Spring naar bijdragen

Wie kan de torren benoemen


Nemelis

Aanbevolen berichten

Ik heb even zitten twijfelen of ik deze in Natuur of in Divers moet plaatsen, maar heb 'm in Natuur Info geplaatst omdat het om de namen van de torren gaat.

 

Ik ben bezig met een TB-serie, bestaande uit de "bugs" op het volgende plaatje:

 

Meeting_of_the_bugs.jpg

 

Echter op het Lieveheersbeestje (meest links) en het Vliegend Hert (direct achter het Lieveheersbeestje) weet ik niet de namen van wat de torretjes voorstellen.

 

Ik heb mijn TB-2 (de blauwe) voorlopig maar de naam Blue Bug gegeven.

 

Maar weet iemand welke torren met deze speelgoed-torren bedoeld worden? (Het liefst ook in het engels, daar ik mijn TB-teksten in het engels heb opgesteld)

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb even zitten twijfelen of ik deze in Natuur of in Divers moet plaatsen, maar heb 'm in Natuur Info geplaatst omdat het om de namen van de torren gaat.

 

Ik ben bezig met een TB-serie, bestaande uit de "bugs" op het volgende plaatje:

 

Meeting_of_the_bugs.jpg

 

Echter op het Lieveheersbeestje (meest links) en het Vliegend Hert (direct achter het Lieveheersbeestje) weet ik niet de namen van wat de torretjes voorstellen.

 

Ik heb mijn TB-2 (de blauwe) voorlopig maar de naam Blue Bug gegeven.

 

Maar weet iemand welke torren met deze speelgoed-torren bedoeld worden? (Het liefst ook in het engels, daar ik mijn TB-teksten in het engels heb opgesteld)

 

De bruine rechtsonder is volgens mij de veldmestkever. Voor de rest kan ik er niet zoveel van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even zitten twijfelen of ik deze in Natuur of in Divers moet plaatsen, maar heb 'm in Natuur Info geplaatst omdat het om de namen van de torren gaat.

 

Ik ben bezig met een TB-serie, bestaande uit de "bugs" op het volgende plaatje:

 

Meeting_of_the_bugs.jpg

 

Echter op het Lieveheersbeestje (meest links) en het Vliegend Hert (direct achter het Lieveheersbeestje) weet ik niet de namen van wat de torretjes voorstellen.

 

Ik heb mijn TB-2 (de blauwe) voorlopig maar de naam Blue Bug gegeven.

 

Maar weet iemand welke torren met deze speelgoed-torren bedoeld worden? (Het liefst ook in het engels, daar ik mijn TB-teksten in het engels heb opgesteld)

 

De bruine rechtsonder is volgens mij de veldmestkever. Voor de rest kan ik er niet zoveel van maken.

 

Helaas moet ik je teleur stellen, de tor boven het lieveheersbeestje is niet een vliegend hert. Wat het wel is, geen idee. De blauwe zou een muntbladhaan kunnen voorstellen.

Geowandelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de tor boven het lieveheersbeestje is niet een vliegend hert. Wat het wel is, geen idee. De blauwe zou een muntbladhaan kunnen voorstellen.

Het vrouwtjes vliegend hert (vliegende hinde? :beerchug: ) heeft anders wel deze looks, alleen is die helemaal zwart.

Het torretje linksonder...heeft een colorado kever niet van die strepen?

 

/edit: wel de strepen, maar dan op de vleugels /edit

bewerkt door veldhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even in de Wikipedia gedoken en heb de volgende gevonden bij de keverachtigen;

 

blauw: Chysolina coerulans (bladhaantje)

zwarte kop, bruin lijf: Melolontha melolontha (meikever)

 

De Engelse namen weet ik niet maar die kun je vast zelf wel vinden.

 

Succes met zoeken en je TB's komen we misschien nog wel eens tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die in het noord oosten lijkt wel een http://www.nobodyhere.com/just/dandydan/index.php

En het lieveheersbeestje http://www.nobodyhere.com/just/alexaislucky/index.php

Als je die blauwe een likje verf op de kop geeft misschien deze wel http://www.nobodyhere.com/just/son/index.php of

http://www.nobodyhere.com/just/doviine/index.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de tor boven het lieveheersbeestje is niet een vliegend hert. Wat het wel is, geen idee. De blauwe zou een muntbladhaan kunnen voorstellen.

Het vrouwtjes vliegend hert (vliegende hinde? :dribble: ) heeft anders wel deze looks, alleen is die helemaal zwart.

Het torretje linksonder...heeft een colorado kever niet van die strepen?

 

/edit: wel de strepen, maar dan op de vleugels /edit

Ik meende er ook de Coloradokever in te herkennen. Zijn deze 'speeltjes' wel bedoeld als zijnde natuurgetrouw? Ik heb een vermoeden van niet. Dat zou er voor pleiten om ze niet exact zo te noemen als de echte maar '(ge)lijkend op'... of bijvoorbeeld Meikever (niet helemaal natuurgetrouw).

 

Ben even in de Wikipedia gedoken en heb de volgende gevonden bij de keverachtigen;

blauw: Chysolina coerulans (bladhaantje)

zwarte kop, bruin lijf: Melolontha melolontha (meikever)

De Engelse namen weet ik niet maar die kun je vast zelf wel vinden.

Via de Nederlandse pagina's is het makkelijk de vertaling te vinden. Zie in de linkerkolom in de Wikipedia, daar staan links naar diverse talen.

 

Bijvoorbeeld: Meikever, Engels: Cockchafer

 

- Van de Groene muntgoudhaan bestaat volgens de tekst een blauwe variant. Ah, deze staat afgebeeld op de Wikipedia-pagina Kevers zie ik;

- Vliegend hert;

- Populierehaantje;

 

Kijk / zoek eventueel verder op / bij o.a.:

- Kevers;

- Schildvleugeligen of Coleopteria

- Bladhaantjes;

- Lijst van insecten :crybaby: ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt.

 

Met behulp van de links die jullie gegeven hebben ben ik tot het volgende resultaat gekomen:

Beginnend met het Lieveheersbeestje en dan linksom

 

- Lieveheersbeestje / Lady Bug

- Vliegend hert / Stag Beetle (een odontolabis femoralis om precies te zijn)

- Bladhaantje / Leaf Beetle

- Mestkever / Dung Beetle (/Scarab)

- Meikever / Cockchafer

- (?) Colorado kever / Colorado Beetle (?) Dit is de enige waarvan ik de plaatjes die ik op het het internet vond eigenlijk niet met de "kever" overeen vond komen, maar wat is het dan wel als het de Colorado kever niet is.

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje.

Zit er ook chocolade in en van die witte snot?

Lekker hoor, maar dan zullen ze in de buurt van Zwolle wel van de radar verdwijnen. :beerchug:

Nee lucht en wieletjes.

teasing.gif

't Is speelgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...