Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik loop tegen het probleem aan dat ik mijn kaarten niet op de SD-kaart geschreven krijg.

Ik krijg een foutmelding: "u heeft voor 635MB maar 968MB ruimte; probeer het aantal kaarten te verminderen". Als ik het aantal MB verlaag naar minder dan 500MB gaat het weer prima.

Ik heb vanalles geprobeerd:

- Mapsource opnieuw geïnstalleerd

- kaart geformateerd

- een nieuwe 2 GB kaart gekocht (geen ultra of zo)

Maar de foutmelding blijft.

Iemand een suggestie? ;)

Sjoerd

bewerkt door Zjurt
Geplaatst
Ik loop tegen het probleem aan dat ik mijn kaarten niet op de SD-kaart geschreven krijg.

Ik krijg een foutmelding: "u heeft voor 635MB maar 968MB ruimte; probeer het aantal kaarten te verminderen". Als ik het aantal MB verlaag naar minder dan 500MB gaat het weer prima.

Ik heb vanalles geprobeerd:

- Mapsource opnieuw geïnstalleerd

- kaart geformateerd

- een nieuwe 2 GB kaart gekocht (geen ultra of zo)

Maar de foutmelding blijft.

Iemand een suggestie? ;)

Sjoerd

Waarschijnlijk probeer je iets van een topo Frankrijk te laden?

Een van deze kaarten is corrupt. Zichtbaar in Mapsource door het niet aansluiten of / en overlappen van de mapdelen. Hier zit de fout. Deze delen niet selecteren en het probleem is over.

Een andere optie is natuurlijk nieuwere kaarten van dit deel aan te schaffen. De fout is namelijk verholpen met de volgende updates van de kaarten.

Geplaatst
Waarschijnlijk probeer je iets van een topo Frankrijk te laden?

Een van deze kaarten is corrupt. Zichtbaar in Mapsource door het niet aansluiten of / en overlappen van de mapdelen. Hier zit de fout. Deze delen niet selecteren en het probleem is over.

Een andere optie is natuurlijk nieuwere kaarten van dit deel aan te schaffen. De fout is namelijk verholpen met de volgende updates van de kaarten.

Ik heb alle delen afzondelijk ingeladen en steeds krijg ik geen problemen. Maar als ik alles tegelijkertijd probeer ...bingo.

Het aantal kaarten is met ca 1400 ook onder de 2025 die ik ergens gelezen heb als maximaal; dus daar zit het ook niet in.

Geplaatst

In Oostenrijk of Frankrijk zit één kaartje die corrupt is. En die veroorzaakt het probleem. Het is even zoeken maar uiteindelijk vind je de kaart wel. Dan haal je die er uit en laad je de rest in.

Geplaatst
In Oostenrijk of Frankrijk zit één kaartje die corrupt is. En die veroorzaakt het probleem. Het is even zoeken maar uiteindelijk vind je de kaart wel. Dan haal je die er uit en laad je de rest in.

Tx,

Na lang zoeken inderdaad gevonden: Neukirchen am Großvenediger

Lastigste was dat ie de ene keer wel doet en de andere keer niet.

Ik heb nu heel GE, NL, BE, AU, FR en V9 zonder problemen (op één kaartje na dus :bangin: )

• 4 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb het volgende probleem

Ik probeer mij topo Nederland over te brengen naar mijn GPS

Nu wil ik de kaarten selecteren hoe moet ik dat doen, ik heb al van alles geprobeerd.

En daarna moeten ze naar de GPSmap 60CSx

en kan ik de hele map op een 128 mb of moet ik er een 1 gig in doen.

bewerkt door Martin-1955
Geplaatst

vrij eenvoudig via Mapsource:

Sluit je toestel aan via de USB

- zoom helemaal uit, zodanig dat je heel NL ziet.

- druk "m" om in de "map tool" te komen (of het juiste icoontje in de toolbar)

- zet je muis linksbovenaan op de kaart, druk de linkerknop in en trek naar rechts onderaan.

- op die manier selecteer je alle onderdelen van de kaart (ter bevestiging: zie in de linkertab bij "maps")

stel je wil nog andere kaarten opladen (bijv Topo BE), dan selecteer je bovenaan in de menu, gewoon de andere kaarten en je doet de procedure opnieuw.

Daarna selecteer je het icoontje "send to device".

De wizard vraagt welke zaken je wil overbrengen: je kiest voor "maps" (je toestel zal normaal automatisch in het lijstje komen, indien niet, klik dan op "find")

En dan moet je even geduld hebben...

Ter info: NL is ongeveer 120MB.

Groeten,

weedboer

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...