Spring naar bijdragen

Nieuwkomers event


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Het "Ouwe Stompen" Event is een geslaagd Event geweest zoals men kan lezen bij de logs op de cachepage.

Hier kan je het één en ander lezen.

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...39-10bc06365559

 

Nu is bij mij het idee opgeborreld om een er een vervolg aan te geven om mensen die aan het Geocache virus

verslaafd zijn geraakt in de gelegenheid te stellen om over deze hobby te praten en er ideen op te doen wat men

allemaal kan doen om deze hobby op een leuke manier te beleven.

 

Lees dit als:

 

Hoe maak ik een cache

Hoe vind ik een cache

Hoe kan ik een cachepagina (aan)maken

Hoe plaats ik een foto op de cachepage

Hoe doe ik dit of hoe moet dat

Enz,enz.

 

Dus alle vragen die gesteld worden kunnen hier beantwoord worden, omdat het voor menig beginnend cachers niet

meevalt om een cache te plaatsen.

(zelfs ik moet goed kijken of ik alles wel goed ingevuld heb als ik een cache ter goedkeuring aanbied)

 

Dit zijn maar enkele voorbeelden waar men op kan stuiten als men een cache wil plaatsen of vinden.

 

Dus aan een ieder schroom niet om op dit draadje te reageren.

 

Groetjes Keske27 (Kees)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een openhartige mening van mij,

Van mij hoeft het niet, en ik zal er dan ook niet komen (niet dat ik denk dat er überhaupt iemand op mij zit te wachten)

 

En wel om de volgende reden:

* De serieuze nieuwe cacher wil echt wel wat tijd in zijn nieuwe cache stoppen en zeker ook wat moeite willen doen om de vinders het naar de zin te maken.

Die heeft genoeg geduld om in zijn onschuld toch een mooie cache met zorg neer te plaatsen.

* De andere nieuwe cacher die heeft ook wat cache’s gevonden vind het leuk en heeft niet dat schone geduld, maar wil zo snel mogelijk een “cache” (even attentie voor die klootjes) neergooien waarbij de uitvering en plaats van ondergeschikt belang is.

* Dan zijn er nog van die nieuwe, laat zeggen, yuppen cachers die van alles het beste van het beste, het meest van het meest aanschaffen, en zo kompleet mogelijk maar wel thuis zich van alle kanten willen laten infomeren nog voordat er ooit een voetstap buiten de deur word gepleegd, om zich dan later als een volledig theoretisch geroutineerde voelende cacher het bos instruinen dan ook nog vreemd vinden dat de cache zich niet meteen openbaart(want alle randapparatuur voldoet doch duidelijk aan alle gestelde normen om zo een “ding” te vinden?)

 

* De eerste cacher die word op zo een event ontdaan van zijn onschuld en ook van de cache, die mooie cache, beladen met nieuwe inzichten, komt er niet.

* De tweede cacher heeft al helemaal geen zin in een event omdat hij/zij zelf wel bepaalt waar hij zo een cache over zijn rechterschouder heen gooit.

* De derde cacher heeft het zo druk met het opzuigen van allerij informatie dat hij/zij te druk is om een duur dagje vrij te nemen

 

En een van de redenen van mijn niet verschijnen op het event is ook dat ik geen voorstander was van nieuwe cachers op het stompen event, voel ik me als verstompt ook niet aangesproken om op dit event willen zijn.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Laat iedereen die zich benadeeld voelt of mij er van ken overtuigen dat ik het verkeert ziet nu eens reageren en natuurlijk wel met de juiste argumentatie aankomen,

Kan per hierop het forum, PB, meel of telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is bij mij het idee opgeborreld om een er een vervolg aan te geven om mensen die aan het Geocache virus

verslaafd zijn geraakt in de gelegenheid te stellen om over deze hobby te praten en er ideen op te doen wat men

allemaal kan doen om deze hobby op een leuke manier te beleven.

 

Dus aan een ieder schroom niet om op dit draadje te reageren.

 

Groetjes Keske27 (Kees)

 

Hoi keske,

 

Is dat niet de intensie van IEDER event? Hoef je niet speciaal newbie event te noemen van mij. Overigens krijgt Barny wel een beetje bijval van mij. Laten we het geocachen a.u.b. toch lekker selfsupporting houden en niet ALLES willen voorkauwen in boekjes of op events. Zo gaat inderdaad de spanning en glans er wel wat af. Het forum is een aardige plek om al heel veel te weten te komen en ook eerst eens een (multi)cache of 10-15 lopen zodat je jezelf een beeld kan vormen of het leuk genoeg is om mee door te gaan.

Helaas kom je daar tegenwoordig te weinig aan toe omdat een event vergezeld lijkt te moeten gaan van een serie caches die zowat niet in 1 dag te doen zijn! Een enkele cache op of nabij het event is leuk, met een groepje de route lopen en daarna lekker lamballen. Maar zoveel mogelijk caches op een dag doen onder de noemer EVENT is voor mij niet de gedachte achter een event. Maar misschien dwaal ik af :yes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog een Newbie? Tuurlijk ben ik een Newbie!!

 

Op het forum is heel veel te vinden over allerlei zaken, zelf ben ik gewoon veel gaan lezen, leren en proberen.

Volgens mij heben alle Oude Stompen het ook zelf uit moeten zoeken/bedenken.

Als alles maar als een voorgekauwde brei aangeboden wordt dan is voor mij de interesse er snel van af.

 

Gun de Newbie een eerste, kwalitatief wat mindere, cache om het leggen te leren en je zult zien dat het een hobby is die men steeds leuker gaat vinden.

Ik hoop alleen wel dat men steeds betere caches gaat leggen. Liefst zelfs de slechtste steeds opruimen en vervangen door betere.

 

Zelfstudie geeft zo een hoop plezier.

 

Elkaar als cachers leren kennen doe/kun je natuurlijk altijd op een "normaal" event waar alle rangen vertegenwoordigd zijn.

bewerkt door Lubbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is het een leuk idee.

 

Als je vanaf de zijde van een beginnend cacher kijkt is het misschien voor hem een geschikt moment om z'n vragen te stellen.

Aan de andere kant, hoe zorg je dat juist newbees op de hoogte zijn over het event? Die zijn misschien wat minder met dat soort dingen bezig en meer met het af en toe een kissie zoeken.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel newbees zelf een kissie willen leggen? Is dat incidenteel of de overgrote meerderheid?

Persoonlijk denk ik dat de meeste eerst wel een tijdje zoeken voor ze zelf gaan leggen.

 

Daarnaast kun je je afvragen of het doel van het event niet op andere manieren al bereikt wordt. Denk aan het stellen van vragen op het forum, het stellen van vragen aan 'ervaren' cachers (meestal komt men toch op geocaching via familie/bekenden?).

Voor het uitleggen van het plaatsen caches is denk ik een event juist minder geschikt. Met name door veel verschillende caches te doen ontdek je wat er al is en doe je creatieve ideeen op misschien. Op een event krijgt men een aantal voorbeelden wellicht en zie je vervolgens identieke caches verschijnen?

 

In Belgie ben ik vorig jaar op een speciaal "Newbee-event' geweest omdat het georganiseerd werd door een goede vriend. De bedoeling was dan ook mensen uitleg te geven en enthousiast te maken voor het cachen. Er werden ook 2 tijdstippen aangegeven waarop de newbees met meer ervaren caches mee konden lopen.

Een goed plan vond ik.

Uiteindelijk waren er van de 75 aanwezigen 2 newbees.

Ondanks dat was het een geslaagde dag, dat dan weer wel :yes:

 

Met dat in mijn achterhoofd vraag ik me dan ook af of het in Nederland heel anders zal lopen.

Nogmaals, leuk initiatief en ik ben benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is bij mij het idee opgeborreld om een er een vervolg aan te geven om mensen die aan het Geocache virus

verslaafd zijn geraakt in de gelegenheid te stellen om over deze hobby te praten en er ideen op te doen wat men

allemaal kan doen om deze hobby op een leuke manier te beleven.

 

Dus aan een ieder schroom niet om op dit draadje te reageren.

 

Groetjes Keske27 (Kees)

 

Hoi keske,

 

Is dat niet de intensie van IEDER event? Hoef je niet speciaal newbie event te noemen van mij. Overigens krijgt Barny wel een beetje bijval van mij. Laten we het geocachen a.u.b. toch lekker selfsupporting houden en niet ALLES willen voorkauwen in boekjes of op events. Zo gaat inderdaad de spanning en glans er wel wat af. Het forum is een aardige plek om al heel veel te weten te komen en ook eerst eens een (multi)cache of 10-15 lopen zodat je jezelf een beeld kan vormen of het leuk genoeg is om mee door te gaan.

Helaas kom je daar tegenwoordig te weinig aan toe omdat een event vergezeld lijkt te moeten gaan van een serie caches die zowat niet in 1 dag te doen zijn! Een enkele cache op of nabij het event is leuk, met een groepje de route lopen en daarna lekker lamballen. Maar zoveel mogelijk caches op een dag doen onder de noemer EVENT is voor mij niet de gedachte achter een event. Maar misschien dwaal ik af :yes: .

 

Ja, X, je dwaalt een beetje af maar je hebt wel een beetje gelijk. Waarom een newbie-event ? Misschien om de drempel voor nieuwelingen te verlagen.

Je kunt ook in de omschijving melden dat het een simpel event is dat zeer geschikt is voor beginners .Ik zie ons team nog steeds al een newbie, we leren elke keer als we gaan cachen weer iets bij. Event zijn leuk voor decontacten en het idee van X (een wandel route) nemen we zeker mee voor WWFM V. eindpunt in de kroeg, denk ik ???? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...