Spring naar bijdragen

Let op: patent op avatar - Gebruik je niet avatar van een ander?


Mumzle

Aanbevolen berichten

Ik zelf heb er nog geen last van gehad, maar ik zie vrij vaak dat met name een nieuwkomer, waarschijnlijk door enthousiasme gedreven, een Avatar in gebruik neemt die reeds door een ander wordt gebruikt.

Wellicht is het mogelijk om een simpele lijst van reeds in gebruik zijnde Avatarren zichtbaar te maken, voor met name diegenen die zich nieuw aanmelden. Mocht dat niet mogelijk zijn of te veel arbeid met zich mee brengen, dan lijkt mij toch een klein stukje tekst bij aanmelding over dit onderwerp op z'n plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 77-1011013881
een Avatar in gebruik neemt die reeds door een ander wordt gebruikt.

 

Je bedoelt dat D-J de avatar gebruikt die Broek ook gebruikt..??

 

 

 

Wellicht is het mogelijk om een simpele lijst van reeds in gebruik zijnde Avatarren zichtbaar te maken, voor met name diegenen die zich nieuw aanmelden. Mocht dat niet mogelijk zijn of te veel arbeid met zich mee brengen, dan lijkt mij toch een klein stukje tekst bij aanmelding over dit onderwerp op z'n plaats.

 

Dat is wel mogelijk maar..inderdaad dat vergt tijd, kan zelfs niet automatisch omdat mensen soms wisselen van avatar en deze wel blijft bestaan in database

 

Zelf een avatar bij je nick maken is niet moeilijk...Zelfs ik kan het  :P  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[b:post_uid0][i:post_uid0]TIP[/b:post_uid0][/i:post_uid0]

 

Ga met je muis boven een avatar van iemand staan.

Rechter muisknop indrukken en kies properties.

Nu zie je waar die avatar vandaan komt.

Op deze pagina´s staan vaak andere leuke avatars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881
Op deze pagina´s staan vaak andere leuke avatars. 

 

Dan zal je de avatar die jij leuk vindt toch op eigen site/plaats moeten zetten, stel dat diegene waar jij die avatar vandaan hebt zijn site verhuist cq verandert...dan ben je je avatar kwijt omdat die page het niet meer doet ( heb jij ook gedaan,op eigen site Waterboy)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt waarschijnlijk ook dat als je je inschrijft je kan kiezen uit een lijst met avatars (van anderen, maar dat staat er niet bij!)

 

Duidelijk dat dat dan fout gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze pagina´s staan vaak andere leuke avatars. 

 

Dan zal je de avatar die jij leuk vindt toch op eigen site/plaats moeten zetten, stel dat diegene waar jij die avatar vandaan hebt zijn site verhuist cq verandert...dan ben je je avatar kwijt omdat die page het niet meer doet ( heb jij ook gedaan,op eigen site Waterboy)

is dat nu net niet het mooie van internet :-p hyperlinks ;-p

niet meer alles zelf online hoeven hebben maar gebruik maken van de resources die er al zijn!

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881
is dat nu net niet het mooie van internet :-p hyperlinks ;-p

 

Kee ben ik met je eens, maar realiseer je wel dat als die site wegvalt jij geen avatar meer hebt.

Zet hem anders voor de zekerheid op je harde schijf (zoveel plaats neemt een avatar niet in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid. Op avatars kan geen patent rusten. Patenten kunnen alleen op technische vindingen rusten. Natuurlijk kan er wel een auteursrecht rusten op een avatar, of zelfs een merkrecht.

Jammer, jammer, jammer........ Hier wordt weer eens voorbij gegaan aan het onderwerp en wordt er alleen gefocust op de schrijftaal. Daarbij wordt er een grove fout gemaakt, want een patent wordt verleend aan iemand die een octrooi heeft op...... Dus een patent kan nergens op rusten......... voor alle duidelijkheid even.  :sleeping:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan wel net zoon lijstje maken als voor gpssen en software...

Als we dan allemaal posten wat we gebruiken, ook als we veranderen en zo, dan probeer ik het een beetje actueel te houden...

 

Maar jullie kunnen het zelf ook natuurlijk in de gaten houden en onderling ff meelen als je denkt dat het fout gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jullie kunnen het zelf ook natuurlijk in de gaten houden en onderling ff meelen als je denkt dat het fout gaat....

 

Dat gebeurd dus nu ook wel.

 

gimli Gepost op april 25 2002,00:03

--------------------------------------------------------------------------------

weet niet of dat echt nodig is hoor..

je kan ook gewoon even een berichtje sturen als iemand voor je gevoel "jouw" avatar gebruikt?!

 

Ik denk dat het dus ook verkeerd wordt opgevat. Ik bedoel het e.e.a. als gebaar naar de nieuwkomers toe  :exclamation:

Ik kan me nl. voorstellen (had ik zelf tenminste) dat je een avatar kiest die je past, waar je jezelf mee kunt verenigen of althans in ieder geval je nick-name. Als die dan later in gebruik blijkt te zijn door een ander moet je wederom op zoek en zal vaak het gevoel van een "twee keus" aanwezig zijn. Dat wilde ik middels dit topic proberen te voorkomen bij - met name - de nieuwkomers en mijn vraag was of anderen ook een dergelijk iets interessant vinden.  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881
Je bedoelt dat je jouw avatar zelf gemaakt hebt?
die ik nu heb niet, die heb ik [b:post_uid0]ook[/b:post_uid0] gepikt, maar ik kan het wel.. :P  ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof dat ik wat gemist heb met dit verhaal.

 

Zoals ik begrijp heb ik iemands avatar......(op zich al een naam zeg.) Ik heb eerst dat draaiende bolletje gehad.

 

Was dat h'm?

 

Als ik iemand gekwetst heb hoor ik dat wel. :cool:

 

Niet de bedoeling geweest maar ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...