Spring naar bijdragen

Coinripper actief?


Aanbevolen berichten

Ik wil niemand valselijk beschuldigen, maar er is wel iets vreemds gebeurd gisteren.

 

Omdat de tijd het enigszins toeliet heb ik gisteren (2 december) de oude 2001 cache "OASE" in de waterleidingduinen bij Aerdenhout/Vogelenzang gelopen, ook omdat ik wel wat TB's en coins te ruilen had en omdat er zich volgens de inventory in elk geval 2 TB's en 2 GC's moesten bevinden in de cache. Daarnaast was 1 TB al geruime tijd niet meer gezien en 1 GC leek sinds begin september ook weg. De inventory had dus in totaal 6 entries.

 

Op 23 november had 'Zwanenmeer' de cache bezocht en 1 van de GC's achtergelaten, zo kon ik uit de logs op internet opmaken. Op 30 november was Cach en Carry langs geweest die volgens internet ook 1 GC hadden achtergelaten. Daartussen en daarna was er niemand meer geweest. Twee dagen voor mij dus.

 

Maar goed, ik op weg.

 

Ongeveer 250 m voordat ik bij de cacheplek aankwam zag ik twee mensen (man en vrouw) uit de bosjes komen die belangstellend stonden te kijken naar hetgeen de man in zijn handen had. Daarop liepen zij over het pad verder. Ze hebben mij niet gezien, althans dat leek er niet op. Ik heb hen overigens ook niet goed gezien, maar dacht wel dat het cachers waren, zo dicht bij deze eindplek in dit hele rustige gebied, waar je in principe niet van de paden mag. Richting de cache loopt een zandheuvel en daar waren duidelijk verse sporen van wandelaars te zien, dus ik had al het idee dat er net voor mij mensen de cache hadden bezocht.

Niks vreemds, dat gebeurt wel vaker tenslotte.

 

De cache in goede conditie aangetroffen, maar in de kist zaten slechts de 2 TB's die ik verwachtte, en niet de 2 GC's die ik ook verwachtte. Het rare is echter dat er na Cach en Carry geen log meer in het logboekje stond. Ik heb het nageplozen, maar niks tussen 30 november en mijzelf op 2 december.

Ik heb zelf de 2 TB's meegenomen en er 1 (diabetes coin) voor terug geplaatst.

 

Nu (3 december) staan de 2 GC's nog steeds in de inventory.

 

Als het vakantiegangers zijn, die pas over een week of wat kunnen loggen, dan heb ik niks gezegd. Vreemd is echter wel dat er geen log in het logboekje staat. Het lijkt alsof er toch regelmatig coins hier in de buurt (Haarlem e.o.) op onverklaarbare wijze wegraken zonder dat iemand weet hoe of wat.

 

Zie ik spoken of heeft iemand anders ook eenzelfde ervaring in deze regio? If so, dan moeten we op onze coins gaan passen.

 

Hoor het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Wijngemachtigde,

 

Ik ken je nog van die grotcache in Frankrijk bij MIllau! :thumbup: (wij hebben onze teamnaam inmiddels veranderd).

Tja, je weet het, een coin of Tb op reis sturen is in feite er afstand van nemen, want velen keren nooit weer... :cry:

Als ze ze echt niet kwijt wilt kun je ze beter alleen maar sparen, maar ik vind het idd ook onbegrijpelijk dat sommige mensen zo weinig scrupules en moreel besef hebben. Dit spel wordt niet alleen door grote mensen gespeeld, er zijn ook een heleboel enthousiaste kinderen, die het leuk vinden om hun coin of Tb te volgen. Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wijngemachtigde,

 

Ik ken je nog van die grotcache in Frankrijk bij MIllau! :thumbup: (wij hebben onze teamnaam inmiddels veranderd).

Tja, je weet het, een coin of Tb op reis sturen is in feite er afstand van nemen, want velen keren nooit weer... :cry:

 

Ha, ja dat weet ik nog wel, mooie onverwachte plek was dat, in die grot! Grappig, je naam die je nu gebruikt is spannender, haha!

 

Ik weet dat het laten reizen van coins tegelijkertijd een vaarwel is, maar zie liever dat iemand hem per ongeluk van een klif laat vallen of per ongeluk in een liftschacht laat glijden, dan dat mensen er bewust op uit gaan om caches leeg te rausen, want dan hou ik op met coins op transport zetten. Vroeg me af of dit soort praktijken wel eens vaker gesignaleerd worden en hoe frequent.

 

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wijngemachtigde,

 

Ik ken je nog van die grotcache in Frankrijk bij MIllau! :thumbup: (wij hebben onze teamnaam inmiddels veranderd).

Tja, je weet het, een coin of Tb op reis sturen is in feite er afstand van nemen, want velen keren nooit weer... :cry:

 

Ha, ja dat weet ik nog wel, mooie onverwachte plek was dat, in die grot! Grappig, je naam die je nu gebruikt is spannender, haha!

 

Ik weet dat het laten reizen van coins tegelijkertijd een vaarwel is, maar zie liever dat iemand hem per ongeluk van een klif laat vallen of per ongeluk in een liftschacht laat glijden, dan dat mensen er bewust op uit gaan om caches leeg te rausen, want dan hou ik op met coins op transport zetten. Vroeg me af of dit soort praktijken wel eens vaker gesignaleerd worden en hoe frequent.

 

Groet.

Om die reden heeft de eigenaar van "Den Eersten Nederlandschen Geocoin Bank" GC1DT0W zijn cache gearchiveerd. Het is jammer dat het gebeurt, maar blijkbaaar niet onoverkomelijk. De eerste Geocoin die ik een tijd geleden op pad stuurde is uit zijn eerste plekje verdwenen en tot nu toe niets meer van gehoord. Maar je hoort wel vaker dat de coin (of TB) toch weer ineens opduikt (soms zelfs na een jaar). Maar het is triest dat er dus blijkbaar mensen zijn die door het gewoonweg weghalen en niet registreren het spel bederven. Toch heb ik na mijn eerste vermissing nog 21 coins op pad gestuurd en die zijn nog allemaal in het spel. Dus dat is dan weer geruststellend vind ik. :)

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...