reej Geplaatst 12 augustus 2008 Geplaatst 12 augustus 2008 (bewerkt) Garmin Oregon 300 touchscreen Garmin Oregon 300 is waterproof 12 augustus 2008 bewerkt door reej
Oppie_GPS Geplaatst 16 augustus 2008 Geplaatst 16 augustus 2008 Aan de gebruikers van de Oregon: ik heb enkele vraagjes nog. Ben zelf in een winkel wat gaan 'spelen' met een Oregon en zo op eerste zicht blijf ik met enkele vragen zitten mbt geocachen met dit toestel: - hoe kan je snel van je kaartweergave een WP aanpassen en er naartoe navigeren? Bij de CSx druk ik tweemaal op find om het laatste WP te nemen, de coördinaten aan te passen in één scherm en in datzelfde scherm onmiddellijk "ga naar" de kiezen. Op de Oregon leek me dat omslachtig: eerst WP-manager, daar een Wp kiezen, dan "locatie aanpassen" (of zoiets), daar de coördinaten aanpassen (zie ook volgende vraag), opslaan die handel. Scherm verlaten en vervolgens scherm "ga naar " oproepen, daar WP's kiezen, het WP selecteren en dan weer "ga naar"... Lijkt me serieus omslachtig en heel wat geklik op dat scherm als je een Multicache aan het doen bent... Heeft er iemand ervaringen mbt het lopen van multi's en het dus moeten ingeven van gevonden Coördinaten? - Tweede vraagje is mbt wijzigen van coördinaten: handig via dat touchscreen, maar één ding vond ik zeer vervelend: je kreeg eerst soort pijltjes waarmee je vooruit en achteruit in je coördinaten de cursor kon verplaatsen. Dan 'vinkje' om bij cijfertoetsenbord te geraken en boel aan te passen, MAAR als je dan je N had aangepast en vervolgens aan je E-coördinaat wou beginnen, vond ik het zeer vervelend werken: het N en het E coördinaat staan vlak achter elkaar en als je met je cijfertoetsenbord bent aan het ingeven, dan moet je eerst dat aanpassen naar letters, je E terug intypen en dan de rest van je cijfers van je E-coördinaat intypen... Zoals met de CSx kan je niet tegelijk én je cursor verplaatsen én de cijfers aanpassen had ik indruk: het was ofwel cursor juist zetten, dan numeriek clavier oproepen, boel wijzigen en dan ofwel opslaan, brol terug oproepen, met cursor nu tot aan E-coördinaat gaan, dan weer numeriek toetsenbordje oproepen en wijzigen OFWEL dus de E opnieuw intypen... Zie ik hier iets over het hoofd en kan het eenvoudiger, of kan je vb ergens instellen dat hij die E moet "blokkeren", net zoals hij dat doet met de ° en de . in de coördinaten? - Derde vraagje: kan je bij markeren van WP (door op kaartweergave het scherm simpelweg aan te raken), niet onmiddellijk het coördinaat aanpassen? Of kan je een bestaand WP op de kaart aanduiden en dat dan onmiddellijk aanpassen? Ik kreeg enkel netjes de naam te zien en het coördinaat, maar kon het niet wijzigen daar, enkel door naar WP-manager te gaan? Kortom, alle ervaringen omtrent veelvuldig wijzigen van WP's en ernaar toe navigeren is welkom, gezien ik meestal Multi's loop. mvg, Erik
Team Moskie Geplaatst 17 augustus 2008 Geplaatst 17 augustus 2008 jawel, via de weg van vakantie toch even langs Notter en daar de Oregon 300 gekocht, vlak voor ons ging er ook 1 over de toonbank en ook dat waren geocachers. kortom, ze gaan toch als warme broodjes, al is de voorraad niet zo groot! En nu....spelen maar! we gaan van een etrex summit zonder kaarten naar de oregon 300, dus van prehistorie naar de toekomst! joepie.
cavaliertjes Geplaatst 17 augustus 2008 Geplaatst 17 augustus 2008 ik heb er net een gekocht bij waypoint, 1e keer gebruikt, is wel wennen van een 60 gsx naar deze. zoveel mogelijkheden etc. veel gebruiken geeft hopelijk het beste resultaat. eerst de knoppen verschuiven zodat je de meest gebruikte op het 1e scherm hebt etc. ook de waypoint toetsen moet bij ij in 2x 1x N en 1x E, misschien vind ik nog een sneller manier. tot nu toe tevreden, zoek alleen een scherm beveiliging, zo'n plastiekje erop.......
mlvdburg Geplaatst 17 augustus 2008 Geplaatst 17 augustus 2008 Met de gps60cx kan je een gemidelde bepalen door bijvoorbeeld 40 metingen uit te laten voeren. Hoorde dat dit niet in de colerado zit. Is dit wel opgenomen in de Oregon ? Ook gevaren zonne zou bij de colerado eruit zijn, zit deze erin bij de oregon ? Verder wat moeten de verschillen zijn tussen de Oregon 300 en 400 ?
cavaliertjes Geplaatst 17 augustus 2008 Geplaatst 17 augustus 2008 ik begrijp dat het verschil tussen de 300 en de 400 de standaard kaart is, de 400 krijgt een topo kaart van Europa. winkel geeft aan 1 op 100.000 dus niet echt bruikbaar, daarom de 300 gekozen, eigen topo erop en beter. is denk ik ook 100 euro prijsverschil en de 400 is nog niet leverbaar in Europa.
Gast josephine Geplaatst 18 augustus 2008 Geplaatst 18 augustus 2008 Ik ben sinds 4 weken de trotse bezitter van de 400t. Erg fijn ding, makkelijk te gebruiken. Ik moet er nog wel even de NLse topo er op laden, maar daarvoor eerst nieuwe computer kopen, want die hebben ze tijdens mijn vakantie gejat
Thistle Geplaatst 18 augustus 2008 Geplaatst 18 augustus 2008 Het valt me overal op dat de Oregon gemiddeld 50 euries minder kost dan de Colorado, terwijl je zou verwachten dat ie iets duurder zou zijn. Zo werkt het toch ?
Vasc0 Geplaatst 18 augustus 2008 Geplaatst 18 augustus 2008 Ook hier is vandaag de OREGON aaangekomen! Geweldig!
RMBS Geplaatst 20 augustus 2008 Geplaatst 20 augustus 2008 (bewerkt) Het valt me overal op dat de Oregon gemiddeld 50 euries minder kost dan de Colorado, terwijl je zou verwachten dat ie iets duurder zou zijn. Zo werkt het toch ? Als je op de Amerikaanse site's kijkt , daar is de Oregon ook bijn 100 dollar duurder is dan de Colorado. Dat is inderdaad erg raar. Weet iemand hoe dit kan? In nederland is hij goedkoper dan de Colorado. 29 augustus 2008 bewerkt door RMBS
papillonphoto Geplaatst 21 augustus 2008 Geplaatst 21 augustus 2008 Aan de gebruikers van de Oregon: ik heb enkele vraagjes nog. Ben zelf in een winkel wat gaan 'spelen' met een Oregon en zo op eerste zicht blijf ik met enkele vragen zitten mbt geocachen met dit toestel: - hoe kan je snel van je kaartweergave een WP aanpassen en er naartoe navigeren? Bij de CSx druk ik tweemaal op find om het laatste WP te nemen, de coördinaten aan te passen in één scherm en in datzelfde scherm onmiddellijk "ga naar" de kiezen. Op de Oregon leek me dat omslachtig: eerst WP-manager, daar een Wp kiezen, dan "locatie aanpassen" (of zoiets), daar de coördinaten aanpassen (zie ook volgende vraag), opslaan die handel. Scherm verlaten en vervolgens scherm "ga naar " oproepen, daar WP's kiezen, het WP selecteren en dan weer "ga naar"... Lijkt me serieus omslachtig en heel wat geklik op dat scherm als je een Multicache aan het doen bent... Heeft er iemand ervaringen mbt het lopen van multi's en het dus moeten ingeven van gevonden Coördinaten? - Tweede vraagje is mbt wijzigen van coördinaten: handig via dat touchscreen, maar één ding vond ik zeer vervelend: je kreeg eerst soort pijltjes waarmee je vooruit en achteruit in je coördinaten de cursor kon verplaatsen. Dan 'vinkje' om bij cijfertoetsenbord te geraken en boel aan te passen, MAAR als je dan je N had aangepast en vervolgens aan je E-coördinaat wou beginnen, vond ik het zeer vervelend werken: het N en het E coördinaat staan vlak achter elkaar en als je met je cijfertoetsenbord bent aan het ingeven, dan moet je eerst dat aanpassen naar letters, je E terug intypen en dan de rest van je cijfers van je E-coördinaat intypen... Zoals met de CSx kan je niet tegelijk én je cursor verplaatsen én de cijfers aanpassen had ik indruk: het was ofwel cursor juist zetten, dan numeriek clavier oproepen, boel wijzigen en dan ofwel opslaan, brol terug oproepen, met cursor nu tot aan E-coördinaat gaan, dan weer numeriek toetsenbordje oproepen en wijzigen OFWEL dus de E opnieuw intypen... Zie ik hier iets over het hoofd en kan het eenvoudiger, of kan je vb ergens instellen dat hij die E moet "blokkeren", net zoals hij dat doet met de ° en de . in de coördinaten? - Derde vraagje: kan je bij markeren van WP (door op kaartweergave het scherm simpelweg aan te raken), niet onmiddellijk het coördinaat aanpassen? Of kan je een bestaand WP op de kaart aanduiden en dat dan onmiddellijk aanpassen? Ik kreeg enkel netjes de naam te zien en het coördinaat, maar kon het niet wijzigen daar, enkel door naar WP-manager te gaan? Kortom, alle ervaringen omtrent veelvuldig wijzigen van WP's en ernaar toe navigeren is welkom, gezien ik meestal Multi's loop. mvg, Erik http://www8.garmin.com/manuals/Oregon200_NL.pdf
Crankyhenkie Geplaatst 29 augustus 2008 Geplaatst 29 augustus 2008 Kun je met de Oregon ook: 1. waypoints projecteren op de meter nauwkeurig? 2. directe routes maken (hemelsbreed)? 3. kiezen voor Waar of Magnetisch? 4. kiezen voor een andere grid, b.v. Dutch Grid etc? 5. hoogtemeter? 6. gevarenzone? Met andere woorden: kun je er de dingen mee die je nodig hebt om in het veld te navigeren en de prachtige geocache puzzels op te lossen zoals met de 60CS(X)?
Crankyhenkie Geplaatst 29 augustus 2008 Geplaatst 29 augustus 2008 Alles behalve punt 6! Dat is wel jammer want soms moet je cirkels maken die elkaar kruisen Zijn er nog meer handige features die je moet missen t.o.v. de 60CS(X), b.v. Peil en Ga? Ik weet inmiddels dat er op de 60CS(X) veel meer mogelijkheden zitten maar die heb je niet allemaal nodig. Het gaat me vooral om de essentiële zaken.
vogelen Geplaatst 30 augustus 2008 Geplaatst 30 augustus 2008 Even een vraagje misschien zie ik wat over het hoofd. Ik heb vandaag een multi geprobeerd op mijn oragon 300 bij het eerste punt was ik beland maar hoe gaat hij dan door naar het volgende punt met een multi. Ik heb uiteindelijk steeds maar een punt op de kaart aangeklikt. Denk niet dat het de goede mannier is erg omslachtig. Heeft iemand hier ervaring me. alvast dank.
Aanbevolen berichten