Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Voor mij (en mijn teamgenoot, arme studenten) is deze cache gewoon veel te duur om hem te gaan zoeken, we zijn dan ook geen lid geworden.

Meningen genoeg, maar om 'weer' eens gebruik te maken van het arme studenten-fabel, gaat me weer te ver. Ik heb ook geen rijke ouders en heb naast mijn studie vooral veel gewerkt en nul of nihil in de kroeg hangen. Heb er nu ook even geen geld voor (over). Is dus in beide gevallen maar een kwestie van prioriteiten, niet?! :eek:

??????? Wat bedoel je met: 'Weer' eens gevruik te maken van het arme studentenfabeltje? Ten eerste is het in mijn geval geen fabel en ten tweede heb ik het nog niet eerder gebruikt hier volgens mij. :beerchug:

??????? :dribble: En wat bedoel je met: Ik heb ook geen rijke ouders? Misschien heb ik die wel, maar die sponsoren in ieder geval niet mijn geocachehobby

Geplaatst
??????? Wat bedoel je met: 'Weer' eens gevruik te maken van het arme studentenfabeltje? Ten eerste is het in mijn geval geen fabel en ten tweede heb ik het nog niet eerder gebruikt hier volgens mij.  :beerchug:

???????  :dribble:  En wat bedoel je met: Ik heb ook geen rijke ouders? Misschien heb ik die wel, maar die sponsoren in ieder geval niet mijn geocachehobby

Je hebt gelijk. Misschien een beetje ongenuanceerd, maar ik hoor dat 'arme student' al zoveel jaren gebruiken... Niet door jou, maar wanneer je het al jaren en regelmatig hoort, kun je taalkundig gezien toch alsnog gebruik maken van 'weer'?!

Wat dat betreft heb je ook gelijk. Er zijn ook nog verstandige ouders!! :eek:

Maar goed... Einde 'discussie', wat mij betreft... Drinken we er één op?! (niet te duur graag! :D )

Geplaatst

Mijn uitgangspunt bij het maken van een cache voor members only, (na 4 caches die voor iedereen waren), was dat ik het leuk vond een cache te maken voor mensen die net iets meer (kunnen) doen voor deze hobby. Hiermee bedoel ik niet alleen degene die 30 euro betalen, maar ook de andere cachemakers, de organisatoren van events of bbq etc. Ik heb er niet over nagedacht of deze groep wel hier op zit te wachten. De mogelijkheid was gewoon daar. Toch had ik toen al mijn twijfels en na contact te hebben gehad met een andere cacher, besloot ik er een topic van te maken. Hier kwamen argumenten naar voren, waar ik nog niet over had nagedacht. Deze wogen zwaarder dan mijn plezier, dus nu is de cache voor iedereen.

Toch wil ik op een aantal meningen reageren:

Waarom mag pas iemand jouw cache vinden als hij eerst 30 euro overmaakt aan Groundspeak
Ik denk dat de maker het recht heeft om te bepalen wie zijn cache mogen vinden, wat zijn redenen hier ook voor zijn.

Geocachen moet ten alletijde voor iedereen zijn

Op zich met je eens, maar ik zie hier ook een gevaar in. Hoe meer mensen, hoe groter de kans op vernielingen. Niet alleen van de cache, maar ook van de natuur. Als men de cache niet vind, dan wordt de boel even flink omgespit, ik ben al cachepagina's op de grond tegengekomen, limonadeblikjes, snoeppapier enz. Gelukkig is dit eerder uitzondering dan regel, maar ja, ik heb er pas 40 gevonden. Als je deze vervuiling kan tegenhouden met members only, maak ik members only. Maar dat is dus niet zo.

De enige reden die ik kan bedenken, is dat het zo zou kunnen zijn dat je (bv. op verzoek van de beheerder) in een bepaald kwetsbaar gebied het aantal (be)zoekers zou willen beperken

In de USA kan de situatie zich voordoen dat terreinbeheerders een cache willen toestaan maar niet willen dat iedereen erop afkomt. Een clubje met leden, echte namen en adressen voor wettelijke aansprakelijkheid enz. is dan een manier om zaken toch voor elkaar te krijgen.

Dit zijn voor mij goede redenen voor members only.

Daar is het idee: 'een exclusief clubje, je moet ervoor betalen; --> hoe kom ik erbij!!!? Ben ik rijk genoeg

Voor mij de reden om het niet te doen.

Door deze members-only te maken, wil hij een bepaalde kwaliteit uitstralen.

Nee dat is niet de bedoeling. Ikzelf bepaal de kwaliteit van de caches aan de hand van de logs die gedaan worden op de cache pagina. Dat kan soms fout gaan, als de eigenaar de negatieve logs verwijderd. Mij gaat het om de moeite die iemand doet om anderen te vermaken en dat kan je redelijk halen uit de logs.

een heel verhaal, naar mijn gevoel, tijd voor :dribble: of :beerchug:

Andemo

Geplaatst

Ja er zijn altijd voors en tegens. Dat een members only garant zou staan voor een keurmerk is mijn sinziens niet zo. En wie geeft er nu wat om de inhoud van een cache? Voor mij is het logboekje het belangrijkst, dus dat je de cache gevonden hebt. Wij hebben zelf geen inwonende kinderen meer maar proberen wel atijd een goodie te plaatsen dat kinderen leuk vinden. Ik vind de inhoud meer voor kinderen. Die moeten wel vaak verplicht mee met het cachen en dan is het leuk dat ze goodies mogen uitzoeken.

Punt 1 voor ons is de cache vinden. Wij stoppen ook zeker iets van meerwaarde erin dan dat we eruit halen.

Ik erger me als ik logs lees waain ik lees Eruit: dit en dit en dit en dat, en erin: nog geen fractie van wat eruit gegaan is.

En natuurlijk erger in me ook aan een half rolletje drop of een verpakte koekje dat je in de cafe gratis bij de koffie krijgt.

Ga naar Bart Smit, Blokker en Zeeman en koop in totaal voor 100 of 200 euro en je kunt een seizoen lang de caches rijkelijk vullen.

We gaan om de paar weken naar onze eigen caches en halen de eventuele troep eruit en stoppen er weer een paar van onze goedlopende goodies erin.

Weet je wat echt goed loopt? Dat zijn die papieren vliegtuigjes van 79 cent en die bellenblaassetjes van een euro of een strandbal van 1,25. Stop die maar in caches en je leest bij een volgende log dat ze eruit gehaald zijn.

Wat het ook altijd goed deed waren de kralenkettingen gemaakt door de KralenFee. Maar ja, daar waren kettingen bij die aan materiaal al richting 10 euro gingen. Dus nu de berg home made kettingen op zijn en er eigenlijk geen tijd meer is om nieuwe te maken, komen ze nu uit winkels....

En nogmaals, Members only staat niet garant voor kwaliteit. En zo elite is het ook weer niet. Ik denk dat al snel de helft van de geregistreerde cachers wel member zijn.

GRTZ

Kruimeldief (Chartermember van Groudspeak wat weer een level hoger ligt dan Premium member, who cares? Moet ook ieder jaar weer 30 dollar neertellen)

Geplaatst
Wij stoppen ook zeker iets van meerwaarde erin dan dat we eruit halen.

Dit is inderdaad een nobel streven. Maar goed, je kijkt dan (misschien) naar een financiële waarde. Wij hebben o.a. een gelukspoppetje uit Borobudur uit een cache gehaald en dat is ook heel leuk. Zelf stoppen wij er nogal vaak zelfgevonden fossielen en mineralen in en die worden er ook als eerste uit gehaald.

Kortom, het gaat om het idee, de gedachte erachter, en niet om het geld. En dat daar gaat het om.

En dat heeft Kruimeldief, en vele anderen, goed in de gaten. Geocaching is een snel groeiende sport en dat resulteerd soms in wat mindere cache-inhoud. Maar het kaf zal zich op een gegeven ogenblik van het koren scheiden.

Geplaatst

Precies BTW. Het gaat ook niet om geld. Als ik geld betaal voor Goodies dan is het om iets leuks voor kinderen in een cache te hebben. Die hebben dan ook echt een schat gevonden.

Trouwens die fossielen en mineralen wil ik er ook wel uithalen hoor. :dribble:

Weet je, onze eerste cache die we vonden was Twins van Teco en Marjo en zij hebben zo'n klein paardje. Zo nu en dan moet het dier nieuwe hoefijzers hebben en dan plaatsen Teco en marjo de oude weer in een cache. leuk geverfd. Ik heb die hoefijzer hier mooi in huis staan en ik ben niet bijgelovig maar toch vind ik het mooi. Waarde? 0,0

GRTZ

Kruimeldief :beerchug: (Die als het droog blijft dit weekend weer wat bellenblaasspul, vliegtuigjes, knikkerzakken enz in de buurt van Deventer gaat droppen)

Geplaatst
Wij stoppen ook zeker iets van meerwaarde erin dan dat we eruit halen.

Tja wij zelf halen weinig uit de cache overigens snappen we jullie ergenis wel.

Ik heb wel altijd goodies bij boven de euro mocht ik iets tegen komen, en kom ik niks tegen verdwijnt er toch een goodie in.

In begin van onze cache history hadden wij van die zwitserse zakmesjes bij. Die waren ook meteen weg, vooral door jongetjes van 8/15.

Daarna waren het de stickers, die waren ook meteen weg.

Ook ik heb me wel eens geergerd als ik las niks erin 2 stickers eruit.

Nu vind ik het leuk...overal duiken die stickers of de helft ervan op.

Wie onze cache's hebben gedaan weet dat het voor klein en groot altijd wat leuks te vinden is. En och als er zooi voor terug komt gaat het onze kliko in :ph34r:

En vervolgens haal ik wat goodies bij.

Ik geef geld uit aan benzine enz om andermans caches te vinden, dus waarom niet aan goodies voor eigen cache en andere cache's.

Om nog even op financiële waarde terug tekomen... orgineel daar gaat het om, toch ?

groetjes MegaHeks

Geplaatst

Ja Mega, maar de benzine die ik verknal wordt wel weer vergoed door de meestal leuke tijd/dag die ik heb aan het vinden van de cache.

Je leest in onze logs ook vaak genoeg dat we iets erin doen en eruit: Nix.

Ik vind soms de cache op zich al een leuke goodie waard. Dat er dan als goodies op dat moment alleen maar snoepjespapiertjes en een uitgekauwde kauwgum te vinden is in de cache, kan de plaatster ook niets aan doen. We halen dat rotzooi er meestal uit en melden het in onze logs niet eens.

Soms kom je ook wel wat echt bruikbaars tegen hoor :ph34r: Nog niet zo lang geleden liep ik in de warmte te zeulen met alle shit dat ik denk nodig te hebben tijdens het cachen en was iets te warm gekleed en ik zweette als een otter. Ik dacht al ff dat ik mezelf ging ruiken en dat vind ik niet prettig. Als ik dan in een cache een ongebruikte deodorantroller tegen kom ben ik ook erg dankbaar en blij als een kind ;) En zo'n goodie wordt in dank aanvaard en en ook dankbaar gebruik van gemaakt.

GRTZ

Kruimeltje

Geplaatst
Ja Mega, maar de benzine die ik verknal wordt wel weer vergoed door de meestal leuke tijd/dag die ik heb aan het vinden van de cache.

Je leest in onze logs ook vaak genoeg dat we iets erin doen en eruit: Nix.

De wandeling en orgineel daar gaat het mij om, en leuke droog doosje op het einde telt ook mee.

Wat boeit mij die benzine en die snoeppapiertjes, whatever ik vind het nog steeds een leuke hobby en ik schijn ineens lees ik in me mailbox oude garde te zijn :ph34r:

Overigens back to basic.....mebers only cache's vind ik zwaar fout (hacken ?)

Geplaatst
... Chartermember van Groudspeak wat weer een level hoger ligt dan Premium member ...

OK, en nu zijn wij weer nieuwsgierig. Wat is nu weer een Chartermember? Hoe wordt je het en wat houdt het in? :ph34r:

Tot cache,

Team Wij Drie ;)

Geplaatst

Interessante discussie, inhoud van de cache, je merkt duidelijk de "liefde" voor de hobby bij deze mensen, maar de topic ging over je mening waarom wel/niet members only.

Waarom vind jij het zwaar fout of is de reden al door voorgaande gegeven?

Geplaatst

Door iets members only te maken wil je je onderscheiden van de rest. Dat is iets mens-eigen, je willen onderscheiden van de rest. Toen "vroeger" nog maar een handje vol mensen ging geocachen, kon je je daarin onderscheiden. Nu overspoelt de wereld (en NL) met geocaches en geocachers, dus moeten we ons weer onderscheiden van "de rest".

Je zou kunnen gaan flash-mobben, het Kanaal overzwemmen, zandsurfen etc. Maar je kan ook member-only caches maken. Ik geloof dat ik wel voor ben.... ALS ik me wil onderscheiden :ph34r:

Gaat de discussie nog wel over het goeie?

Geplaatst

Dit vind ik nu zwaar fout. :ph34r: Wat een mentaliteit. Als je het niet eens bent met MOC waarom zou je hem dan wel willen hacken?

Als je het leuk vind om een MOC te maken moet je het gewoon doen. Degene die het niets vinden, laten hem links liggen en degene die het leuk vinden, gaan hem hunten. En als je er genoeg van hebt, haal je het vinkje bij de MOC weg.

Ik heb vorig jaar geleerd en onlangs bij de "First Lady" gezien dat je een MOC niet in het forum moet aankondigen. Gewoon doen en niet extra gaan aankondigen dat veroorzaakt alleen maar een hoop herrie.

Geplaatst
OK, en nu zijn wij weer nieuwsgierig. Wat is nu weer een Chartermember? Hoe wordt je het en wat houdt het in?

Ik ontdekte onlangs dat ik ook Charter Member was en heb maar eens aan Groundspeak gevraagd wat dat betekent.

Een Charter Member is een Premium Member van het eerste uur. Geen hoger level of extra privileges, alleen een andere naam.

Geplaatst
... Chartermember van Groudspeak wat weer een level hoger ligt dan Premium member ...

OK, en nu zijn wij weer nieuwsgierig. Wat is nu weer een Chartermember? Hoe wordt je het en wat houdt het in?

Ok, gaan we nog ff off topic verder ;)

Als de administratie bij Groundspeak goed is, dan wordt je geen Charter meer. Een Charter menber heeft dezelfde rechten en plichten als een Premium member. Het verschil? Typisch Amerikaans. Een Charter member is iemand die lid is vanaf het begin, een soort ere titel. Goh die vent betaalt al langer dan ik.....

Ik geloof dat een charter nooit meer hoeft te betalen dan 30 dollar per jaar. Als er dus ooit en prijsverhoging is dan betaal jij als premium straks meer dan ik ;)

In Amerika is men nogal geil op deze titel. Ik was er het eerste bij geldt voor hen nog sterker dan hier. Velen in Amerika raken hun Charter kwijt omdat ze weer eens een ander credit card aanbieden bij PayPal en dan wordt bij een volgende betaling met de nieuwe creditcard dus nieuwe gegevens doorgegeven en dan ziet men bij Groundspeak jou als een nieuw lid. Auw dat doet pijn...

Ze hebben er al een hele procedure opgezet om je charter te kunnen behouden. Dat is eerst je nieuwe creditcard aanmelden bij PayPal en deze registreren voor alle transacties en daarna pas de oude terugtrekken. Als je dat niet doet verval je van een superieure charter lid naar een simpele, carambalige en nietszeggende premium lid. ;)

GEwoon kolder dus. Alhoewel ik mezelf er nu op betrap dat ook ik het wel aardig vind. Was ik niet een van de gasten op dit forum die verleden jaar ook ineens verdwenen was door een fout van het software? Ik kreeg een nieuwe lidmaatschapdatum en mijn postings begonnen weer opnieuw te tellen. Toen heb ik ook BTW aangespoord om te zorgen dat ik mijn paar 100 postings van toen terug te geven.

Dus ook ik ben er wel gevoelig voor en dan ik weet dar er met mij meer over hetzelfde hadden.

Daarom worden er toch ook titeltjes vergeven onder je avatar? Ik sta er nu op als maniakale gebruiker of zoiets. Klinkt nu niet echt positief :ph34r:

Schreef ik eerst nog dat het typisch Amerikaans is en nu beschuldig ik mezelf van zulke praktijken. En ik nergens meer een hekel aan dat typische Amerikaanse. Buh, engerds zijn het.

GRTZ

Kruimeldief

The dutch dream: Huisje, boompje, beestje!

Probeer dat maar eens aan een Amerikaan uit te leggen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...