Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoe kan je de sd microcard gebruiken? Ik krijg er geen bestanden op, wel via de computer maar dan leest Oregon het niet. Er moet een bestand zijn die het kan schrijven via de oregon naar de sd card.

Geplaatst

Hoe zet je de bestanden er op? Met Mapsource? Dat is namelijk de enige goede manier. Kan natuurlijk ook via de cardreader of via kopieren van een andere card maar de basis is altijd Mapsource.

Geplaatst

Vandaag zat Snoek392 bij mij in de auto, en vertelde mij dat de gegevens qua kaarten en caches bij hem op zijn gps werden geschreven ipv op zijn sd kaart

Nu heeft hij wel een foto op zijn sd kaart gezet, maar de oregon leest de foto niet.

Nu is zijn vraag moet hij nog wat instellen om het sd kaartje te zien via de oregon en kan deze ook als standaard opslag gebruikt worden door de oregon

Ook ik kon geen antwoord geven op die vraag, misschien weet iemand hoe dit gedaan kan worden via de oregon

Mlvdburg

Geplaatst

Van de Oregon weet ik niets..... maar:

Mijn 60Cx kan ik ook benaderen als een externe HD.

Op die manier kan ik meer zien en inlezen NAAR de PC als met Mapsource.

Via die weg zou je de data van de SD kunnen kopieeren en

weer via Mapsource weer (met extra's) terug kunnen zetten?

'Simple mind, simple thoughts'

Geplaatst
Mijn 60Cx kan ik ook benaderen als een externe HD.

Op die manier kan ik meer zien en inlezen NAAR de PC als met Mapsource.

Als je de OREGON of de COLORADO aansluit op de computer zie je via MAPSOURCE of verkenner 2 schijven van de OR/ CO. De ene is de Interne harde schijf van de CO/OR (in verkenner heet de schijf ook CO/OR). Daarnaast zie je een extra schijf station van de SD-kaart. Die schijf kan je apart benaderen via MAPSOURCE.

Kaarten kan je laden op de "harde schijf van de CO/OR en op de SD-kaart. Het is een kwestie van het juiste station kiezen.

:thumbup:

Geplaatst
Misschien kan de Oregon de 4 GB niet ondersteunen, mijn Tom Tom heeft dat ook.

De Oregon ondersteunt de 4GB ook. Het zou kunnen zijn dat de cardreader van de Oregon zelf defect is. Ik heb al eerder van zo'n gevalletje gehoord.

In dat geval even terug gaan naar de shop waar je hem gekocht hebt.

Geplaatst

Ik heb een 60CSX en heb een tijdje een probleem gehad dat de kaartbestanden op de SD Microcard verminkt raakten waardoor de GPS de kaarten niet goed meer kon tonen. Op een gegeven moment kon ik überhaupt geen kaarten meer op de SD kaart zetten via Mapsource.

Ik heb toen de SD kaart in een kaartlezer gezet en deze onder Windows XP geformatteerd. Hierna opnieuw via Mapsource de kaarten erop gezet, en sinds die tijd gaat het goed.

Ik ben er toen ook achter gekomen, dat, als je een copie maakt naar je harde schijf van de bestanden van je SD kaart, je hierna Mapsource niet meer nodig hebt om deze specifieke kaartselectie terug te zetten.

Dat heb ik getest door een copie van alle bestanden van de SD kaart via de kaartlezer naar de harde schijf te maken, de SD kaart vervolgens te formatteren via diezelfde kaartlezer, en dan vervolgens de copie van de harde schijf weer terug op de SD kaart te zetten via de kaartlezer en Windows verkenner. Werkt perfect, zo kan je mooi op een makkelijke manier een backup maken van je SD kaart.

Ik denk dat de voorgeïnstalleerde SD kaarten ook op een dergelijke manier werken.

Grote Griezel

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...