Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds een paar weken gebruik ik geoscout op m'n PDA.

Tot nu toe zeer tevreden.

Alleen kom ik er nu achter dat sommige cache descriptions niet helemaal zichtbaar zijn :dribble: .

Ze worden dus niet helemaal geupload.

Voorbeeld is GC179TJ.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen???

ReizenReizen

Geplaatst

Ik heb deze cache ook even ingelezen in Geoscout, en de beschrijving is bij mij ook onvolledig.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de speciale html-opmaak van de pagina.

Geplaatst

Geoscout, nooit van gehoord. Ik upload vanuit GSAK de HTML-files van de caches naar mijn PDA.

Vervolgens in Internet Explorer of Opera Browser bekijken. Werkt uitstekend vind ik zelf.

Geplaatst

Uploaden vanuit GSAK in HTML-opmaak werkt ook prima, zo werk ik ook als ik op een dag een bepaalde reeks caches wil aandoen.

Maar Geoscout is met name handig als je zonder voorbereiding een cache wil doen, dan kan je ter plekke de beschrijvingen downloaden (al dan niet met de logjes, die kan je apart downloaden) van caches in de buurt. Ook de kaarten van die regio kan je zo binnenkrijgen. Ten slotte kan je met het programma ook ter plekke je log schrijven en uploaden. Ik heb hem zelf aangeschaft met het oog op gebruik tijdens vakantie in het buitenland.

Geplaatst
Uploaden vanuit GSAK in HTML-opmaak werkt ook prima, zo werk ik ook als ik op een dag een bepaalde reeks caches wil aandoen.

Maar Geoscout is met name handig als je zonder voorbereiding een cache wil doen, dan kan je ter plekke de beschrijvingen downloaden (al dan niet met de logjes, die kan je apart downloaden) van caches in de buurt. Ook de kaarten van die regio kan je zo binnenkrijgen. Ten slotte kan je met het programma ook ter plekke je log schrijven en uploaden. Ik heb hem zelf aangeschaft met het oog op gebruik tijdens vakantie in het buitenland.

Ik heb daar een tijdje Cachemate voor getracht te gebruiken... Maar de html export van gsak (is wel HEEL traag) doet het zelfs op mijn mobiel en aangezien ik dan alles op mijn telefoon heb staan...

Geplaatst

Gebruik nog steeds gpxsonar, maar daar wordt niet meer aan gewerkt volgens mij. Ben er wel tevreden over, maakt gewoon gebruikt van het GPX bestand dat ik toegestuurd krijg van GC.com.

BTW je bedoelt vast niet deze geoscout

Geplaatst
Ik gebruik GPxSonar en ben daar zeer tevreden over, kijk er maar eens naar.

Hoe krijg ik de caches naar GPXsonar :thumbdown: ??

Geplaatst

Hoe krijg ik de caches naar GPXsonar :o ??

Niemand die het weet?????

Geplaatst (bewerkt)

Hoe krijg ik de caches naar GPXsonar :o ??

Niemand die het weet?????

Zoals een oud collega van mij ooit eens zei: RTFM ofwel Read The *&^%$#@!ing Manual :D .

Al gebruik ik zelf geen GPX Sonar, in 1 minuut had ik het antwoord via internet door het intikken van de zoekterm GPX Sonar in www.google.com.

Maar vooruit, laat ik het even kort samenvatten:

Hier staat de manual, waarin wordt beschreven dat je GPX files naar je PDA moet laden en die vervolgens kan openen in GPX Sonar. Dus je moet gebruik maken van Pocketqueries direct van Geocaching.com of via de exportfuncties van GSAK.

bewerkt door Boswijk Posse

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...