the workman Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Vanmiddag vond ik op internet een tooltje om ook GPX files te kunnen lezen op mijn mobiel (N73). Hoewel ik net een nieuwe GPS60 SCx heb aangeschaft, wil ik steeds minder papierwerk meenemen. Misschien hebben andere hier ook behoefte aan. Check de volgende site > http://www.smartcaching.de/index.html Succes en let's share experience The Workman (misschien heb ik hem wel in de verkeerde rubriek geplaatst, misschien ook niet)
Track_leader Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Theo dit werkt ook heel goed If you have a Nokia N95, N82 or 6110 Navigator phone on a network allowing you to use the phone's built-in GPS, you can get a free download at http://www.GeocacheNavigator.com/nokia Alternatively, text CACHE to 32075 (US & Canada) / +44-77-8148-8133 (other countries), or visit m.getgn.com from your phone for the free download. Is gekoppeld aan je account en geeft soort gelijke functies. Ik heb het op mijn N95 en werkt perfect JK
Kamelig Geplaatst 29 juni 2008 Geplaatst 29 juni 2008 Ziet er goed uit voor zo ver ik het heb kunnen zien. Een PQ met 500 caches duurt even maar dat mag de pret niet drukken Voordeel van dit programmaatje is dat je geen internetverbinding nodig hebt voor zo ver ik het heb kunnen zien. Dus misschien moet ik nog even de rekening afwachten
the workman Geplaatst 30 juni 2008 Auteur Geplaatst 30 juni 2008 Theo dit werkt ook heel goed If you have a Nokia N95, N82 or 6110 Navigator phone on a network allowing you to use the phone's built-in GPS, you can get a free download at http://www.GeocacheNavigator.com/nokia Alternatively, text CACHE to 32075 (US & Canada) / +44-77-8148-8133 (other countries), or visit m.getgn.com from your phone for the free download. Is gekoppeld aan je account en geeft soort gelijke functies. Ik heb het op mijn N95 en werkt perfect JK Hey Track leader, Bedankt voor de feedback, zoals je in een van de andere reacties kunt lezen, is het grote voordeel dat je niet via je GPRS een aanslag doet op je kosten. Ik gebruik trouwens beide, maar zie toch echt grote voordelen in de smartcaching en zeker met nokai maps. Groeten Theo
Kamelig Geplaatst 30 juni 2008 Geplaatst 30 juni 2008 Wat een geluk weer. Heb ik net deze applicatie.....mislukt een firmware update van mijn telefoon
IkbenMamma Geplaatst 9 juli 2008 Geplaatst 9 juli 2008 Ook Mamma is sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een nieuwe NOKIA N95 . Zo te zien en hier te lezen is er nog genoeg te ontdekken met dit toestel, ben nog wel een weekje zoet denk met alles installeren en uitpluizen . Iemand nog tips (voor misschien volgorde met in gebruik gaan nemen ofzo) voordat ik het vijfde wiel aan de wagen uit ga vinden... Nu volgende week nog mijn andere GPS en dan heerlijk op pad.
kermit&piggy Geplaatst 9 juli 2008 Geplaatst 9 juli 2008 (bewerkt) Hoi Theo, Wij hebben nooit anders gecached dan met een N73 en een bluetooth GPSmuis (Holux 236slim). Op de N73 hebben wij voor het geocachen staan: 1.Tomtom 2. Isilo: handig tekstdatabase programma. Inmiddels volautomatisch worden (online) html-bestanden die door GSAK gegeneerd zijn omgezet in Isilo-bestanden. Dit kan zelfs met foto's als je wilt. Zo hebben we altijd alle caches van NL bij ons. Dit is dus offline, zonder extra datakosten! 3. Mgmaps: google maps, via internet, gebruik versie 1_35_02, dit is niet de nieuwste versie, maar wel de laatste met google maps erin. In latere versies hebben ze de kaarten van google niet meer mogen gebruiken. 4. Geocachenavigator: inderdaad ook internet, maar mocht je sneller willen zijn dan Karelkraak: geen overschrijven meer van gegevens, gewoon gelijk weggaan! Met GPS en "nearest caches" tot 10 km. 5. Geocacher: java-progje voor decrypten en andere versleutelingen 6. Garmin XT mobile: traag op N73, maar wel ieder zandpaadje op je kaart. Ter illustratie: Ik was laatst (avond finale voetbal) "Retourtje Den Dolder" aan het doen toen bij punt 3 van de 10 onze bluetooth GPS muis ermee ophield. Met Garmin XT mobile en mgmaps (en dus zonder GPS!) kwam ik nog tot punt 7. Zonder GPS toch wel veel tijd verloren en moest vanwege donker stoppen. Mocht je meer willen weten over 1 van de programma's: je weet ons te vinden. Groetjes, Sebas (Kermit & Piggy) 9 juli 2008 bewerkt door kermit&piggy
IkbenMamma Geplaatst 9 juli 2008 Geplaatst 9 juli 2008 @Kermit & Piggy Werkt dit ook voor de N95 ? Vooral punt 2 is
Le Comte Geplaatst 9 juli 2008 Geplaatst 9 juli 2008 6. Garmin XT mobile: traag op N73, maar wel ieder zandpaadje op je kaart.... Groetjes, Sebas (Kermit & Piggy) Hoi Kermit&piggy, Wat is dat GarminXT voor programma? Kun je er iets meer van vertellen?
kermit&piggy Geplaatst 9 juli 2008 Geplaatst 9 juli 2008 Voor ikbenmamma: ja, dit moet allemaal ook op een N95 werken. Slechts zelden zijn er verschillende versies van een programma voor een pre-FP1 telefoon (N73) en een FP1 telefoon (N95). Veel plezier met je nieuwe speeltje! Voor Le Comte: Exact dezelfde kaarten als in Garmin. Je kunt een gewone Garmin kaart gebruiken voor cachen en een kaart van Garmin City Navigator voor autorouting. Je kunt zelfs een kaart hiervan transparant maken zodat je ze beiden tegelijk kunt gebruiken. Meer specs over het programma: Garmin Mobile XT Succes! Groetjes, Kermit (Kermit & Piggy)
Aanbevolen berichten