jaar oud, dat is pas service! Sta perplex, ik heb ook van die problemen gehad, maar omruilen voor een ander model was er niet bij. Benieuwd welke leverancier dit was, deze mag wel een pluim hebben.
Aanbevolen berichten