yvonneGPS Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 Ben gister in Nyland op jacht geweest naar de schat. Alleen nu moest ik een 'slot' som oplossen. Maar ik snap er vrij weinig van. Met deze som krijg je toch nooit genoeg coördinaten of ligt dat nou aan mij? Wie helpt? N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E'
@rend Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 Als het goed is heb je voor A, B, C, D, E getallen gevonden. Pak eerst C en deel die door 8 dan heb je de minuten voor noord. Tel vervolgens A, C en E op dan heb je de ....... voor noord. Tel daarna C en D op en trek er E van af dan heb je de minuten voor oost en als laatste het toetje. Eerst B door 4 delen en C met 5 vermenigvuldigen en D met 3 verminigvuldigen en A met E vermenigvuldigen en daarna A plus uitkomst B/4 plus uitkomst 5*C plus uitkomst 3*D plus uitkomst A*E en dan heb je de coördinaten. En verder niets verraden hier want dat is niet leuk voor de maker. Wil je specifieker er op ingaan even via de PB.
IkbenMamma Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 (bewerkt) Ben gister in Nyland op jacht geweest naar de schat. Alleen nu moest ik een 'slot' som oplossen. Maar ik snap er vrij weinig van. Met deze som krijg je toch nooit genoeg coördinaten of ligt dat nou aan mij? Wie helpt? N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E' Tsjaa, dan zul je die nog even moeten laten liggen tot je wellicht wat meer ervaring heb. Ik cache nu sinds vorig jaar februari en moet zeggen dat er op de stapel onopgeloste puzzels ook een aantal liggen die er al bijna of ruim een jaar liggen, dat hoort er nu eenmaal bij ! Succes nogmaals met je geduldsfactor 26 september 2008 bewerkt door IkbenMamma
Team NUGGET Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 @rend is me net voor. Vermenigvuldigen en Delen gaan altijd eerst, daarna pas plus en min. Denk maar aan "Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord"
yvonneGPS Geplaatst 26 september 2008 Auteur Geplaatst 26 september 2008 Als het goed is heb je voor A, B, C, D, E getallen gevonden. Pak eerst C en deel die door 8 dan heb je de minuten voor noord. Tel vervolgens A, C en E op dan heb je de ....... voor noord. Tel daarna C en D op en trek er E van af dan heb je de minuten voor oost en als laatste het toetje. Eerst B door 4 delen en C met 5 vermenigvuldigen en D met 3 verminigvuldigen en A met E vermenigvuldigen en daarna A plus uitkomst B/4 plus uitkomst 5*C plus uitkomst 3*D plus uitkomst A*E en dan heb je de coördinaten. En verder niets verraden hier want dat is niet leuk voor de maker.Wil je specifieker er op ingaan even via de PB. ga meteen even rekenen. bedankt voor je snelle reactie. en nee; ik zal niks veraden
kroep loekies Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 Ben gister in Nyland op jacht geweest naar de schat. Alleen nu moest ik een 'slot' som oplossen. Maar ik snap er vrij weinig van. Met deze som krijg je toch nooit genoeg coördinaten of ligt dat nou aan mij? Wie helpt? N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E' Tsjaa, dan zul je die nog even moeten laten liggen tot je wellicht wat meer ervaring heb. Ik cache nu sinds vorig jaar februari en moet zeggen dat er op de stapel onopgeloste puzzels ook een aantal liggen die er al bijna of ruim een jaar liggen, dat hoort er nu eenmaal bij ! Succes nogmaals met je geduldsfactor ik vind het een beetje een rare reactie, je kan toch gewoon hulp vragen of is dat de bedoeling niet meer tegenwoordig?
yvonneGPS Geplaatst 26 september 2008 Auteur Geplaatst 26 september 2008 ik vind het een beetje een rare reactie, je kan toch gewoon hulp vragen of is dat de bedoeling niet meer tegenwoordig? vindt ik ook. dankjewel
barny Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 oeps mama wat doe je nu............ commetaar leveren mag toch niet (meer) maar wat betreft die sommetjes ik kan die kronkel in het hoofd maar niet snappen waarom cacheleggers zulke ondingen er in stoppen. hebben ze soms een hekel aan ons? willen ze niet dat we een leuke tijd hebben bij hun xache Barny On DSLALAN200 Ad N47 40.155 E009 27.957
De Roode Loper Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 Ben gister in Nyland op jacht geweest naar de schat. Alleen nu moest ik een 'slot' som oplossen. Maar ik snap er vrij weinig van. Met deze som krijg je toch nooit genoeg coördinaten of ligt dat nou aan mij? Wie helpt? N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E' Ik zou bij zo'n opdracht ook gebruik maken van haakjes, wordt wat duidelijker.
yvonneGPS Geplaatst 26 september 2008 Auteur Geplaatst 26 september 2008 ik ben eruit. deze kan gesloten worden
SunOne Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 Maar ik snap er vrij weinig van. N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E' Vreselijk wat een vervelende som, Ga je voor de aantallen gevonden caches of de beleving? Ik zou de cache maar laten liggen, Ik probeer er van te voren achter te komen of een cache vervelende toestanden heeft en doe alleen de leuke. Er zijn er genoeg, leuke.
yvonneGPS Geplaatst 26 september 2008 Auteur Geplaatst 26 september 2008 (bewerkt) Ik zou de cache maar laten liggen, Ik probeer er van te voren achter te komen of een cache vervelende toestanden heeft en doe alleen de leuke. Er zijn er genoeg, leuke. helaas zijn er in friesland niet zo gek veel. in de buurt van m'n woonplaats (bolsward) moet ik wel ff rijden voordat ik wat vind. En ik ga voor zowel de beleving als aantallen. Hoewel het wel weer jammer is als ik er veel heb gedaan want ze raken langzaam op hier in het hoge noorden. vandaar dat ik zelf ze ook maar ga droppen. 26 september 2008 bewerkt door yvonneGPS
De Oliva's Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 (bewerkt) Barny On DSLALAN200 Ad N47 40.155 E009 27.957 Off topic: Op vakantie Barny? 26 september 2008 bewerkt door De Oliva's
De Oliva's Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 (bewerkt) Maar ik snap er vrij weinig van. N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E' Vreselijk wat een vervelende som, Kan het aan mij liggen dat ik dat wel mee vind vallen? Dit soort sommetjes zie je veel vaker bij multi's. Niet zo'n probleem mee. 26 september 2008 bewerkt door De Oliva's
De Roode Loper Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 Maar ik snap er vrij weinig van. N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E' Vreselijk wat een vervelende som, Kan het aan mij liggen dat ik dat wel mee vind vallen? Dit soort sommetjes zie je veel vaker bij multi's. Niet zo'n probleem mee. Neem dan deze .
Aanbevolen berichten