Spring naar bijdragen

Omrekening Google Maps naar WGS84


Team Firefox

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

vorig jaar heb ik de gelijke vraag voorgelegd. Toen diverse antwoorden gekregen. Dit is de tekst van een van de reacties. Zoek op graaffie en de topic komt eruit rollen.

 

Groet.

 

 

De coördinaten worden hier weergegeven in het formaat dd.dddddº. Dat zijn graden (voor de punt) en honderdduizendsten van graden (achter de punt). Kortom: de graden op een nauwkeurigheid van 5 cijfers achter de komma.

 

Bij het geocachen gebruiken wij de notatie ddºmm.mmm', ofwel graden en minuten met een nauwkeurigheid van 3 cijfers achter de komma.

 

De eenvoudigste manier om graden naar minuten om te rekenen is de volgende:

1. Neem bij het eerste (TomTom) coördinaat het deel achter de komma (0.85879), en vermenigvuldig dat met 60.

2. De uitkomst hiervan is: 51,5274.

 

Het 60Cx coördinaat is nu 52º51,5274'. En dat kun je wel invoeren in je 60Cx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste firefox

 

Kijk eens op http://www.xs4all.nl/~estevenh/1/index.html of probeer www.gpsgek.nl die een download ter beschikking stelt om ofline te kunnen omrekenen (en nog veel meer leuke info)

Volgens mij kun je google maps de instellingen ook aanpassen om meteen de coördinaten in het juiste format te zien

Of denk ik er misschien te simpel over?

 

Succes

Team Duistere Maatjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een coordinaat uit Google Maps en wil dat graag omgezet hebben in WGS84-formaat. Iemand die weet hoe dat moet? Het gaat om:

 

44.40509 4.37827

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

In Google Earth de notatie op Graden,decimalen zetten via Exstra->Opties.

De te zoeken notatie invoeren bij "vliegen naar" en zoeken starten.

Links onderin komt dan de WGS84 notatie te staan!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...