Nyxbug Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 Ik heb zojuist een nieuwe GPS gekocht, de Vista HCx (eerder had ik de Vista C), maar ik heb nu plotseling problemen met het downloaden van WP's. Na het indrukken van "send to GPS" en het registreren dat de GPS verbonden is met de computer, krijg ik zelfs het bericht dat de download succesvol was. Als ik daarna echter in de GPS naar de WP's lijst kijk, staat er niets tussen... Weet iemand soms of ik een instelling verkeerd heb staan? Een tweede probleempje is dat ik niet eens handmatig een WP uit het buitenland in kan vullen (handmatig al niet, laat staan via de download). Het invoeren zelf is geen punt: naampje geven, coords invullen en op 'ok' drukken. Maar dan zie ik ook dit WP niet meer terug in de lijst. Please help!
Peetee Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 (bewerkt) Ik ben er vrij zeker van dat dit een instelling is. Mag ik vragen of de nieuw aangemaakte waypoints wellicht niet bij jou in de buurt zijn? Kijk dan even bij je instellingen in het Waypoint zoekscherm. Je kunt namelijk zoeken in de waypoint lijst op "Zoek op naam" en "Zoek nabij mij". En als je je gps nu ingesteld hebt staan op "Zoek nabij mij" dan zie je de ver afgelegen waypoints niet in de lijst staan. Ze zijn namelijk te ver weg om in de lijst opgenomen te worden. Ik meende dat de waypoints die op meer dan een kilometer of 50 (?) afstand zitten niet in de lijst getoond worden. Als je nu even op de menu-toets drukt en kiest voor "Zoek op naam" dan zullen de betreffende waypoints wel worden getoond. En als je t.z.t. (bv. op vakantie) in de buurt komt van de waypoints, dan zul je ze ook in de lijst "Zoek nabij mij" zien verschijnen. 28 november 2008 bewerkt door Peetee
Nyxbug Geplaatst 28 november 2008 Auteur Geplaatst 28 november 2008 Dank je Peetee, dat klinkt inderdaad heel aannemelijk. Ik ga vanavond even kijken. Zou het wel gek vinden als die instelling standaard vanuit de fabriek geinstalleerd staat, maar desondanks is het meest logische reden.... Als het niet lukt, kom ik weer uithuilen
Bloodwoosj Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 Ik denk ook dat wat Peetee aangeeft dat dat de oorzaak is. Ter aanvulling: het is niet alle waypoints die binnen 50 km liggen, maar de 50 dichtsbijzijnde waypoints die getoond worden, maar dat doet er voor het principe verder weinig toe. Als er een melding komt dat de waypoints succesvol zijn overgedragen zouden ze er inderdaad in moeten staan. Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.
Peetee Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 (bewerkt) Ter aanvulling: het is niet alle waypoints die binnen 50 km liggen, maar de 50 dichtsbijzijnde waypoints die getoond worden, maar dat doet er voor het principe verder weinig toe. Bloodwoosj, bedankt voor je aanvulling. Ik was inderdaad niet zeker van die 50 km. Ongetwijfeld heb je gelijk met je 50 dichtstbijzijnde waypoints, maar volgens mij is dat toch niet het hele verhaal. Want, ook al heb je minder dan 50 waypoints in je gps staan, hij zal niet de ver afgelegen waypoints laten zien. Ook in de afstand is volgens mij een limiet. Dus volgens mij is het hele verhaal: De 50 dichtstbij zijnde waypoints zijn zichtbaar, mits ze niet te ver uit de buurt zijn. 28 november 2008 bewerkt door Peetee
Nyxbug Geplaatst 29 november 2008 Auteur Geplaatst 29 november 2008 Het is gelukt! Inderdaad zat 't 'm in de "zoek caches nabij hier" instelling. Bedankt! Ik kan weer gerust op pad.
Peetee Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 Het is gelukt! Inderdaad zat 't 'm in de "zoek caches nabij hier" instelling. Bedankt! Ik kan weer gerust op pad.
motormuis Geplaatst 4 januari 2009 Geplaatst 4 januari 2009 Ik ben er vrij zeker van dat dit een instelling is. Mag ik vragen of de nieuw aangemaakte waypoints wellicht niet bij jou in de buurt zijn? Kijk dan even bij je instellingen in het Waypoint zoekscherm. Je kunt namelijk zoeken in de waypoint lijst op "Zoek op naam" en "Zoek nabij mij". En als je je gps nu ingesteld hebt staan op "Zoek nabij mij" dan zie je de ver afgelegen waypoints niet in de lijst staan. Ze zijn namelijk te ver weg om in de lijst opgenomen te worden. Ik meende dat de waypoints die op meer dan een kilometer of 50 (?) afstand zitten niet in de lijst getoond worden. Als je nu even op de menu-toets drukt en kiest voor "Zoek op naam" dan zullen de betreffende waypoints wel worden getoond. En als je t.z.t. (bv. op vakantie) in de buurt komt van de waypoints, dan zul je ze ook in de lijst "Zoek nabij mij" zien verschijnen. Waar vind ik deze instelling in mijnvista HCX? kan hem nergen vinden?
Peetee Geplaatst 5 januari 2009 Geplaatst 5 januari 2009 Ik ben er vrij zeker van dat dit een instelling is. Mag ik vragen of de nieuw aangemaakte waypoints wellicht niet bij jou in de buurt zijn? Kijk dan even bij je instellingen in het Waypoint zoekscherm. Je kunt namelijk zoeken in de waypoint lijst op "Zoek op naam" en "Zoek nabij mij". En als je je gps nu ingesteld hebt staan op "Zoek nabij mij" dan zie je de ver afgelegen waypoints niet in de lijst staan. Ze zijn namelijk te ver weg om in de lijst opgenomen te worden. Ik meende dat de waypoints die op meer dan een kilometer of 50 (?) afstand zitten niet in de lijst getoond worden. Als je nu even op de menu-toets drukt en kiest voor "Zoek op naam" dan zullen de betreffende waypoints wel worden getoond. En als je t.z.t. (bv. op vakantie) in de buurt komt van de waypoints, dan zul je ze ook in de lijst "Zoek nabij mij" zien verschijnen. Waar vind ik deze instelling in mijnvista HCX? kan hem nergen vinden? Het is niet zozeer een instelling die je in het instellingen-menu apart kunt instellen. Maar als je het waypoint-lijstje opvraagt, en je drukt dan op de menu-toets, dan kun je kiezen voor de optie "Zoek op naam". Als je dat doet, dan zie je vervolgens alle beschikbare waypoints verschijnen, gesorteerd op naam.
Aanbevolen berichten