Spring naar bijdragen
  • 0

Foutmelding MapSource

Vraag

Geplaatst

Sinds enkele dagen tweedehands (via dit forum :offtopic:) de eTrex H in mijn bezit. Nu begreep ik dat ik met MapSource mijn gelopen route op de computer kan krijgen. Echter krijg ik deze foutmelding als ik MapSource wil openen:

MapSource kan geen geinstalleerde MapSource-kaartproducten vinden.

Installeer een of meer MapSource-kaartproducten en start MapSource opnieuw

Wil dit zeggen dat ik eerst een kaart moet hebben wil ik mijn route op de computer krijgen? Aan een kaart heb ik verder niets want de eTrex kan hier niets mee.

Misschien is er iemand die mij hier verder kan helpen.

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Is het wel gelukt om de computer en de Etrex met elkaar te laten praten? Ik kan me namelijk niet herinneren ooit software geinstalleerd te hoeven hebben. Het enige dat ik ook gedaan heb met de verbinding is waypoints uploaden van computer naar Etrex.

Na zoeken kwam ik hier op uit http://garmin.na1400.info/

Gratis map dan kan je nog duidelijker zien waar je geweest bent als je thuis komt.

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Hallo Kamelig,

Ik heb de eTrex wel met de pc kunnen koppelen. Ik heb hiervoor eerst de webupdater gedownload en geinstalleerd en toen mijn eTrex firmware van 2.nogwat naar de nieuwste versie 3.nogwat geupdate. Daarna mapsource gedownload maar toen kreeg ik dus deze melding.

Ik ga nu even kijken naar jou linkje een eens kijken of ik er wat wijzer uit wordt.

bewerkt door roderick_schmitz
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Ik kreeg geen cd bij mijn eTrex. Maar op de hulpsite van garmin wat rondgekeken en daar kon ik mapsource downloaden.

Ik had eerst mijn eTrex naar versie 3 geupdate en toen mapsource gedownload.

Stond wel bij dat het een update file is, maar de installatie verliep vanzelf.

Ik heb trouwens net de OpenStreetMap Garmin Maps gedownload en geinstalleerd, maar deze map is verder leeg met een link naar de site. Dus zal dit nog even moeten nazoeken.

• 0
Geplaatst

Tot zover prima, maar let er wel op Roderick dat illegalileiten hier niet toegestaan zijn. Just a reminder :thumbsup: !

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Tot zover prima, maar let er wel op Roderick dat illegalileiten hier niet toegestaan zijn. Just a reminder :lol1: !

Daar ben ik van op de hoogte en daar ben ik ook niet naar op zoek. Ik heb nergens om gevraagd wat illegaal is en ben dat ook niet van plan.

Ik heb gewoon de updater van de garmin site gedownload, en daarna de mapsource van de garmin site. Wil best nog wel ff de linkjes hier neerzetten zodat het nog nagetrokken kan worden als er twijfel is.

Maar ik wil dus geen 100 euro uitgeven voor een kaart die ik voorlopig ook verder niet kan gebruiken.... dan maar geen mapsource. Maarja, daarom dus mijn vraag, wie weet is er wel een oplossing die NIET illegaal is.

• 0
Geplaatst
Tot zover prima, maar let er wel op Roderick dat illegalileiten hier niet toegestaan zijn. Just a reminder :lol1: !

Daar ben ik van op de hoogte en daar ben ik ook niet naar op zoek. Ik heb nergens om gevraagd wat illegaal is en ben dat ook niet van plan.

Ik heb gewoon de updater van de garmin site gedownload, en daarna de mapsource van de garmin site. Wil best nog wel ff de linkjes hier neerzetten zodat het nog nagetrokken kan worden als er twijfel is.

Heb ik ook niet gezegd Roderick: maar uit ervaring weet ik dat hier in het verleden toch wel eens om gevraagd is...

• 0
Geplaatst

Probleem opgelost met MapSource Maps Compatibility programmatje wat ergens in een ander topic op het forum wordt aangeraden. In ieder geval bedankt iedereen voor het meedenken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...