Spring naar bijdragen

Geocache stapteller hulpje


Isabelle01

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Leuk kort tooltje !

 

Het stapeltellen onderweg is altijd handig, alleen eerdat je de mobiel hebt verbonden met het www :thumbdown:... Maar goed, als je een hele serie aan de hand hebt, blijft het leuk, dus bedankt.

 

Onder het gestapeltelde getal, staat bv.

 

1=1

3=3

5=5

5=5

2=2

8=8

 

Moet dit niet veranderd worden in bv.

1=1

3=1

5=2

2=1

8=1

 

???

 

Ik bedoel, ik zie dat lijstje als een weergave van hoevaak een cijfer in het getal voorkomt, dus niet dat er 8 achten in staan bv. Dus is dat nog een foutje die er in geslopen is, of is het ergens anders voor ? Dan hoor ik graag de uitleg :crybaby: ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, een stapelteller is het eigenlijk. Even een kleine uitleg met een voorbeeldje:

 

BADJE

 

B=2

A=1

D=4

J=10

E=5

 

2+1+4+10+5=22

2+2=4

 

En je kan er ook een getal in doen:

 

135528

1+3+5+5+2+8=24

2+4=6

 

En lettervarianten doet ie niet. Zoals in het woord: 'privé' Dan telt ie alleen de letterwaarden van priv. En de é gooit ie weg. Dus dan maar 'prive' inkloppen. Dat is ook een stuk makkelijker op een mobieltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, een stapelteller is het eigenlijk. Even een kleine uitleg met een voorbeeldje:

 

BADJE

 

B=2

A=1

D=4

J=10

E=5

 

2+1+4+10+5=22

2+2=4

 

En je kan er ook een getal in doen:

 

135528

1+3+5+5+2+8=24

2+4=6

 

En lettervarianten doet ie niet. Zoals in het woord: 'privé' Dan telt ie alleen de letterwaarden van priv. En de é gooit ie weg. Dus dan maar 'prive' inkloppen. Dat is ook een stuk makkelijker op een mobieltje.

 

 

Ik vind het een handigje progje. We lopen nu altijd te klooien met "n=toch 14 en t= ???". Dit programmaatje voorkomt domme fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stapeltellen onderweg is altijd handig, alleen eerdat je de mobiel hebt verbonden met het www ;)...

Om het laden wat vlotter te krijgen is het achtergrondplaatje verkleind van 18,9 kb tot 2,4 kb. Hopelijk scheelt dat iets in snelheid.

 

maarre, wat doet dat dooie konijn daar nou bij? :blink:

Een kerstkonijn is bedoeld als traktatie, eentje waar je mogelijk niet echt op hebt zitten wachten. Zo ook dit tooltje :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...