Spring naar bijdragen

Onsmakelijke cache


corvus

Aanbevolen berichten

Kunnen wij er voor zorgen dat de hunter die deze cache gelegt heeft deze ook ergens anders moet neerleggen of verwijderen??

Of kan Geocaching.nl dit misschien bewerkstelligen?? Het is zeker dat er geen toestemming is gevraagt en dat hij daar illegaal ligt. Wat kunnen wij hiermee??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kunnen wij er voor zorgen dat de hunter die deze cache gelegt heeft deze ook ergens anders moet neerleggen of verwijderen??

 

Je kunt natuurlijk een mailtje met je klachten sturen naar: contact@groundspeak.com .

 

Zelf lijkt het mij beter om eerst contact op te nemen met de plaatser. Misschien kan hij wel het één en ander uitleggen. Zoals of hij wel/niet toestemming heeft.

 

De plaatser: Bebop ff klikken en mailen (moet je wel ingelogd zijn bij geocaching.com).

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bytheway,

 

Ik denk als je een volgend bericht krijgt, dat het dan onmogelijk is een normale discussie met deze persoon te voeren. :beerchug:

User Bebop has contacted you with the following message:

 

This is for Geobughunter. You sure are a big cry baby!!!!!!!!! Not everyone is afraid of the dead!  Maybe the dead like's people to droop by and visit! I'm glad most people don't think like you!!!!! I posted this on the website.

:D

 

Ik ben dan eerder van mening dat hij ook zelf weet dat hij fout zit, maar het voor de kick doet. Foute manier volgens mij en mag hopen dat hij er nachtmerries van krijgt zoals mijn mede cachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was geen normaal gegaanbaar pad en je kon niet zien waar je ging staan. Er lagen enkele gebroken grafplaten op de weg waarna ze hun pad niet hebben vervolgt.

Even een klein stukje off topic.

In veel kerken liggen ook mensen begraven en loop je in de kerk zelf over de grafstenen waar mensen onder begraven liggen. Ik denk dat je dit ook mee moet wegen in je oordeel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, inderdaad geen aardige reactie van deze man.

 

Tsja, de keuze is aan jou. Je kunt het voorleggen (samen met de reactie van Bebop) bij Groundspeak. Er zijn, zo te zien op de cachepagina, ook een heleboel mensen die het wel een leuke cache vinden. Aan de andere kant zijn er ook een paar negatieve reacties.

 

Ik zou dus eerst alle reacties op de cachepagina doorlezen. En dan mezelf de vraag stellen of je het inderdaad wilt melden want de meeste mensen doen deze cache toch met plezier.

 

De esthetische kant van deze cache is natuurlijk dubieus. Maar ja, zo zijn er wel meer. Bij (de verdwenen) Drusus cache moest je, op een nog in gebruik zijnde, kerkhof jaartallen zoeken. Daar is ook een flinke discussie over geweest.

 

Als je de algemene opinie wilt weten kun je ook een poll opstarten:

 

Geocachen op begraafplaats?

- Nee nooit.

- Geen cache maar wel hints zoeken bij niet meer in gebruik zijnde begraafplaatsen.

- Cache en hints zoeken bij niet meer in gebruik zijnde begraafplaatsen.

- Geen cache maar wel hints zoeken bij in gebruik zijnde begraafplaatsen.

- Cache en hints zoeken bij in gebruik zijnde begraafplaatsen.

- Alleen hints zoeken: Zowel op niet, als wel, in gebruik zijnde begraafplaatsen.

- Ja, alles mag, geen probleem.

 

Zoiets bijvoorbeeld.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekening houdend met overledenen en nabestaanden zou ik het niet in mijn hoofd halen om een cache op een begraafplaats neer te leggen. Aan de andere kant heeft het wel iets, dat Iers kerkhof. Iets geheimzinnigs, mystieks. Op zo'n kerkhof moet ik altijd even kijken. En dan kan ik me ook weer voorstellen dat je anderen op zo'n plek attent wilt maken en daar een cache wilt plaatsen. Dus het blijft triviaal. Afhankelijk van de 'scene'.

Zo was er een microcache verstopt in een muur van het kerkje va het vrijwel vergeten dorpje Spaarnwoude. Rond het kerkje liggen enkele graven zodanig ingegraven dat alleen de dekstenen in het gras te zien zijn. Om de cache te zien moest je op de grafsteen van een oud-burgemeester van Amsterdam staan. Kon ie of kon ie niet? Daar heb ik nooit iemand over gehoord.

Ik denk dat de situatie en de plek die de cache heeft gekregen bepalen of 'het wel of niet kan' . En laten we niet vergeten dat je niet MOET zoeken. Als je het zelf niet gepast vindt om op een begraafplaats te zoeken, dan moet je dat vooral niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen op begraafplaats?

-- Ja, alles mag, geen probleem.

 

 

Bytheway

Als je toch ook een paar zinnetjes uit een quote haalt, wat lijkt het dan weer raar wat er over blijft.

 

BTW vind dat hier dat je alles mag op een begraafplaats als het op geocachen aankomt :o

 

 

Ben ik blij dat ik altijd zo´n groen legerscheppie bij me heb. Wie weet ligt er wel een aanwijzing onder een zerk of in een kist. :beerchug:

 

Ben er eigenlijk niet zo blij mee. Ik heb het niet op met begraafplaatsen :no:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :D

 

Doodgaan heeft toch geen zin, met reïncarnatie altijd weer een nieuw begin.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

 

Even een paar reacties op reacties.

 

BigBird zegt:

In veel kerken liggen ook mensen begraven en loop je in de kerk zelf over de grafstenen waar mensen onder begraven liggen. Ik denk dat je dit ook mee moet wegen in je oordeel...

 

Dat klopt en als je er iemand om heen ziet dansen zodat hij er niet op hoeft te gaan staan mag je me waarschijnlijk een hand gaan geven. :beerchug: Maar ook dan zal je niet zien dat ik er op ga staan, ik kan het gewoonweg niet over mijn hart verkrijgen om er op te gaan staan. Het is een monument een herdenking aan een persoon, wie ben ik om op dat monument te gaan staan.

 

Kruimeldief zegt:

Ben er eigenlijk niet zo blij mee. Ik heb het niet op met begraafplaatsen  :D

 

Nou Kruimeldief ik mag zeggen ik ook niet, ik zie er daarom ook niet de lol van in om zonder goede reden op een begraafplaats te gaan struinen naar een cache. En bij mij gaat het dan meer om de "goede" reden. Ik ben persoonlijk van mening dat ik niets te maken heb op een begraafplaats als daar niet iets of iemand ligt die mij dierbaar is geweest. Als het om oudheden gaat dan heb je mogelijk kans dat ik heel misschien ga kijken maar dan ligt het er wel aan wat er in mij gebeurt op het moment dat ik daar voor het hek sta. Mijn gevoel zegt dan of ja of nee en ik luister daar dan ook naar.

 

Dank je Bytheway ik zal vandaag zeker nog een pol opstarten.

Zodat ik weet wat ik het beste kan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, ik vindt dat niet zo'n probleem, ik wel vaker over graven gelopen in Indonesie op zoek naar familie, en als er dan geen pad tussen ligt dan moet je er maar over heen. :beerchug:

 

En wat is er mis met een veld vol graven. :D

 

Daar moet je niet van schrikken, de dood is volgens veel culturen een feest. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Ixi wat je zegt is waar maar maar niet in alle culturen en zoals je zelf al zegt als je zelf op zoek bent naar familie dan heb je dus een reden om daar te zijn. En als het dan echt niet anders kan dan zal het misschien wel moeten. Hoewel ik het dan nog steeds niet doe. Van kinds af aan heb ik iets tegen kerkhoven al was de kortste weg via het kerkhof reed ik liever om. Mensen begrijpen me misschien wel of niet maar als ik op een begraafplaats sta voel ik me niet prettig, ik voel het verdriet, ongeloof en andere dingen die daar rondwaren laat ik het even entiteiten noemen omdat geesten al snel lachwekkend of ongeloofwaardig klinkt.

Vandaar mijn afkeer van het struinen op begraafplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...