Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een gps van het merk

Magellan eXplorist 210

Nu gaat het rubberen dopje van de joystick kapot. Wie weet waar ik zo.n rubberen dopje kan kopen. Heb de vraag ook al gesteld bij

www.hollandnautic.nl Maar dan moet ik hem brengen voor reparatie. Volgens mij is het alleen maar een dopje verwisselen. :blush: En dat kan ik zelf wel.

Ik ben al een poosje bezig maar tot opheden niet gelukt. En Ik weet dat Team Henaatje het zelfde probleem heeft. Bij hem is het ook nog niet gelukt. Wie weet raad

Groet Team Mineraal

Geplaatst

Wij hebben ook een Explorist 210, waarvan het rubber van het inzoom-knopje stuk ging binnen de garantie periode.

(Zie topic "knopjes Magellan stuk" of zoiets.) Ook wij moesten de GPSr opsturen naar Holland Nautic, en daar zou het ongeveer een week duren als ze het zelf konden. De GPSr is doorgestuurd naar de fabriek en twee maanden later hebben we een hele nieuwe gekregen. Het was wel afzien zonder GPSr, maar we hebben het overleefd.

In ieder geval succes. Mijn (telefonische) ervaring met Holland Nautic is in ieder geval prima!

Geplaatst
Ik heb een gps van het merk

Magellan eXplorist 210

Nu gaat het rubberen dopje van de joystick kapot. Wie weet waar ik zo.n rubberen dopje kan kopen. Heb de vraag ook al gesteld bij

www.hollandnautic.nl Maar dan moet ik hem brengen voor reparatie. Volgens mij is het alleen maar een dopje verwisselen. :blink: En dat kan ik zelf wel.

Ik ben al een poosje bezig maar tot opheden niet gelukt. En Ik weet dat Team Henaatje het zelfde probleem heeft. Bij hem is het ook nog niet gelukt. Wie weet raad

Groet Team Mineraal

Gewoon even bellen en vragen of je zo'n dopje kan bestellen... Lijkt me toch niet zo moeilijk voor die gasten? Hup in een envelope en 2 dagen later.. :blush: met je gps :-) Bellen is sneller denk ik... e-mail wordt door tig mensen bekeken en dan weet je nog niets :-)

• 2 weeks later...
Geplaatst

Een verzoek aan: Hollandnautic,Futurumchop en Thalesnavigation voor een vervangend toetsenbord matje voor de eXplorist gedaan.

Ze willen wel repareren, maar leveren geen onderdelen. Het zelf vervangen is goed te doen!

Weet iemand eventueel een andere leverancier?

Marieholm

• 2 weeks later...
Geplaatst
Een verzoek aan: Hollandnautic,Futurumchop en Thalesnavigation voor een vervangend toetsenbord matje voor de eXplorist gedaan.

Ze willen wel repareren, maar leveren geen onderdelen. Het zelf vervangen is goed te doen!

Weet iemand eventueel een andere leverancier?

Marieholm

Heb het ook al geprobeerd bij diverse leveranciers, maar krijg de melding dat alleen gerepareerd wordt en er geen onderdelen door de fabrikant worden opgestuurd. Had zelf een Explorist 100 en 600. Bij de 600 was het rubbertje kapot. Heb daarom maar het goede rubberen toetsmatje (want daar gaat het om) verplaatst van de 100 naar de 600. Was een fluitje van een cent ;)

Heb inmiddels de 600 verkocht en zit dus nog met een kapotte 100. Dus als iemand nog zo'n matje heeft :)

Geplaatst

Nee, er is niet aan te komen. Dat hebben al meer mensen geprobeerd.

In plaats van enkele matjes naar Nederland te sturen vindt Magellan het logischer om gps-en de hele wereld over te sturen om het rubbermatje te vervangen. Dat lijkt mij toch neit echt kosteneffectief en ook niet milieuvriendelijk.

Bericht aangepast door moderator.

Geplaatst (bewerkt)

Een scheurtje in het rubber van het joystickje gelijmd met Pattex secondelijm uni-rapide plastics (speciaal voor moeilijke kunststoffen) dit is een primer en lijmsysteem.

De eXplorist na de reparatie van het keypad volgens de gebruiksaanwijzing Pattex, nu enkele weken succesvol weer in gebruik.

bewerkt door marieholm
Geplaatst

Mijn explorist 210 ligt nu bij Holland Nautic voor reparatie aan het inzoom knopje.

Ze vertelde mij dat ze van de fabrikant (bijna) geen onderdelen kregen en bijna alles moeten opsturen.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik heb terugkrijg.

Geplaatst

Je bent hem ca. 6 weken kwijt als er geen gekke dingen gebeuren. Toen mijn eXplorist hiervoor in de reparatie ging hebben ze hem kwijtgemaakt. Het duurde een hele tijd voor men dat durfde toe te geven en ik een "nieuwe" kreeg.

Sterkte

• 1 month later...
Geplaatst

Hoera,

Vandaag kwam de postbode met een pakje van Holland Nautic en wat zat er in?

Een splinternieuwe Triton 500!!!!http://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/dribble.gif

Helemaal gratis en voor niets!http://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/thumbup.gif

En dat terwijl mijn explorist 210 helemaal geen garantie meer had.http://forum.geocaching.nl/style_emoticons/default/blink.gif

Hulde voor Magellan en Holland Nautic.

Gravesteyn

(die nu aan het uitzoeken is hoe de triton werkt)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...