Spring naar bijdragen

Magellan mapsend worldwide basemap


Gast sportrak711

Aanbevolen berichten

Gast sportrak711

Ik ben in het bezit van een magellan sportrak color met softwareversie 4.10 en de EU-marine 1.04 basemap. Als ik nu vanuit de mapsend worldwide basemap kaarten wil uploaden naar mijn gps lukt dit niet, het programma geeft aan dat ik mijn software versie moet updaten. Maar volgens mij is dit de laatste software versie.

 

Weet iemand raad ??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

  • 4 months later...
:unsure: Ik heb net hetzelfde gecontstateerd. Ik zal nu thales support mailen.

Hoop dat je dat inmiddels gedaan hebt en kunt zeggen wat het resultaat was?!?! Ik heb als alles goed gaat volgende week een Color en zou graag willen weten wat dan het probleem is...?!?! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Ik heb als alles goed gaat volgende week een Color en zou graag willen weten wat dan het probleem is...?!?! :D

Misschien niet meer relevant, maar het draadje lijkt me nog een beetje open...

Op mijn color werkt alles naar behoren. Firmware versie 5.1 + MapSend WorldWide basemap.

No worries ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb als alles goed gaat volgende week een Color en zou graag willen weten wat dan het probleem is...?!?!   :D

Misschien niet meer relevant, maar het draadje lijkt me nog een beetje open...

Op mijn color werkt alles naar behoren. Firmware versie 5.1 + MapSend WorldWide basemap.

No worries ;)

Hi Blind Ollie!

 

Natuurlijk nog relevant, want wellicht voor volgende gebruiker...

Ik heb inmiddels besloten geen WorldWide BaseMap te kopen, want

dekking is - naar mijn gevoel - echt minimaal... Griekse eilanden nix, Israel nix, etc...

Heb nog geen betere berichten gehoord in ieder geval...

Dus zonde van het (vele) geld!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus zonde van het (vele) geld!!!

Ik ben het met je eens dat die software (zowel Magellan als Garmin) prijzig is.

Als het een ideaal produkt is met veel detail en dekking dan is het niet erg om uit te geven.

Maar de huidige prijs/kwaliteit verhouding is huilen :crybaby:

Ik gebruikt die kaart nagenoeg niet. Wel denk ik eraan de DirectRoute aan te schaffen. Zijn daar al ervaringen van bekend ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus zonde van het (vele) geld!!!

Ik ben het met je eens dat die software (zowel Magellan als Garmin) prijzig is.

Als het een ideaal produkt is met veel detail en dekking dan is het niet erg om uit te geven.

Maar de huidige prijs/kwaliteit verhouding is huilen :crybaby:

Ik gebruikt die kaart nagenoeg niet. Wel denk ik eraan de DirectRoute aan te schaffen. Zijn daar al ervaringen van bekend ?

We hebben het natuurlijk inderdaad over prijs/kwaliteit...

Als de Europese ook echt heel Europa, en de WorldWide Basemap een struktureel deel van de wereld

zouden bevatten, zou het meteen een andere verhaal worden... En daarnaast ook nog redelijk

recent graag!!

Hoor verhalen dat de kaarten van 2001 zouden zijn?!

 

Ben inderdaad ook benieuwd naar ervaring met DirectRoute. Even wachten

met TomTom voor mijn Palm dus?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de aanschaf van mijn eTrex Vista - Europe, zat de MapSource v6 CD.

 

Deze bevat van West Europa alles tot in detail, wegen en restaurants, tank stations etc.

Deze kaarten zijn volgens mij minder dan een jaar oud, omdat er al wijken en wegen in vermeld worden welke er vorig jaar nog niet waren.

 

Groetjes van het

WiDi-Team!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze kaarten zijn volgens mij minder dan een jaar oud, omdat er al wijken en wegen in vermeld worden welke er vorig jaar nog niet waren.

Je hebt gelijk... We're talking MapSend Magellan here... ;-))

MapSource is - zover ik hoor, want heb Magellan-bak - inderdaad recenter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
[. Firmware versie 5.1 + MapSend WorldWide basemap.

No worries  :P

 

Ik gebruik firmware 5.34 en world wide map en heb hetzelfde probleem.

weet iemand waar ik die versie 5.1 kan vinden??

groet ajn :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het bezit van een magellan sportrak color met softwareversie 4.10 en de EU-marine 1.04 basemap. Als ik nu vanuit de mapsend worldwide basemap kaarten wil uploaden naar mijn gps lukt dit niet, het programma geeft aan dat ik mijn software versie moet updaten. Maar volgens mij is dit de laatste software versie.

 

Weet iemand raad ??????

 

Als het goed is, staat dit op je MapSend CD. Ik heb op onze Sportrak Pro ook gelijk na aanschaf een firmware upgrade gedaan, ik meen naar versie 5.34. Daarna de kaart(en) erin laden en het moet gewoon werken. Verder even opletten als je meerdere kaarten wil uploaden, dat je eerst op de PC alle kaarten selecteerd en vervolgens in één keer erin zetten. Doe je namelijk eerst één kaart en later een tweede, dan zal de eerste kaart verwijderd worden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het bezit van een magellan sportrak color met softwareversie 4.10 en de EU-marine 1.04 basemap. Als ik nu vanuit de mapsend worldwide basemap kaarten wil uploaden naar mijn gps lukt dit niet, het programma geeft aan dat ik mijn software versie moet updaten. Maar volgens mij is dit de laatste software versie.

 

Weet iemand raad ??????

 

Als het goed is, staat dit op je MapSend CD. Ik heb op onze Sportrak Pro ook gelijk na aanschaf een firmware upgrade gedaan, ik meen naar versie 5.34. Daarna de kaart(en) erin laden en het moet gewoon werken. Verder even opletten als je meerdere kaarten wil uploaden, dat je eerst op de PC alle kaarten selecteerd en vervolgens in één keer erin zetten. Doe je namelijk eerst één kaart en later een tweede, dan zal de eerste kaart verwijderd worden!!

 

Ja dat staat op op de CD, die maakt versie 5.34 als firmware. Maar dan ontstaat bij mij het probleem bij upload dat mapsend zegt Firmware moet minimaal 4.0 zijn terwijl er dis 5.34 inzit en vervolgens weigert elke upload actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het bezit van een magellan sportrak color met softwareversie 4.10 en de EU-marine 1.04 basemap. Als ik nu vanuit de mapsend worldwide basemap kaarten wil uploaden naar mijn gps lukt dit niet, het programma geeft aan dat ik mijn software versie moet updaten. Maar volgens mij is dit de laatste software versie.

 

Weet iemand raad ??????

 

Als het goed is, staat dit op je MapSend CD. Ik heb op onze Sportrak Pro ook gelijk na aanschaf een firmware upgrade gedaan, ik meen naar versie 5.34. Daarna de kaart(en) erin laden en het moet gewoon werken. Verder even opletten als je meerdere kaarten wil uploaden, dat je eerst op de PC alle kaarten selecteerd en vervolgens in één keer erin zetten. Doe je namelijk eerst één kaart en later een tweede, dan zal de eerste kaart verwijderd worden!!

 

Ja dat staat op op de CD, die maakt versie 5.34 als firmware. Maar dan ontstaat bij mij het probleem bij upload dat mapsend zegt Firmware moet minimaal 4.0 zijn terwijl er dis 5.34 inzit en vervolgens weigert elke upload actie.

 

Hebben we het dan wel over dezelfde GPS? Ik had dus versie 5.34 nodig voor de Sportrak Pro. Er staan meerdere firmwares op de CD, voor verschillende type GPS-en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een tip mag geven;

 

Bewaar gedownloade firmware's in een aparte map; het komt regelmatig voor bij magellan dat ze het ene probleem lijken te hebben opgelost en daarmee een ander veroorzaakt.

Je kunt zo je oude firmware terugzetten.

 

Kaartsoftware

Mapsend streets en Direct Route hebben niet het gebruiksgemak van Metroguide en City Select.

Belangrijk argument voor fietsers (oid anders dan auto) is de routinginstelling en "plaats al dan niet op weg" van Garmin voor de autorouting.

Bij Direct Route komt de track /route altijd op de autoweg. Alleen de kortste weg waar Garmin ook andere kent.

Verder lijkt het handig dat je de basemap kunt vervangen en met sd kaarten kunt werken.

Een bron van de problemen is in mijn beleving de neiging van mensen als maar groter en meer in een apparaat te willen proppen; sd-kaart van 1gb bijvoorbeeld terwijl het slechts werkt met secties van 64 mb en alles uit te proberen zoals met de verborgen menu's kan; groter dan 64 mb. of met het expert menu de basemap gewist! De grotere Garmingeheugens werken all the way.

Kijk je verder naar verkrijgbaarheid en transparantheid dan lijkt weer Garmin de hoofdrol op te eisen;

- Garmin kent vele third party's die te laden kaartsoftware maken

- Garmin heeft zelfs vele d.i.y. kaartenmakers; in Nederland o.a. Elsinga cs en de Alex van de Bruine beren. In het buitenland zijn er ook meerdere zoals Keen people die dan wel even kaarje gemaakt hebben en in het uiterste geval doe je het zelf

Het voordeel van het veranderen van de basemap blijft daarmee beperkt tot zeer weinig nuttige momenten.

-Door de bank genomen is Garmin software /firmware goed stabiel. Niks te veranderen of rommelen.

Magellan kent vertraging en heeft regelmatig een master reset nodig.

Ontvangst lijkt iets beter van Magellan, maar Garmin wijst vaak strakker in de goede richting of niet.

Bij de meridian color zie ik vaak de W van Waas verschijnen en bij 60cs eigenlijk nooit. Dat zegt dus weinig over de kwaliteit.

Je zou kunnen zeggen dan Magellan zich prima leent voor het grovere werk zoals varen en Garmin ook het nauwkeurige gedetaileerde werk aankan.

Garmin heeft ook veel input uit de hoek van de luchtvaart en dat moet gewoon goed zijn.

Het beperkte geheugen zou voor Garmin nog een mooie target zijn; Als ze de processor zo krachtig maken dat de maniakken die de hele wereld willen laden op straatnivo het imago niet verknallen, dan zou dat doel gehaald zijn.

Maar voorlopig kan je met 56mb om maar wat te noemen goed uit de voeten.

Het gebruiksgemak zit hem dan ook marginaal in de grootte van het geheugen maar eerder in andere vormen van gemak zoals geschetst.

Maar uitdrukkelijk gezegd kan je nog stds goede argumenten hebben om voor Magellan te kiezen als je maar weet waarom.

 

Magellan houdt haar protocol geheim; na mobielmapper leek er even een doorbraak, maar alle deuren zitten weer hermetisch op slot. Militaire achtergrond?

mr Magellan USA als ik hem zo mag noemen; Robert Lippe voorziet nu ook de yahoogroup van de garmin gpsmap 60 van commentaar......................

Een teken aan de wand.

Toch vind ik dat de markt gebaat is bij concurrentie.

Dus schrijf vooral als het verandert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...