Spring naar bijdragen

Zumo 550


TEAM HUSKY410

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds kort met geocaching begonnen, en ik ben bang dat het een virus is, zo leuk om te doen.

 

Ik gebruik hiervoor nu een Zumo 550, hierin kan ik dus ook coordinaten zetten, dus het zoeken e.d. lukt allemaal wel.

 

Mijn vraag is, kan ik deze blijven gebruiken of is het verstandiger om een meer geschikte gps hiervoor aan te schaffen, met andere woorden zijn er hier cachers die een zumo gebruiken en het nu er niet van inzien om een andere gps aan te schaffen of blijkt deze toch niet helemaal geschikt te zijn.

 

Op dit moment kan ik de cahces bij mij in de buurt nog doen en als blijkt dat ik bijvoorbeeld bepaalde handelingen moet verrichten die ik met de zumo niet kan, dan is het jammer inpakken en naar huis.

Dit wordt natuurlijk vervelender als ik eerst een uur heen moet rijden.

 

ik hoor het wel.

 

Groeten Husky410

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Sinds kort met geocaching begonnen, en ik ben bang dat het een virus is, zo leuk om te doen.

 

Ik gebruik hiervoor nu een Zumo 550, hierin kan ik dus ook coordinaten zetten, dus het zoeken e.d. lukt allemaal wel.

 

Mijn vraag is, kan ik deze blijven gebruiken of is het verstandiger om een meer geschikte gps hiervoor aan te schaffen, met andere woorden zijn er hier cachers die een zumo gebruiken en het nu er niet van inzien om een andere gps aan te schaffen of blijkt deze toch niet helemaal geschikt te zijn.

 

Op dit moment kan ik de cahces bij mij in de buurt nog doen en als blijkt dat ik bijvoorbeeld bepaalde handelingen moet verrichten die ik met de zumo niet kan, dan is het jammer inpakken en naar huis.

Dit wordt natuurlijk vervelender als ik eerst een uur heen moet rijden.

 

ik hoor het wel.

 

Groeten Husky410

Meestal staat in de cachebeschrijving wel welke handelingen je moet verrichten. Je kunt dan vooraf wel een inschatting maken of je dat met een Zumo 550 kunt, eventueel in combinatie met rekenmachine en/of een tabel. De meest voorkomende verrichtingen zijn volgens ons:

1. Peilen d.i. vanaf een bepaalde positie naar een andere positie op een gegeven richting en afstand gaan. Dit is op meerdere manieren op te lossen.

2. Kruispeiling, hierbij zijn vanaf twee posities de richting gegeven en moet je naar het "kruispunt". Dit is waarschijnlijk wel met een Zumo te doen.

3. Rekenen in RD (Rijksdriehoekscoördinaten).

 

Andere punten van overweging kunnen zijn:

1. Robuustheid, alhoewel dat voor een Zumo vast geen punt is.

2. Gebruiksduur, vooral bij lange multi's.

3. Gebruiksgemak, zowel onderweg als vooraf b.v. invoeren van tussen- en eindpunten.

4. Onderliggende kaart.

 

Ik zou het voorlopig bij de Zumo houden tot je zeker weet dat je wat anders wilt en ook waarom. Wij hebben de eerste 220 caches met een PDA gedaan en zijn om de gebruiksduur overgestapt.

Veel cacheplezier, Krijgertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen Zumo, maar ben wel bezitter van de Quest I, en daar heb ik ook een tijd mee gecached. Dat gaat best goed, want caches die met de Quest niet op te lossen waren ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen. Maar mijn ervaring is dat ik toch liever met de 60Cx cache. Allereerst omdat die een betere ontvangst heeft bij minder goede omstandigheden, naast het feit dat hij handiger is in de bediening en meer functies in zich heeft die specifiek op het cachen gericht zijn.

Maar ik weet ook van verschillende mensen die al jaren met plezier de Quest bij het cachen gebruiken.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat aanpassingen is de ZUmo ook te gebruiken als paperless chacher. Je kunt er prima coordinaten op intikken (alleen geen projectie coordinaten!) en op de kaart / compas mee werken.

 

Koop hem echter niet om te cachen alleen, maar voor de motor met het idee dat het handig is dat je er ook mee kunt cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat aanpassingen is de ZUmo ook te gebruiken als paperless chacher. Je kunt er prima coordinaten op intikken (alleen geen projectie coordinaten!) en op de kaart / compas mee werken.

 

Koop hem echter niet om te cachen alleen, maar voor de motor met het idee dat het handig is dat je er ook mee kunt cachen.

 

Welke aanapssingen bedoel je dan precies??

 

Nee ik heb de zumo voor mijn motor en auto, heb hem dus al in mijn bezit, en gebruik hem dus nu ook voor het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...