Spring naar bijdragen

jpg of bmp 's gebruiken als maps


thegreenman

Aanbevolen berichten

Ik heb tijdens het cachen "lopen" denken, f het mogelijk zou zijn jpg/bmp files te kunnen laden op mij garmin emap. Dit ipv vande basismap.

Uiteraard moet er dan gecallibreerd worden maar zou het niet mogelijk zijn gedetaileerde kaarten in te laden. Ik weet dat het mogelijk is in combinatie met dat dure progje van Garmin zelf. Maar (gejat van internet) kan daar nog geen kabouterkaarten inlebrengen en downloaden op mijn emap. Het zoe toch moeten kunnen. wie kan mij helpen >>>

 

henk :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee, helaas. Het kan niet. Wij zouden het ook graag willen want wij hebben de eMap met Amerikaanse basiskaart, dus NL bestaat uit "Amsterdam" en "Rotterdam" and that's it.

 

't Probleem is dat de kabouterkaarten pixel geörienteerd zijn, en de kaarten van Garmin vector-geörienteerd zijn. Hierdoor kan er veel meer info in de 8Mb van de eMap.

 

Daarom gebruiken wij een "gedownloade" Mapsource Metroguide 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Probleem is dat de kabouterkaarten pixel geörienteerd zijn, en de kaarten van Garmin vector-geörienteerd zijn.

Is er bekend welk formaat dat dan is? Als het namelijk alleen een kwestie van converteren is, is alleen het juiste programma noodzakelijk. Ik heb thuis een programma lopen wat zich volgens mij ten doel stelt om "alle" formaten aan te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

Helaas, er bestaan geen programma’s om pixel-plaatjes (bitmaps) om te zetten in vectoren. Voor een computer is een pixel-kaart niet meer dan een verzameling puntjes, elk met een bepaalde kleur en helderheid. Alleen wij mensen zien daar patronen in, zoals wegen en topografische details.

 

Met een vector-geörienteerde kaart kan een computer wel uit de voeten. Die kaart is immers opgebouwd uit lijnen, elk met een bepaalde lengte en richting. Een vector-kaart is dus een verzameling wiskundige gegevens, waar een computer mee aan de slag kan om bijvoorbeeld afstanden te berekenen en routes te plannen. Vector-kaarten kunnen wel worden omgezet in bitmaps, maar daarmee verliest de kaart voor de computer elke betekenis.

 

Er zijn wel programma’s (digitizers) om bitmaps handmatig over te trekken en in te kleuren en daarmee in feite zelf vectoren aan te brengen, maar dat is monnikenwerk. Automatisch gaat niet.

 

In de toekomst zullen computers dit overigens wel kunnen, volgens hetzelfde principe waarmee nu gedrukte teksten worden ingescand en via OCR-software worden omgezet in, bijvoorbeeld, een Word-document. In een scherpe, vrijstaande letter tegen een witte achtergrond kan een computer al wel een teken herkennen. Om orde te scheppen in de chaos van vormen en kleuren op een bitmap-kaart moeten computers echter nog een stuk sneller en vooral slimmer worden.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:dribble:

 

Mogelijk iets gevonden !!!!!

 

Er blijkt een prog te bestaan, Mapdecode, die in staat moet zijn de maps geladen in Oziexplorer te converteren naar een vector formaat.

Ik heb dat prog op het net gevonden http://planeta.terra.com.br/informatica/do...de_download.htm

en ga daar eens mee stoeien

 

:rolleyes: wie weet :thumbup:

 

U hoort nog van mij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...