Nemelis Geplaatst 4 oktober 2008 Geplaatst 4 oktober 2008 (bewerkt) Ik heb even zitten twijfelen of ik deze in Natuur of in Divers moet plaatsen, maar heb 'm in Natuur Info geplaatst omdat het om de namen van de torren gaat. Ik ben bezig met een TB-serie, bestaande uit de "bugs" op het volgende plaatje: Echter op het Lieveheersbeestje (meest links) en het Vliegend Hert (direct achter het Lieveheersbeestje) weet ik niet de namen van wat de torretjes voorstellen. Ik heb mijn TB-2 (de blauwe) voorlopig maar de naam Blue Bug gegeven. Maar weet iemand welke torren met deze speelgoed-torren bedoeld worden? (Het liefst ook in het engels, daar ik mijn TB-teksten in het engels heb opgesteld) 4 oktober 2008 bewerkt door Nemelis
Team NN Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Ik heb even zitten twijfelen of ik deze in Natuur of in Divers moet plaatsen, maar heb 'm in Natuur Info geplaatst omdat het om de namen van de torren gaat. Ik ben bezig met een TB-serie, bestaande uit de "bugs" op het volgende plaatje: Echter op het Lieveheersbeestje (meest links) en het Vliegend Hert (direct achter het Lieveheersbeestje) weet ik niet de namen van wat de torretjes voorstellen. Ik heb mijn TB-2 (de blauwe) voorlopig maar de naam Blue Bug gegeven. Maar weet iemand welke torren met deze speelgoed-torren bedoeld worden? (Het liefst ook in het engels, daar ik mijn TB-teksten in het engels heb opgesteld) De bruine rechtsonder is volgens mij de veldmestkever. Voor de rest kan ik er niet zoveel van maken.
geowandelaar Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Ik heb even zitten twijfelen of ik deze in Natuur of in Divers moet plaatsen, maar heb 'm in Natuur Info geplaatst omdat het om de namen van de torren gaat. Ik ben bezig met een TB-serie, bestaande uit de "bugs" op het volgende plaatje: Echter op het Lieveheersbeestje (meest links) en het Vliegend Hert (direct achter het Lieveheersbeestje) weet ik niet de namen van wat de torretjes voorstellen. Ik heb mijn TB-2 (de blauwe) voorlopig maar de naam Blue Bug gegeven. Maar weet iemand welke torren met deze speelgoed-torren bedoeld worden? (Het liefst ook in het engels, daar ik mijn TB-teksten in het engels heb opgesteld) De bruine rechtsonder is volgens mij de veldmestkever. Voor de rest kan ik er niet zoveel van maken. Helaas moet ik je teleur stellen, de tor boven het lieveheersbeestje is niet een vliegend hert. Wat het wel is, geen idee. De blauwe zou een muntbladhaan kunnen voorstellen. Geowandelaar
Veldvors Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 (bewerkt) de tor boven het lieveheersbeestje is niet een vliegend hert. Wat het wel is, geen idee. De blauwe zou een muntbladhaan kunnen voorstellen. Het vrouwtjes vliegend hert (vliegende hinde? ) heeft anders wel deze looks, alleen is die helemaal zwart. Het torretje linksonder...heeft een colorado kever niet van die strepen? /edit: wel de strepen, maar dan op de vleugels /edit 5 oktober 2008 bewerkt door veldhoen
Team Geo-cachet Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Ben even in de Wikipedia gedoken en heb de volgende gevonden bij de keverachtigen; blauw: Chysolina coerulans (bladhaantje) zwarte kop, bruin lijf: Melolontha melolontha (meikever) De Engelse namen weet ik niet maar die kun je vast zelf wel vinden. Succes met zoeken en je TB's komen we misschien nog wel eens tegen.
alkie Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Kijk eens op deze site http://www.nobodyhere.com/just/_script/bug...p;pm=_:8168:::n Daar staan ook wel engelse namen bij.
alkie Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Die in het noord oosten lijkt wel een http://www.nobodyhere.com/just/dandydan/index.php En het lieveheersbeestje http://www.nobodyhere.com/just/alexaislucky/index.php Als je die blauwe een likje verf op de kop geeft misschien deze wel http://www.nobodyhere.com/just/son/index.php of http://www.nobodyhere.com/just/doviine/index.php
mvs "Team Pooh" Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Voor die blauwe kun je ook nog denken aan: Ned: Blauwe Wants Eng: Blue Shieldbug Lat: Zicrona caerulea Zie hier
JoGnet Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 de tor boven het lieveheersbeestje is niet een vliegend hert. Wat het wel is, geen idee. De blauwe zou een muntbladhaan kunnen voorstellen. Het vrouwtjes vliegend hert (vliegende hinde? ) heeft anders wel deze looks, alleen is die helemaal zwart. Het torretje linksonder...heeft een colorado kever niet van die strepen? /edit: wel de strepen, maar dan op de vleugels /edit Ik meende er ook de Coloradokever in te herkennen. Zijn deze 'speeltjes' wel bedoeld als zijnde natuurgetrouw? Ik heb een vermoeden van niet. Dat zou er voor pleiten om ze niet exact zo te noemen als de echte maar '(ge)lijkend op'... of bijvoorbeeld Meikever (niet helemaal natuurgetrouw). Ben even in de Wikipedia gedoken en heb de volgende gevonden bij de keverachtigen;blauw: Chysolina coerulans (bladhaantje) zwarte kop, bruin lijf: Melolontha melolontha (meikever) De Engelse namen weet ik niet maar die kun je vast zelf wel vinden. Via de Nederlandse pagina's is het makkelijk de vertaling te vinden. Zie in de linkerkolom in de Wikipedia, daar staan links naar diverse talen. Bijvoorbeeld: Meikever, Engels: Cockchafer - Van de Groene muntgoudhaan bestaat volgens de tekst een blauwe variant. Ah, deze staat afgebeeld op de Wikipedia-pagina Kevers zie ik; - Vliegend hert; - Populierehaantje; Kijk / zoek eventueel verder op / bij o.a.: - Kevers; - Schildvleugeligen of Coleopteria - Bladhaantjes; - Lijst van insecten ...
naaktslakkies Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 (bewerkt) de blauwe is volgens mij 'de Gouden Tor' dan daarvoor een Drietand Dan na de blauwe een meikever of bladsprietkever Waarom niet de Latijnse namen is voor een ieder duidelijk 5 oktober 2008 bewerkt door naaktslakkies
Veldvors Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 Misschien vind je hier je blauwe kever KeverLink
sukor Geplaatst 5 oktober 2008 Geplaatst 5 oktober 2008 1.Lieveheersbeestje (linksom) 2. Tijgerkop tor 3. Bruine Rib tor 4. Olifanten tor. 5. Dubbel schild tor (V) 6. Dubbel schild tor (M) Engels weet ik zo niet
Nemelis Geplaatst 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst 9 oktober 2008 (bewerkt) Iedereen bedankt. Met behulp van de links die jullie gegeven hebben ben ik tot het volgende resultaat gekomen: Beginnend met het Lieveheersbeestje en dan linksom - Lieveheersbeestje / Lady Bug - Vliegend hert / Stag Beetle (een odontolabis femoralis om precies te zijn) - Bladhaantje / Leaf Beetle - Mestkever / Dung Beetle (/Scarab) - Meikever / Cockchafer - (?) Colorado kever / Colorado Beetle (?) Dit is de enige waarvan ik de plaatjes die ik op het het internet vond eigenlijk niet met de "kever" overeen vond komen, maar wat is het dan wel als het de Colorado kever niet is. 9 oktober 2008 bewerkt door Nemelis
de Roode Lantaarn Geplaatst 9 oktober 2008 Geplaatst 9 oktober 2008 Vraagje. Zit er ook chocolade in en van die witte snot? Lekker hoor, maar dan zullen ze in de buurt van Zwolle wel van de radar verdwijnen.
Nemelis Geplaatst 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst 9 oktober 2008 Vraagje.Zit er ook chocolade in en van die witte snot? Lekker hoor, maar dan zullen ze in de buurt van Zwolle wel van de radar verdwijnen. Nee lucht en wieletjes. 't Is speelgoed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden