Team Geo-cachet Geplaatst 23 oktober 2008 Geplaatst 23 oktober 2008 Ik wil dat graag voor mijn rekening nemen. Hoor wel hoe of wat Ook van hieruit alle hulde voor deze tool. Een toelichting op de aansluiting met GSAK is inderdaad iets waar ik ook wel behoefte aan heb. In het recente verleden haalde ik periodiek de mail op van Gmail met een macro, waarbij geselecteerd wordt op de naam van de PQ (voorbeeld: "Subject contains: [GEO] Pocketquery: NL". Dit om te voorkomen dat bijvoorbeeld Duitse caches in mijn database van Nederland worden gezet. De tool geeft de PQ's voor Nederland een naam in het formaat: "_qcpqgen_nn_NL", waarbij nn het volgnummer is. In GSAK heb ik daarom de selectie aangepast naar een RegEx, zodat alleen de mails geselecteerd worden waarvan het onderwerp zowel "gcpqgen" als "NL" bevat. Het zou wellicht handiger zijn als de tool de naamgeving zodanig aanpast dat de landaanduiding voor het volgnummer wordt gezet, zodat weer een simpele selectie op "Subject contains ..." gedaan kan worden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd en maak het allemaal te ingewikkeld. Hoe dan ook: Keep up the good work!
De broekies Geplaatst 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst 23 oktober 2008 Ik wil dat graag voor mijn rekening nemen. Hoor wel hoe of wat Ook van hieruit alle hulde voor deze tool. Een toelichting op de aansluiting met GSAK is inderdaad iets waar ik ook wel behoefte aan heb. In het recente verleden haalde ik periodiek de mail op van Gmail met een macro, waarbij geselecteerd wordt op de naam van de PQ (voorbeeld: "Subject contains: [GEO] Pocketquery: NL". Dit om te voorkomen dat bijvoorbeeld Duitse caches in mijn database van Nederland worden gezet. De tool geeft de PQ's voor Nederland een naam in het formaat: "_qcpqgen_nn_NL", waarbij nn het volgnummer is. In GSAK heb ik daarom de selectie aangepast naar een RegEx, zodat alleen de mails geselecteerd worden waarvan het onderwerp zowel "gcpqgen" als "NL" bevat. Het zou wellicht handiger zijn als de tool de naamgeving zodanig aanpast dat de landaanduiding voor het volgnummer wordt gezet, zodat weer een simpele selectie op "Subject contains ..." gedaan kan worden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd en maak het allemaal te ingewikkeld. Hoe dan ook: Keep up the good work! Uhm, ik zie een nieuwe wens hier. Ik zal de naam instelbaar maken (met velden als <nr><landcode><datum><jaar>) Moet er nog even over nadenken, want ik moet natuurlijk nog wel de oude PQ sets automatisch kunnen verwijderen. Misschien dat er een verplichte tag ergens komt (bv <landcode>_<nr>_<datum>_<gcpqgen>) waarbij <gcpqgen> in iedergeval ergens in de naam voor moet komen.
De broekies Geplaatst 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst 23 oktober 2008 (bewerkt) Er waren weer wat wensen dus tijd voor een nieuwe versie van de pocket query generator (V2.4.0.0) - [max per PQ] alleen mogelijk wanneer "Cache filter" is "Ja" - na het aanmaken van de pocket queries meldt hij dat hij klaar is en vraagt of hij de applicatie moet sluiten. - mogelijkheid tot opvullen van week (PQs meerdere malen per week uitvoeren tot week vol zit) - naam van pocket query is te wijzigen (nog beperkt, wordt uitgebreid) later zal er nog een pdf aan toegevoegd worden voor wat uitleg. Je zult voor uitleg over het tooltje voorlopig alleen dit forum hebben. Mochten er nog meer wensen zijn, dan hoor ik het wel weer. 23 oktober 2008 bewerkt door De broekies
Track_leader Geplaatst 23 oktober 2008 Geplaatst 23 oktober 2008 toch is dat broekie wel snel :thumbup: Ik heb nog niet de nieuwe versie geinstalleerd of de nieuwe is er al! Mooi tooltje dit ding, had al een hele tijd de gedachte PQ's te maken maar de trage interface hield me tegen, dit is instellen en daarna achter overleunen en wachten op het resultaat Keep up the goodwork John
Wammus Geplaatst 23 oktober 2008 Geplaatst 23 oktober 2008 Mochten er nog meer wensen zijn, dan hoor ik het wel weer. 'tzal niet veel uitmaken op de 'compactheid' van de queries maar de optie "I don't own" en "Are not on my ignore list" zou een fijne toevoeging zijn Oja; is het mogelijk GCPQGen te starten met een parameter zodat deze direct aan de gang gaat (met de laatst ingestelde config?) Ifso; dan wil ik proberen het op die manier aan te roepen vanuit de GSAK macro Enne; ik heb aangeboden een icoontje te maken maar wacht nog op de inspiratie....de vereisten van M$ voor die icoontjes beperken de creativiteit nogal.. 2b continued dus!
Team Moonshine Geplaatst 24 oktober 2008 Geplaatst 24 oktober 2008 (bewerkt) - mogelijkheid tot opvullen van week (PQs meerdere malen per week uitvoeren tot week vol zit) Ik heb je tooltje gevolgd en nu maar geinstalleerd, ik ben erg enthousiast. Ik heb de tool vandaag twee keer gedraaid, eerst een keertje gewoon en de tweede keer toen ik zag dat het perfect liep gelijk maar de hele week laten vullen met max 4 queries per dag (ik wil nl nog zelf een query kunnen starten met de hand, dus hou er eentje vrij). Nu had mijn querylijst voor vandaag dus al een aantal queries staan die al uitgevoerd waren vandaag. Deze queries worden niet uit de lijst verwijderd, wel doorgehaald. Ze blijven echter vandaag geselecteerd staan en de query generator kan dus voor het opvullen van de week niet 4 queries toewijzen vandaag. Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd? Top job! Chris 25 oktober 2008 bewerkt door Team Moonshine
Jurgen & Co Geplaatst 24 oktober 2008 Geplaatst 24 oktober 2008 Deze PQ blijven nog 24 uur staan. Dan pas verwijderd. Maar waarom zou je ze verwijderen. Ik zou ze laten staan en pas over een tijdje wanneer er weer meerdere caches gearchiveerd zijn op nieuw instellen. Dus deze serie gewoon zijn werk laten doen.
Team WilP Geplaatst 24 oktober 2008 Geplaatst 24 oktober 2008 Als analfabeet in programeren, maken van macros en dergelijke toch dankbaar gebrúik kunnen maken van het progje. Na een paar dagen PQ's gedraaid te hebben nu alles in GSAK staan.
De broekies Geplaatst 24 oktober 2008 Auteur Geplaatst 24 oktober 2008 'tzal niet veel uitmaken op de 'compactheid' van de queries maar de optie "I don't own" en "Are not on my ignore list" zou een fijne toevoeging zijn Maakt misschien niet uit voor de comactheid (althans voor de meesten niet, behalve voor Geopatra), maar zal deze optie toevoegen. Oja; is het mogelijk GCPQGen te starten met een parameter zodat deze direct aan de gang gaat (met de laatst ingestelde config?) Ifso; dan wil ik proberen het op die manier aan te roepen vanuit de GSAK macro Moet lukken, zal ik toevoegen. Enne; ik heb aangeboden een icoontje te maken maar wacht nog op de inspiratie....de vereisten van M$ voor die icoontjes beperken de creativiteit nogal.. 2b continued dus! Je hebt een typefout in MS De specificatie wat ik je gegeven heb is zoals het optimaal zou zijn. Hoef je natuurlijk niet te doen. 1 formaat kan natuurlijk ook bv 32x32. Zien we wel of het er nog een beetje uitziet. Bedankt alvast voor je werk aan het icoontje. Gaat altijd veel tijd inzitten.
Mon-Roe Geplaatst 25 oktober 2008 Geplaatst 25 oktober 2008 (bewerkt) Werkt super bedankt. Ik zal eens kijken voor de grensstreek met Duitsland, ik had een mooie lijst, maar helaas ben ik die kwijt geraakt. 25 oktober 2008 bewerkt door Mon-Roe
Team Chouffe Geplaatst 25 oktober 2008 Geplaatst 25 oktober 2008 Nieuwste versie geeft bij mij direct een error bij openen. Ben weer terug naar 2.4.0.0. Enig idee?
De broekies Geplaatst 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst 25 oktober 2008 (bewerkt) Nieuwste versie geeft bij mij direct een error bij openen. Ben weer terug naar 2.4.0.0. Enig idee? Ik heb het nog even de zip uitgepakt en het programma opgestart. Geen foutmelding. Kun je aangeven wat de foutmelding is en indien je 'Details' kunt kiezen kun je mij dan de inhoud hiervan geven? Als het goed is, gaat Wammus het ook zo proberen. Wie weet wat daar uit komt. Ondertussen het resultaat: bij Wammus geen probleem. Ik heb dus echt meer informatie nodig, want zelf kan ik het niet reproduceren. Welke versie windows gebruik je? XP? Zou aan icoon kunnen liggen. Schijnt dat Vista meer kleuren aankan dan XP. Zou je nog eens kunnen kijken. (zip is nu ongeveer 45KB) 25 oktober 2008 bewerkt door De broekies
Team Chouffe Geplaatst 25 oktober 2008 Geplaatst 25 oktober 2008 Hij gaf de melding: programma heeft error veroorzaakt en moet worden gesloten. Foutrapport versturen:.. Heb nogmaals de zip uitgepakt en naar nieuwe directory verstuurd en probeer nogmaals "Er is een fout opgetreden in GCPQGEN en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan." EventType : clr20r3 P1 : gcpqgen.exe P2 : 2.5.0.0 P3 : 49038575 P4 : gcpqgen P5 : 2.5.0.0 P6 : 49038575 P7 : 6d P8 : e P9 : system.io.filenotfoundexception
De broekies Geplaatst 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst 25 oktober 2008 Hij gaf de melding: programma heeft error veroorzaakt en moet worden gesloten. Foutrapport versturen:..Heb nogmaals de zip uitgepakt en naar nieuwe directory verstuurd en probeer nogmaals "Er is een fout opgetreden in GCPQGEN en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan." EventType : clr20r3 P1 : gcpqgen.exe P2 : 2.5.0.0 P3 : 49038575 P4 : gcpqgen P5 : 2.5.0.0 P6 : 49038575 P7 : 6d P8 : e P9 : system.io.filenotfoundexception Nu vraag ik mij af welk bestand hij zoekt. Zelf open ik niet actief een bestand, maar het zou de configuratie file kunnen zijn. Ok, nog 1 poging. Ik heb nu de icoon eruit gehaald (sorry Wammus ). Nu is de zip weer 20KB, kun je dit even proberen?
Aanbevolen berichten