Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Onderstaande aanwijzing, zie ik regelmatig staan, en de vraag is, wat betekend dit: "Ga vanaf WP1 216 meter in de richting 306° (true) dit is WP 2"

Het gaat hier natuurlijk om de "richting 306°

Hoe interpreteer ik dit!

Geplaatst

206 graden ware noorden op aangegeven aantal meters. Dit is in te stellen op je GPS onder de naam: projecteren/project door de GPS te berekenen vanuit het actuele waypoint

Geplaatst
Onderstaande aanwijzing, zie ik regelmatig staan, en de vraag is, wat betekend dit: "Ga vanaf WP1 216 meter in de richting 306° (true) dit is WP 2"

Het gaat hier natuurlijk om de "richting 306°

Hoe interpreteer ik dit!

Naar mijn idee betekend dat je je 54 graden westerlijker van het noorden (true) over een afstand van 216, wp2 kan vinden. 0/360 graden is noord, 180 graden is zuid

Geplaatst

Dit is dus wat men 'projectie' of 'projecteren' noemt. Lees de handleiding bij je gps er maar eens op na. Of zoek in dit forum maar eens op deze woorden.

In de richting 306º betekent zo ongeveer in west/noordwestelijke richting. Immers: Noord is 0º (of 360º), Oost is 90º, Zuid is 180º en West is 270º.

Geplaatst

En als het projecteren met je GPS niet wil/kan dan kan je nog altijd een hand-kompas gebruiken en stappen tellen. Zo heb ik ook al eens twee caches opgespoord....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...