GEANTJES Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 Gisteren zijn 2 van mijn caches met o.a. foto's gepubliceerd. (VELDHOVEN 2 en 3) In safari (Apple) werkt alles. In IE en firefox niet (slechts 1 plaatje van resp 6 en 12 foto's). Alles vanmiddag opnieuw gecheckt, foto's nog een keer geupload, nieuwe links, maar de verschijnselen in deze 2 browsers blijft hetzelfde. Heb de foto's voorheen met photoshop en illustrator bewerkt. Het zijn allemaal JPG's. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
D_Jakke Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 Gisteren zijn 2 van mijn caches met o.a. foto's gepubliceerd. (VELDHOVEN 2 en 3)In safari (Apple) werkt alles. In IE en firefox niet (slechts 1 plaatje van resp 6 en 12 foto's). Alles vanmiddag opnieuw gecheckt, foto's nog een keer geupload, nieuwe links, maar de verschijnselen in deze 2 browsers blijft hetzelfde. Heb de foto's voorheen met photoshop en illustrator bewerkt. Het zijn allemaal JPG's. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. ik zie ze hier tach allemaal hoor in firefox en IE
de vlinders Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 (bewerkt) Gisteren zijn 2 van mijn caches met o.a. foto's gepubliceerd. (VELDHOVEN 2 en 3)In safari (Apple) werkt alles. In IE en firefox niet (slechts 1 plaatje van resp 6 en 12 foto's). Alles vanmiddag opnieuw gecheckt, foto's nog een keer geupload, nieuwe links, maar de verschijnselen in deze 2 browsers blijft hetzelfde. Heb de foto's voorheen met photoshop en illustrator bewerkt. Het zijn allemaal JPG's. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. ik zie ze hier tach allemaal hoor in firefox en IE Maar hier zie ik in IE hetzelfde probleem als dat de topic-starter ziet. Er zit dus iets niet goed. 17 oktober 2008 bewerkt door de vlinders
pa3fus Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 Ik heb de listing van VELDHOVEN 2 even bekenen en zie daar het plaatje van de kaart en 1 plaatje van de serie van 6. Copieer ik de linkjes van de plaatjes naar een apart browservenster dan krijg ik daar ook niet de afbeelding te zien. Dit alles met IE 7. Je kunt eens proberen de plaatjes in de listing te editten en opnieuw op te slaan. Misschien helpt het. Succes Jan-Willem.
kalkendotters Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 (bewerkt) Dat komt omdat je de plaatjes hebt bewaard als CMYK versies. De meeste browser kunnen die niet standaard tonen. Oplossing is om deze even met photoshop om te zetten naar RGB formaat (Afbeelding, Modus, RGB-kleur) en daarna opniew bewaren. Tevens kun je de JPG compressie wel iets lager zetten,bv kwaliteit 80; ik denk dat je die nu erg hoog hebt gezet aangezien de jpg voor kruispunt-2 590Kb is terwijl dat ook met 50Kb kan zonder dat je verschil ziet. 17 oktober 2008 bewerkt door kalkendotters
GEANTJES Geplaatst 17 oktober 2008 Auteur Geplaatst 17 oktober 2008 Dat komt omdat je de plaatjes hebt bewaard als CMYK versies. De meeste browser kunnen die niet standaard tonen.Oplossing is om deze even met photoshop om te zetten naar RGB formaat (Afbeelding, Modus, RGB-kleur) en daarna opniew bewaren. Tevens kun je de JPG compressie wel iets lager zetten,bv kwaliteit 80; ik denk dat je die nu erg hoog hebt gezet aangezien de jpg voor kruispunt-2 590Kb is terwijl dat ook met 50Kb kan zonder dat je verschil ziet. Zal dat nu gaan uitproberen. Bedankt alvast.
GEANTJES Geplaatst 17 oktober 2008 Auteur Geplaatst 17 oktober 2008 Dat komt omdat je de plaatjes hebt bewaard als CMYK versies. De meeste browser kunnen die niet standaard tonen.Oplossing is om deze even met photoshop om te zetten naar RGB formaat (Afbeelding, Modus, RGB-kleur) en daarna opniew bewaren. Tevens kun je de JPG compressie wel iets lager zetten,bv kwaliteit 80; ik denk dat je die nu erg hoog hebt gezet aangezien de jpg voor kruispunt-2 590Kb is terwijl dat ook met 50Kb kan zonder dat je verschil ziet. Zal dat nu gaan uitproberen. Bedankt alvast. Zo te zien, na 2 uur wijzigen was dit inderdaad de oplossing. Ik heb nu de plaatjes voor web gesaved in RGB. Per plaatje 4 of 8 Kb dus dat ging goed. Ben ik enerzijds blij dat ik een Apple heb, anderzijds is het niet altijd een voordeel. Met safari ging alles goed, maar met andere webbrowsers niet. Geloof dat nu alles goed werkt. Met dank voor de oplossing.
GEANTJES Geplaatst 17 oktober 2008 Auteur Geplaatst 17 oktober 2008 Ja, uiteindelijk gelukt. Nu nog de afzonderlijke foto's in de cachebeschrijving verwijderen. Werkt het dan ook nog?
Aanbevolen berichten