Spring naar bijdragen

city navigator naar Garmin transporteren lukt niet. Help!!


Nicami

Aanbevolen berichten

Misschien een beetje een domme vraag, maar ik zit al de hele middag te 'klooien'en ik kom er niet uit! :)

 

Ik heb city navigator en dat wil ik op mijn micro sd kaart zetten voor in mijn Garmin, alleen dat lukt mij dus niet!! Kan je het via een adapter op je sd kaart zetten in de cardreader van je PC of moet je dat via de bijgeleverde usb kabel doen?

 

Maar ik kan die adapter niet selecteren. Ik wil dus city navigator er naar toe slepen en vervolgens blijft hij maar zeggen dat ik de verwisselbare schijf moet plaatsen?

Probeer ik de usb kbel gelinkt aan mijn Garmin krijg ik een foutmelding! Terwijl ik wél keurig netjes eerst de trip & waypoint manager heb gedownload zoals stond beschreven.....

 

Ik weet het echt effe niet meer, dus alle hulp is welkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

City Navigator installeren in Mapsource.

 

Mapsource opstarten en de kaart CN voorzetten

 

Met de "kaartknop" van CN de juiste kaarten selecteren

 

Daarna uploaden naar je GPS.

 

 

Rechtstreeks van de CD van CD naar een SD-kaart lukt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mapsource wil openen krijg ik dus gelijk een foutmelding. (die foutmelding hier kopieeren lukt niet helaas) Het stomme is: gisteravond lukte het mij wel toen ik het installeerde. Nu wil ik het weer openen omdat ik een micro sd kaart heb gekocht en nu werkt het niet....

 

Zou het zin hebben om alles er af te gooien van mijn PC en vervolgens weer opnieuw alles te downloaden?

Zou het te maken hebben dat ik Vista heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het niet: een foutmelding 'kopieeren' ?

 

Je start Mapsource op, de geselekteerde kaart wordt zichtbaar, bijvoorbeel Cirty Navigator 10. Dan selekteer je een aantal deelkaarten, en selekteer upload, of verzenden naar GPS. De GPS wordt dan gevonden of niet. Wordt hij gevonden en lukt de verzending dan niet, dan is er serieus iets aan de hand.

 

Geef me een PM, dan stuur ik je mijn tel. nr. Kan ik je over de telefoon beter helpen.

 

Vista is geen pre. Ik ken de actuele stand van zaken niet, maar kijk hier eens voor op de Garmin pagina's. Ik mijd Vista als de pest (en de hele industrie met me).

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik dacht als ik die foutmelding kan kopieeeren en hier kan plakken is het misschien wat duidelijker voor jullie wat ik bedoel.....

 

Mapsource opstarten lukt al niet meer......Als ik daar dubbel op klik krijg ik gelijk die foutmelding! Lees zojuist dat er meerdere mensen zijn die dat probleem hebben. Toch waarschijnlijk alles van mijn pc verwijderen en het hele proces dat ik gisteravond heb gedaan opnieuw te doen....Pfffft, ben al niet zo'n held in dit soort dingen.

 

Maar ik heb je een PM gestuurt. Ik ga nu even boodschappen doen, maar daarna neem ik contact met je op! Het zou toch fijn zijn als ik het over 2 weken kan gebruiken wanneer ik naar Frankrijk ga!

 

In ieder geval wil ik je nu alvast hartelijk bedanken voor de moeite die je wilt nemen om mij te helpen!

 

nicami

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zie ik het al:

Vista is geen sucecs met oudere versies van Mapsource:

 

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

 

Hier laatste versie van downloaden, alles verwijderen, alleen mapsource installeren en daarna: installeer de CD met de kaarten. Die laatste stap concludeert dat je mapsource nieuwer is, en zal wel de kaarten installeren, maar niet mapsource zelf. Als alles goed is moet het nu wel goed gaan.

 

Is er iemand met Vista ervaring op dit gebied ?

 

 

 

Twee trajecten: SD kaart uit de GPS halen en aan het OS aanmelden via een kaartlezer en een convertertje voor micro SD naar USB oid. Daarna wordt de kaart zichtbaar op de PC. Het IMG bestand (je geslekteerde kaarten, soms inclusief beveiliging) daarheen slepen. In dit scenario is het belangrijk dat de SD kaart gezien wordt.

 

Wat betreft die beveiliging: dit is een tandje moeilijker. Ik zou voor scenario 2 gaan de eerste keer:

 

Route twee: via Mapsource naar een aangesloten Garmin (ik denk dat je een 60 csx bezit) sturen. De Garmin is zichtbaar (onder tripmanager, en mapsource, en OZI explorer). Als 1 van deze de GPS ziet is het OK. je ziet dan de SD kaart niet, maar dat regelt de GPS voor je. In dit scenario is het belangrijk dat de GPS gezien wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het te maken hebben dat ik Vista heb?

 

Dat maakt niets uit. Natuurlijk altijd de USB driver installeren voor Garmin. Laatste versie is te downloaden op de site van Garmin. Of het nu w98, w2000, wxp of wvista is, ze doen het allemaal mits de usbdriver is geïnstalleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat hulp van Thex is het mij in ieder geval gelukt om de kaart van Nederland in mijn GPS te krijgen! Ik ga het zo waar nog voor elkaar krijgen ook! :)

 

En Thex, ik denk idd dat mijn GPS een 4GB kaartje niet aan kan. Dus van de week maar eens kijken of ik een 2GB kaartje kan kopen, zodat ik ook Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Duitsland, UK en de Scandinavische landen er op kan zetten. :)

 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...