Spring naar bijdragen

Gevonden cache


Ouders

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben net een weekje bezig en heb enkele caches gevonden en gelogd. Men vertelde mij dat deze cache dan van de map verdwijnt, maar bij mij gaat dat niet. Doe ik iets fout ?

 

Ik heb de oplossing. Althans: bij mij is het gelukt. Ik had na 13 keer loggen vier caches op de kaart "niet gevonden" staan. Ik heb de logs een voor een verwijderd (eerst de begeleidende tekst gekopieerd) en weer opnieuw gelogd. Na enkele minuten waren alle 13 ballonnetjes te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip 1: als er op geocaching.nl iets niet klopt, moet je niet op geocaching.com gaan prutsen met logs verwijderen, terugplaatse, verwijderen, terugplaatsen etc. Al is het maar voor de eigenaren die gek worden van al die mailtjes. Als het bij geocaching.nl niet doorgekomen is, moet het bij geocaching.nl alsnog wel doorkomen. En zoals al een keer of tig vermeld is: voor Nederland gaat dat op allerlei manieren, en afhankelijk van welke manier gaat werken is het "binnen 5 minuten", "binnen een dag" of "binnen een paar weken". Maar die logjes komen 99,99% van de keren heus wel binnen. Maar een beetje geduld, svp. Soms is geocaching.com te druk en kunnen we ze niet meteen de eerste keer binnen halen. Soms is geocaching.nl te druk en kunnen we ze niet in een keer binnen halen. Maar ze komen echt binnen.

 

Hoe meer je gaat zitten goochelen op geocaching.com om te proberen dat 'te repareren', hoe groter de kans zal worden dat er meer logs verdwijnen.

 

Sorry, ik meende iets goeds te doen, maar bedankt voor de tip! Kun je evenwel even uitleggen hoe het systeem werkt? De negen keer dat ik met succes logde, was dat meteen te zien aan mijn lijst met gelogde caches en, waar het hier om gaat, aan het verdwenen ballonnetje bij de niet gevonden caches. Ik ging er dus vanuit dat er een pc is, die het werk doet. Dat kan toch niet anders? Gaat het fout - de ballon blijft staan - wie moet dat dan corrigeren??? Is dat de eigenaar van de cache, die steeds (wist ik niet) een e-mail krijgt? Hopelijk heb je even tijd om uit te leggen. Mijn dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@xaa

Zo er al een vertraging is kan je dus ook geen Geo Do'r uitkeren. Bestaat er een mogelijkheid om die in een soort van wachtkamer te plaatsen. Vaak is het zo dat als je je log maakt en je een GEO wil toekennen je dat gelijk wil doen om het niet te vergeten. Dat kan natuurlijk pas als je log bekend ik. Gaat het vinden van die log langer dan een dag duren is de kans natuurlijk erg groot dat het vergeet.

Wellicht dat je er wat mee kan of je er wat mee wil is natuurlijk een heel ander punt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@xaa

Zo er al een vertraging is kan je dus ook geen Geo Do'r uitkeren. Bestaat er een mogelijkheid om die in een soort van wachtkamer te plaatsen. Vaak is het zo dat als je je log maakt en je een GEO wil toekennen je dat gelijk wil doen om het niet te vergeten. Dat kan natuurlijk pas als je log bekend ik. Gaat het vinden van die log langer dan een dag duren is de kans natuurlijk erg groot dat het vergeet.

Wellicht dat je er wat mee kan of je er wat mee wil is natuurlijk een heel ander punt. :thumbup:

 

Correct me when I am wrong.

 

 

Dit snap ik niet, een geodoor is toch bedoelt voor een cache die je op een of andere manier heb aangegrepen in de positieve zin.

En dat vergeet je met een dag?

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gok dat er niet gedoeld wordt op het vergeten van de cache maar op het vergeten van het geven van een geo d'or (maar ik geef toe dat het ook mijn eerste gedachte was).

 

Wellicht een idee om een eigen bookmark lijst te maken voor geo d'ors, kan je het nooit vergeten :-)

 

Excuses als ik me niet helder genoeg uitdrukte. :clap:

Inderdaad doelde ik het vergeten van het uitdelen van een Geo. Het idee van een bookmarklijst is inderdaad een goed idee. En inderdaad een hele leuke/goede cache blijft gelukkig heel lang in je geheugen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...