Spring naar bijdragen

Kaartmateriaal Noorwegen


partner

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Emap GPS. Helaas echter zonder basiskaart van Europa :D . Hier in Nederland (en een groot gedeelte van Europa is dit geen probleem daar ik de European City Navigator bezit en de Emap eigenlijk alleen gebruik voor Geocaching en op de fiets. Kleine gebieden dus, die (gedetailleerd) voorkomen in de City Navigator. ;) Voor de rest gebruik ik een Streetpilot III.

Volgend voorjaar heb ik gepland om naar Noorwegen (omgeving Stavanger) te gaan. Natuurlijk wil ik daar ook gaan zoeken. Helaas biedt de mapsource City Navigator geen kaartmateriaal van Noorwegen en zou ik het met de basiskaart moeten doen (als ik die had :P )

Ik heb inmiddels de informatie dat er wel gedetailleerd kaartmateriaal van Noorwegen beschikbaar is, maar dat dit ook zeeeeeer veel geld kost. Aangezien ik het maar eenmalig gebruik is mijn vraag of iemand toevallig nog wat heeft liggen dat gebruikt kan worden met de Emap en/of Streetpilot. :lol1:

Ik zoek materiaal van zuid-west Noorwegen, het gebied omgeving Stavanger-Bergen.

Erik S (guess.who@yea-yea.net)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn hele mooie maps van Noorwegen te koop voor Garmin. Ik heb zelf een cd van Heel Noorwegen met hoogte lijnen.en er zijn kaarten waarvan Noorwegen uit 17 cd,s bestaat.zelf heb ik Jotunheimen en Hardangervidda. daez 2 laatste maps zijn 1:50 000 en hebben meer info.

Alleen je zult ze moeten kopen in Noorwegen.zoals in kaartwinkel in Oslo.De man verkoopt niet alleen kaarten maar ook GPS.ook is de man zelf een verwoed geocacher. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt wat je zegt. Ik heb daar reeds geinformeerd en de prijzen liggen per kaartdeel op ongeveer 150 euro. :lol1: Dwz de kaartdelen schaal 1:50.000. Ik zou ongeveer 6 kaarten moeten hebben voor het gebied dat ik wil bezoeken. Kost me dus bijna 1000 euro. Dit vind ik een beetje veel voor een trip van ongeveer 14 dagen. Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die eventueel kaarten met mij wil delen (tegen een geringere vergoeding)

 

De CD van heel Noorwegen waarover jij spreekt ken ik niet.

Weet iemand soms ook wat die kost en of deze bruikbaar is voor de Emap??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mapsource kaarten zijn nog steeds te vinden op OEPS!!!!.

Geheel Noorwegen is in 20 cd'jes verdeeld.

Deze 20 zitten ingepakt in een rar bestand van ca 545 Mb, te vinden op OEPS!!!! middels keyword "Norway"

Mapsource kaarten kun je in je GPS zetten.

 

Kan het niet veel duidelijker uitleggen,

 

Danny :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cd waar heel Noorwegen op staat, kun je aardig mee vooruit.

als je die serie van 20 cd,s loop je op stafkaart.en de hoogtelijnen zijn om de 20 mtr.elk huis staat er op.

de cd voor heel Noorwegen koste mij +- 1200 Nkr.en komt van de zelfde uitgeverij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze even bekeken :no: Maar snappen doe ik het even niet. Is dit een origineel Garmin produkt, of is er een Noorse uitgever die dit uitgeeft. En is dit dan ook de reden dat Garmin zelf Noorwegen niet in de europa CD's opneemt :eek:

 

Maar goed: De topo 1:250.000 (jaar 2001 ?) bestaat uit 235 delen, totaal 43.3 MB. Daarnaast zijn er 20 groepen (elk apart verkocht ?) van de 1:50.000 versie die ca. 600 MB bij elkaar zijn. Ik heb trouwens de indruk dat ze niet routable zijn en ook geen POI of straatnamen bevatten. Er staan hééél veel puntjes op die allemaal 'manmade' heten en de picotogrammen (zoals bus of ziekenhuis) zijn allemaal 'unknown'. De wegen heten allemaal 'road' op een enkele aanduiding als bijv. N20 na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover mijn info strekt is dit inderdaad een partikulier bedrijf dat verder gene connecties met Garmin heeft. Vandaar dat de prijs per kaartdeel zo hoog kan zijn.

Mogelijk dat dit ook Garmin verhinderd zijn kaartmateriaal aan te passen.

Maar goed, de eerder gegeven oplossing werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...