Smurfin & Grote Smurf Geplaatst 18 oktober 2008 Geplaatst 18 oktober 2008 (bewerkt) Heb je al PQs in de lijst staand waardoor de dag al vol zit?Oeps, omdat ik een aantal eerdere queries had omgenoemd, waren die niet verwijderd, waardoor er inderdaad te veel op één dag stonden. Mijn fout.Als hier 'Ja' staat (zoals bij de bron 'De broekies'), dan is er een optimalisatie van de PQ als je filtert op cache type. Dus als je alleen multi's wilt, dan krijg je niet 13 PQs, maar 6 of zo. Indien hier 'Nee' staat, dan krijg je altijd een vaste set PQs ongeacht cache type filtering. Dit is bv het geval bij de hopman2 bronnen. De inhoud van de PQs zullen alleen wat kleiner zijn.Okee, ik had dan eigenlijk keuzevakjes ja/nee verwacht, vandaar mijn vraag of je ook iets anders kunt invullen.Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?Volledig. Dank wederom. 18 oktober 2008 bewerkt door Smurfin & Grote Smurf
De broekies Geplaatst 18 oktober 2008 Auteur Geplaatst 18 oktober 2008 Okee, ik had dan eigenlijk keuzevakjes ja/nee verwacht, vandaar mijn vraag of je ook iets anders kunt invullen. Ik weet niet of het nog steeds jouw verwachting is ook na mijn antwoord op jouw vraag, maar om het toch maar te verduidelijken; Zodra er een bron geselecteerd is zie je eigenschappen van die bron. Deze kun je niet wijzigen. Dus in dit geval geeft het gewoon aan dat het de geselecteerde bron 'Cache filter' wel of niet ondersteunt. (het zijn daarom ook 'read only' tekstvelden)
Smurfin & Grote Smurf Geplaatst 18 oktober 2008 Geplaatst 18 oktober 2008 Ooooooooooooooooooooooh zeg dat dan gelijk ! Er kunnen niet zoveel nadenkcellen in zo'n smurfenhoofdje hè...
Team jemar Geplaatst 18 oktober 2008 Geplaatst 18 oktober 2008 Na aanleiding van dit draadje nieuw topic over GSAK-tool van de Broekies aangezien de oorspronkelijke topic over PQ's van Nl caches ging. Het tooltje was n.a.v. deze topic een aparte topic lijkt mij beter op zijn plek...
De broekies Geplaatst 18 oktober 2008 Auteur Geplaatst 18 oktober 2008 Na aanleiding van dit draadje nieuw topic over GSAK-tool van de Broekies aangezien de oorspronkelijke topic over PQ's van Nl caches ging. Het tooltje was n.a.v. deze topic een aparte topic lijkt mij beter op zijn plek... Prima actie. Maar...(is er niet altijd een maar...) om het nu een GSAK tool te noemen? Het is een tooltje om pocket queries automatisch aan te maken op gc.com. En op dit moment niet alleen voor Nederland, maar ook voor België en Zweden. Het is geen GSAK tool, maar de PQs kun je gebruiken in GSAK, Mapsource en andere programma's die gpx files kunnen inlezen. Hoe dan ook, als mensen het maar kunnen vinden
Lubbie Geplaatst 18 oktober 2008 Geplaatst 18 oktober 2008 Tool werkt perfect, complimenten Broekies . Bij deze ben ik zo brutaal om te vragen of er onder de lezers al iemand bezig met PQ's voor Duitsland die in de tool gebruikt kunnen worden. Zelf kom ik er de komende tijd niet aan toe maar het zou, hier op het randje van ons landje, wel heel goed van pas komen.
De broekies Geplaatst 18 oktober 2008 Auteur Geplaatst 18 oktober 2008 Tool werkt perfect, complimenten Broekies . Bij deze ben ik zo brutaal om te vragen of er onder de lezers al iemand bezig met PQ's voor Duitsland die in de tool gebruikt kunnen worden. Zelf kom ik er de komende tijd niet aan toe maar het zou, hier op het randje van ons landje, wel heel goed van pas komen. Heel Duitsland zal waarschijnlijk niet gaan. Er zullen vast meer dan 14000 caches online zijn. Nu kun je wel wat bakken zoals rouleren van PQs (eerste week ene set PQs en andere week de andere set PQs), maar misschien kun je iets doen met deelstaten.
hopman2 Geplaatst 18 oktober 2008 Geplaatst 18 oktober 2008 Tool werkt perfect, complimenten Broekies . Bij deze ben ik zo brutaal om te vragen of er onder de lezers al iemand bezig met PQ's voor Duitsland die in de tool gebruikt kunnen worden. Zelf kom ik er de komende tijd niet aan toe maar het zou, hier op het randje van ons landje, wel heel goed van pas komen. Heel Duitsland zal waarschijnlijk niet gaan. Er zullen vast meer dan 14000 caches online zijn. Nu kun je wel wat bakken zoals rouleren van PQs (eerste week ene set PQs en andere week de andere set PQs), maar misschien kun je iets doen met deelstaten. Heb ook al even gekeken naar Duitsland. Vind op dit moment een schema tot ergens in 2007. In Duitsland liggen ongeveer 71725 caches als ik het goed heb begrepen. Dit komt dan dus neer op 143 pq's, uitgaande van 7 per week, kost het dus 20 weken om heel Duitsland binnen te halen. :S Of De approache om het per deelstaat te doen lijkt me dan ook op dit moment de betere. Op gc.com hebben ze in ieder geval de mogelijkheid om 16 deelstaten te selecteren (ipv land kies je dan provicie/state), is het natuurlijk wel de vraag of de cacheleger dat altijd netjes in vult, tenzij de approver er natuurlijk een handje in heeft dan zou het goed moeten komen. Schema's hiervoor ben ik echter nog niet tegen gekomen. (wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn)
hopman2 Geplaatst 18 oktober 2008 Geplaatst 18 oktober 2008 Na aanleiding van dit draadje nieuw topic over GSAK-tool van de Broekies aangezien de oorspronkelijke topic over PQ's van Nl caches ging. Het tooltje was n.a.v. deze topic een aparte topic lijkt mij beter op zijn plek... Kschrok, toen ik aan kwam bij het oude draadje.. Opeens 5 pagina;s over dit toppic weg. Hoop niet dat je alle berichten met de hand hebt moeten verplaatsen
D3xtar Geplaatst 21 oktober 2008 Geplaatst 21 oktober 2008 Prachtig tooltje! Maar hoe zit het met de caches van voor 2001? In een ander topic ( waar handmatig PQ werden aangemaakt) werd er al gestart bij 01-01-98!!!
De broekies Geplaatst 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst 21 oktober 2008 Prachtig tooltje! Maar hoe zit het met de caches van voor 2001? In een ander topic ( waar handmatig PQ werden aangemaakt) werd er al gestart bij 01-01-98!!! GPS is pas op 1 mei 2000 voor het publiek opengesteld. Op 3 mei is de eerste cache in de VS uitgezet. Ik was er even vanuit gegaan dat het hele cachegebeuren hier in Nederland pas in 2001 was begonnen. Volgens deze site (gc.nl) ook (zie statistieken).
D3xtar Geplaatst 21 oktober 2008 Geplaatst 21 oktober 2008 Prachtig tooltje! Maar hoe zit het met de caches van voor 2001? In een ander topic ( waar handmatig PQ werden aangemaakt) werd er al gestart bij 01-01-98!!! GPS is pas op 1 mei 2000 voor het publiek opengesteld. Op 3 mei is de eerste cache in de VS uitgezet. Ik was er even vanuit gegaan dat het hele cachegebeuren hier in Nederland pas in 2001 was begonnen. Volgens deze site (gc.nl) ook (zie statistieken). Ik zie het heb mijn oude PQ's verwijderd en met het tooltje een serie nieuwe aangemaakt! Werkt goed! (En scheelt veel werk!!!)
hopman2 Geplaatst 21 oktober 2008 Geplaatst 21 oktober 2008 Prachtig tooltje! Maar hoe zit het met de caches van voor 2001? In een ander topic ( waar handmatig PQ werden aangemaakt) werd er al gestart bij 01-01-98!!! Je kunt natuurlijk altijd even kijken naar de pq op gc.com, daar een beetje spelen met datum, dan kun je zien wanneer de eerste cache gelegd is in NL.. Volgens mij zou dat dan Urban1 in A'dam of die ene midden op de hei moeten zijn.. Succes iig.
Fakir Geplaatst 21 oktober 2008 Geplaatst 21 oktober 2008 Prachtig tooltje! Maar hoe zit het met de caches van voor 2001? In een ander topic ( waar handmatig PQ werden aangemaakt) werd er al gestart bij 01-01-98!!! Al zou je starten bij 1492 toen Columbus Amerika ontdekte, dan nog zou het niets uitmaken. 01-01-98 is waarschijnlijk gekozen omdat er geen eerdere datum te kiezen is om een PQ aan te maken. Wat de eerste cache was in Nederland is nu na al die jaren nog steeds een twistpunt. De een zegt First Dutch GC1C6 en de ander zegt Amsterdam Urban 1 GC198. First Dutch heeft als datum 27-01-2001 en Amsterdam Urban 1 heeft als datum 21-01-2001 Ik denk zelf dat de eerste cache die online is gekomen is dan Amsterdam Urban 1, maar... de eerste cache die is aangevraagd, is First Dutch. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is GC1C6 ouder dan CG198. De twistpunt zit hem dus in datum van aproven en datum van GCcode aanvragen. Even een aanvulling of wijziging op de broekies en het verhaal dat GPS voor het publiek vrij is gegeven in 2000, dat klopt niet. GPSgebruik was al vrij sinds er een GPS is. Menig oude rot van het geocachen, nu oude stompen genoemd, waren al een paar jaar in het bezit van GPSapparatuur voor 2000. In 2000 heeft Clinton de SA uit laten schakelen en werd het ontvangst een factor tien verbeterd en.
Aanbevolen berichten