Spring naar bijdragen

Nieuw hoofdforum Cachetypes


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Er is een nieuw forum genaamd "Cachetypes". Beschrijving:

 

"In deze forums graag geen discussies over of een bepaalde cache wel of niet van dit type moet zijn. Geen meldingen van caches die niet aan deze types voldoen, maar puur caches van het type dat in de subforum vermeld staat behandelen. Vragen over de types, niet over caches.

Ook graag geen meldingen van nieuwe caches van deze types."

 

Voor mij is bovenstaande nogal onduidelijk. De beschrijving van het Forum refereert aan iets wat het niet is.

 

En waarom is dit een nieuw hoofdforum?

 

Het zou juist mooi zijn wat minder forums op de Forumsite te hebben. Zo hoef je er minder te checken op interessante berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn juist nieuwe rubrieken aangemaakt om juist het forum wat meer te structureren. Mogelijk volgen op termijn ook nog wat andere veranderingen in rubrieken of layout van het forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de een wil dit, doen we het, dan wil de ander weer dat het verdwijnt... Weet je wat ik wel eens zou willen? Dat het hele forum verdwijnt.

het is niet goed of het deugt niet. het is dat ik er zo rijkelijk voor betaald wordt anders zou ik er direct mee kappen. Geld verzoent nu eenmaal de arbeid.

 

Trouwens, de hoofdforum en subfora heb ik aangemaakt en de tekst is ook van mijn hand. Lijkt me duidelijk genoeg. In de weken dat het er nu staat heb ik nog geen enkele klacht gehoord.

Ik ben alleen een stapje verder gegaan. men wilde een Wherigo forum. Liever niet maar na lang aandringen toch maar aan het verzoek voldaan. maar dan wel netjes en dus voor ieder cachetype. Of men er nu wel of niet iets gaat posten zal me eigenlijk een zorg zijn :(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de een wil dit, doen we het, dan wil de ander weer dat het verdwijnt... Weet je wat ik wel eens zou willen? Dat het hele forum verdwijnt.

 

In dat geval ben je met het creëren van nieuwe forums niet op de goede weg :dribble:

 

Alle gekheid op een stokje -- het is mij niet duidelijk (vandaar mijn vraag ook) wat het doel is van dit nieuwe forum. Wherigo snap ik - da's een heel aparte manier van geocachen, en een onderwerp dat wellicht wat extra aandacht zou kunnen verdienen.

Maar wat is de bedoeling van het subforum "Multicache"? Dat we daar allerlei verhalen houden over dat specifieke type cache? En "Grandfathered Types"?

 

Ik ben helemaal voor een goede structuur. Dat is wat mij betreft een structuur waarin je makkelijk vindt wat je zoekt. Als de Forumpagina vol staat met forums die niet worden gebruikt (9 posts in de enkele weken die het online staat) gaat dat mijns inziens ten koste van de overzichtelijkheid. Dit geldt ook voor subforums.

 

Kijk eens naar het Forum van Groundspeak. Dat is heel overzichtelijk, mede omdat de meest gebruikte forums beperkt in aantal zijn, en bovenaan staan.

 

Volgens mij zou gc.nl moeten kunnen volstaan met een heldere structuur op ongeveer deze manier:

  • Newbies
  • Algemeen
  • Travel Bugs en Geocoins
  • Techniek, hardware en software
  • Geodating
  • Natuur en Locaties
  • Geocaching.nl
  • Kopen en Verkopen
  • Persoonlijke mededelingen en Verhalen
  • Off-topic

Ik denk dat in deze geconcentreerde plekken er dan veel meer Forum-dynamiek ontstaat, in tegenstelling tot lege pleinen.

 

Alle respect voor je harde werk (dat weet je toch hè?), maar als je hulp nodig hebt omdat het je wel erg veel tijd kost: weet dat er een enthousiaste community (inclusief mijzelf) klaarstaat om, waar nodig, een handje te helpen.

 

BFM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 9 months later...

Bovenstaande schreef ik meer dan een jaar geleden, en sta ik nog steeds achter.

 

Ik keek zojuist in het forum Locaties (http://forum.geocaching.nl/index.php?showforum=17) waar het me opviel dat er geen topics in staan met laatst geplaatste reacties tussen oktober 2005 en november 2008. Dat heeft wellicht te maken met het feit dat het Locaties-forum weer deels is opgedeeld in drie subfora.

 

Nogmaals: het komt de overzichtelijkheid niet ten goede. Op dit moment zijn sommige delen van het forum tot vier lagen diep opgedeeld.

De indeling van de inhoud van dit forum kan prima alleen op hoofd-thema gebeuren (zie de lijst hier twee posts boven). Op de forumpagina zie je direct welke topics nieuw en/of interessant zijn. Je krijgt dan meer dynamiek in het forum, en soms moet je inderdaad naar pagina 2 klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja: en :)?

 

Ik ben het eens dat in kader van de overzichtelijkheid bepaalde zaken anders kunnen: in oktober willen wij daar ook aandacht aan besteden. Maar toch: een paar hoofdthema's kan de overzichtelijk ook niet ten goede komen doordat deze thema's te lang zijn...Je zult een tussenvorm moeten vinden. Zoals gezegd: in oktober gaan we er mee bezig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • 5 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...