Isabelle01 Geplaatst 8 oktober 2008 Geplaatst 8 oktober 2008 (bewerkt) Voor de liefhebber die onderweg of thuis een stapelteller nodig heeft. Dus ook voor op de telefoon: stapelteller Er zijn er vast meer, maar dit is ons prutswerkje. Veel plezier ermee. edit: stapteller veranderd in stapelteller 9 oktober 2008 bewerkt door Isabelle01
IkbenMamma Geplaatst 8 oktober 2008 Geplaatst 8 oktober 2008 Leuk kort tooltje ! Het stapeltellen onderweg is altijd handig, alleen eerdat je de mobiel hebt verbonden met het www ... Maar goed, als je een hele serie aan de hand hebt, blijft het leuk, dus bedankt. Onder het gestapeltelde getal, staat bv. 1=1 3=3 5=5 5=5 2=2 8=8 Moet dit niet veranderd worden in bv. 1=1 3=1 5=2 2=1 8=1 ??? Ik bedoel, ik zie dat lijstje als een weergave van hoevaak een cijfer in het getal voorkomt, dus niet dat er 8 achten in staan bv. Dus is dat nog een foutje die er in geslopen is, of is het ergens anders voor ? Dan hoor ik graag de uitleg ...
Isabelle01 Geplaatst 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst 9 oktober 2008 Tja, een stapelteller is het eigenlijk. Even een kleine uitleg met een voorbeeldje: BADJE B=2 A=1 D=4 J=10 E=5 2+1+4+10+5=22 2+2=4 En je kan er ook een getal in doen: 135528 1+3+5+5+2+8=24 2+4=6 En lettervarianten doet ie niet. Zoals in het woord: 'privé' Dan telt ie alleen de letterwaarden van priv. En de é gooit ie weg. Dus dan maar 'prive' inkloppen. Dat is ook een stuk makkelijker op een mobieltje.
Team NN Geplaatst 9 oktober 2008 Geplaatst 9 oktober 2008 Tja, een stapelteller is het eigenlijk. Even een kleine uitleg met een voorbeeldje: BADJE B=2 A=1 D=4 J=10 E=5 2+1+4+10+5=22 2+2=4 En je kan er ook een getal in doen: 135528 1+3+5+5+2+8=24 2+4=6 En lettervarianten doet ie niet. Zoals in het woord: 'privé' Dan telt ie alleen de letterwaarden van priv. En de é gooit ie weg. Dus dan maar 'prive' inkloppen. Dat is ook een stuk makkelijker op een mobieltje. Ik vind het een handigje progje. We lopen nu altijd te klooien met "n=toch 14 en t= ???". Dit programmaatje voorkomt domme fouten.
Smurfin & Grote Smurf Geplaatst 9 oktober 2008 Geplaatst 9 oktober 2008 We zijn benieuwd waar de paashaas binnenkort mee komt...
Attila de Hunt Geplaatst 9 oktober 2008 Geplaatst 9 oktober 2008 Hee dank je, heel handig, ik heb gister nog een mysterie opgelost door heel veel letters op mijn vingers af te tellen .. , maarre, wat doet dat dooie konijn daar nou bij? Attila
Isabelle01 Geplaatst 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst 9 oktober 2008 Het stapeltellen onderweg is altijd handig, alleen eerdat je de mobiel hebt verbonden met het www ... Om het laden wat vlotter te krijgen is het achtergrondplaatje verkleind van 18,9 kb tot 2,4 kb. Hopelijk scheelt dat iets in snelheid. maarre, wat doet dat dooie konijn daar nou bij? Een kerstkonijn is bedoeld als traktatie, eentje waar je mogelijk niet echt op hebt zitten wachten. Zo ook dit tooltje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden